2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
آشنایی با سام قریبیان بازیگر نقش برزو در سریال کلبه ای در مه

آشنایی با سام قریبیان بازیگر نقش برزو در سریال کلبه ای در مه

سام قریبیان در سریال کلبه ای در مه یکی از نقش های اصلی یعنی برزو خان را ایفا کرده است. با زندگینامه او آشنا شوید.

دوات آنلاین -سام قریبیان پیش از این که در سریال کلبه ای در مه نقش برزو خان را ایفا کند چهره ننری کاملا شناخته شده ای بود البته فعالیت زیادی در تلویزیون نداشت. بیوگرافی این هنرمند را بخوانید.

سام قریبیان بازیگر نقش برزو در سریال کلبه ای در مه

سام؛ فرزند فرامرز قریبیان

محمدسام قریبیان فرزند استاد فرامرز قریبیان و مینا خیامی است. مادر او فیلمنامه نویس است. سام روز 13 دی سال 1358 در نیویورک آمریکا به دنیا آمد اما برای زندگی همراه خانواده اش راهی ایران شد. او یک برادر به نام بهزاد دارد.

 

شروع بازیگری سام قریبیان

سام قریبیان اولین بار زمانی که 6 ساله بود در فیلم گردباد جلوی دوربین رفت و با پدرش هم بازی شد. این فیلم را کامران قدکچیان کارگردانی کرده و داستان آن از این قرار است که آمریکایی ها زباله های اتمی را که دریکی از روستاهای خراسان مدفون شده است منفجر می کنند. در نتیجه تشعشع رادیو اکتیو ناشی از انفجار چوپان جوانی به بیماری مرموزی مبتلا می شود و گوسفندانش نیز می میرند. اهالی روستا عبدالله برادر چوپان، و همسر برادرش ، را از ترس ابتلاء به همان بیماری وادار به ترک روستا می کنند. عبدالله به پایتخت می رود و به کمک یکی از همولایتی های خود برادرش را به بیمارستان می برد. پزشکی مبارز، که ماجرا را دریافته، موضوع را به رییس بیمارستان گزارش می کند. سازمان امنیت و امریکایی ها، که در رأس شان «جاو یش» قرار دارد، که از درز کردن موضوع بیمناکند تصمیم می گیرند چوپان بیمار را به خارج منتقل کنند یا از بین ببرند. پزشک مبارز از ماجرا باخبر می شود و به کمک عبدالله و همولایتی او بیمار را از بیمارستان می ربایند و درمان می کنند. ماموران سازمان امنیت در تعقیب آنان همولایتی عبدالله و برادرش را به قتل می رسانند. عبدالله، که به خشم آمده ،بر سر راه جاو یش، رییس گروه امریکایی، کمین می کند و شیشه اتومبیل او را با ضربه چماق می شکند.

 

بازی در نقش فرعی در فیلم گردباد کافی بود تا علاقه سام به هنر بازیگری خودش را نشان بدهد و او از همان کودکی مصمم شود وارد عرصه هنر شده و راه پدرش را ادامه بدهد.

پوستر فیلم جدال در تاسوکی

سام در سال 1365 در فیلم جدال در تاسوکی بازی کرد. فیلنامه این فیلم را مادرش نوشته و کارگردان آن پدرش بود. در این فیلم علی، معلم جوان به یکی از روستاهای پرت افتاده سیستان می رود تا با یاری اهالی در آن جا مدرسه بسازد. او از همان ابتدا با مخالفت ببرک خان ، قاچاقچی شروری که مخالف با سواد شدن اهالی است، رو به رو می شود...

پوستر فیلم شکار خاموش

سام قریبیان سه سال بعد از فیلمی به نویسندگی و کارگردانی کیومرث پوراحمد بازی کرد. در این فیلم که شکار خاموش نام دارد بازیگران مطرحی مانند گلاب آدینه، مهدی هاشمی، سیروس گرجستانی و علیرضا خمسه حضور داشتند.

 

سام در سال 1372 بار دیگر با پدرش هم بازی شد. این بار در فیلم ترانزیت به کارگردانی سیدعلی سجادی حسینی.

 

سال های دوری سام قریبیان از سینما

سام بعد از بازی در فیلم ترانزیت مدتی از سینما دور شد. او در سال 1376 مجری گری در تلویزیون را امتحان کرد و حدود یک سال بعد تصمیم گرفت به آمریکا برود و ادامه تحصیل بدهد.

 

او  ابتدا مدرک کارشناسی کارگردانی سینما را دریافت کرد و بعد از آن برای فوق لیسانس مدیریت و اقتصاد سینما خواند و علاوه بر اینها در دوره یک ساله آکادمی فیلم نیویورک شرکت کرد.

سام قریبیان بازیگر نقش برزو در سریال کلبه ای در مه

بازگشت به ایران

سام قریبیان بعد از بازگشت به ایران به صورت جدی تری به فعالیت در سینما پرداخت. او در سال 90 در فیلم گناهکاران بازی کرد و بعد از آن حضور در فیلم های سینمایی زیر را به کارنامه اش افزود:

فیلم سیاه باز(1399)

فیلم خروج(1398)

فیلم دختر خداحافظی(1397)

فیلم هایلایت(1396)

فیلم 360 درجه(1393)

فیلم نیمرخ ها(1393)

فیلم به تهران خوش آمدید(1392)

فیلم خط ویژه(1392)

فیلم لاله(1392)

 

بازی در نقش برزو خان در سریال کلبه در مه

سام قریبیان قبل از این که در سریال کلبه ای در مه نقش برزو را بازی کند در چند مجموعه حضور داشت. سریال های ستارخان، رهایی، تنهایی لیلا، عالیجناب، ایراندخت و شاهرک کارنامه تلویزیونی این هنرمند است.

 

سام در سریال کلبه ای در مه نقش اربابی را بازی می کند که مدیریت یک معدن را به عهده دارد. برزو خان برای نزدیکی به دربار و رسیدن به مقاصد خود از هیچ کاری دریغ نمی کند و ظالم های زیادی را به روستاییان روا می دارد.

سام قریبیان بازیگر نقش برزو در سریال کلبه ای در مه

نویسندگی و کارگردانی سام قریبیان

سام قریبیان علاوه بر بازیگری تجربه نویسندگی و کارگردانی را نیز دارد. 4 اثری که خودش در آنها بازی کرده را نوشته که شامل موارد زیر می شود:

فیلم دختر خداحافظی

سریال عالیجناب

فیلم 360 درجه

فیلم گناهکاران

 

او همچنین تاکنون 3 بار در فیلم های 360 درجه، دختر خداحافظی و سریال عالیجناب در مقام کارگردان ظاهر شده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.