2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
دام دانشمند قلابی برای زنان مطلقه و دختران جوان

دام دانشمند قلابی برای زنان مطلقه و دختران جوان

بلند پروازی مرا با سر زمین زد و داخل منجلاب خلاف انداخت. می خواستم از طریق میان بر سریع به آرزوهایم برسم.

دوات آنلاین -با چرب زبانی به بهانه ازدواج از دختران دم بخت و زنان مطلقه کلاهبرداری می کرد. برای پیشبرد نیت شومش عناوین مختلفی از قبیل مهندس، دکتر و دانشمند را برای خودش جعل می کرد تا با القاب دهان پرکن در سایت های همسریابی طعمه هایش را شکار کند. با ترفند نفوذ در بین مدیران رده بالا در زمینه ثبت سفارش خودروی خارجی، ماشین مال باختگان را می فروخت و با برداشتن پول ها پا به فرار می گذاشت. می گوید: ابتدا فکر می کردم فقط برای طعمه هایم دام می گذارم اما بعد از دستگیری فهمیدم برای زندگی ام و آینده دخترم چاه می کندم. در ادامه گفت و گوی خراسان را با کلاهبردار 35 ساله زندانی می خوانید.

 

*به چه جرمی زندانی شدی؟

به جرم کلاهبرداری و جعل عناوین دهان پرکن از قبیل مهندس برق، دکتر، دانشمند و نخبه هسته ای زندانی شدم.

 

*آیا سابقه کیفری و اعتیاد داشتی؟

سابقه کیفری نداشتم و اهل مواد نبودم.

 

*آیا متاهل و فرزند داری؟

متاهلم و یک دختر دارم. نمی دانم چگونه با آن ها روبه رو شوم چون آینده شان را دود کردم.

 

*چطور شد به سمت کلاهبرداری رفتی؟

بلند پروازی مرا با سر زمین زد و داخل منجلاب خلاف انداخت. می خواستم از طریق میان بر سریع به آرزوهایم برسم، عجول بودم البته ازدواج زودهنگام من بی تاثیر نبود چون خانواده های مان از نظر فرهنگی و مالی با هم اختلاف زیادی داشتند. خانواده ام از نظر مالی بر عکس خانواده همسرم ضعیف بودند. به خاطر این موضوع پیش همسرم خیلی احساس کمبود می کردم و می خواستم این خلأ را هر طوری که شده پر کنم. رشته تحصیلی ام مهندسی برق بود و در دانشگاه دانشجوی زرنگی بودم اما مدام با خودم می گفتم آخر و عاقبت این کار فقط سر و کار داشتن با چند شاخه سیم است و هیجانی در آن نیست برای همین ترک تحصیل کردم. خیلی دوست داشتم شغلی داشته باشم که پول خوبی داشته باشد.

 

عنوان های قلابی

*چرا برای کلاهبرداری از دختران دم بخت از جعل عنوان استفاده می کردی؟

به خاطر جلب توجه طعمه هایم از عناوین مختلف از جمله مهندس برق، دکترای عمومی و حتی دانشمند فیزیک هسته ای استفاده می کردم. اغلب فریب خوردگان دنبال موقعیت اجتماعی خاص بودند، برای همین من از این عناوین استفاده می کردم. وقتی شاکی با عنوان دانشمند هسته ای و ساکن آمریکا روبه رو می شد از هول حلیم در دیگ می افتاد.

 

*آیا تخصصی در عناوین شغلی که جعل می کردی، داشتی؟

نه، فقط در رشته برق کمی سر رشته داشتم که از آن عنوان زیاد استفاده نمی کردم. فقط می خواستم با این عناوین افراد را به تله بیندازم و زیاد کش نمی دادم تا مبادا سوتی بدهم، در عرض چند روز با چرب زبانی و به بهانه این که وقت ندارم طعمه را سرکیسه می کردم و بعد از آن پا به فرار می گذاشتم.

 

شگرد کلاهبرداری

*روش های کلاهبرداری تو در فضای مجازی چگونه بود؟

قبل از این که در سایت همسریابی کلاه سر دختران و زنان جوان بگذارم در برخی شرکت های هرمی و سایت های قمار عضو بودم و از این طریق در عرض چند ماه پول خوبی گیرم آمد اما از ترس دستگیری و بسته شدن سایت ها وارد  یک سایت همسریابی شدم. در سایت همسریابی هر کسی می توانست با هر هویت و عنوان جعلی ثبت نام کند و بستر مناسبی برای تشخیص هویت غیرواقعی وجود نداشت. من هر بار با یک عنوان در سایت همسریابی طعمه را شناسایی می کردم و بعد از مدتی ارتباط پیامکی و مجازی وارد ارتباط حقیقی می شدم و بعد نوبت سرکیسه کردن شخص می رسید.

در بیشتر مواقع از عنوان دانشمند فیزیک هسته ای استفاده می کردم تا این گونه شخص مقابل به خاطر موقعیت اجتماعی تحت تاثیر قرار بگیرد. بعد از این که دختر فریب خورده به بهانه پیشنهاد به من پیامک می داد می گفتم در آمریکا شاغل هستم و به عنوان مهمان هسته ای از سوی مقامات چند روزی به ایران دعوت شده ام تا در یک کنفرانس شرکت کنم و تجربه هایم را در اختیار آن ها قرار دهم. بعد از این که دختر نگون بخت فریب می خورد، قرار ملاقات حضوری می گذاشتم. از قبل برای اعتمادسازی یک قطعه طلا می خریدم تا در اولین دیدار به او هدیه دهم چون اغلب دخترها این گونه هدایا را دوست دارند! بعد از این که در یک کافی شاپ با دختر فریب خورده ملاقات می کردم به بهانه کمبود وقت و این که باید زودتر به آمریکا برگردم از دختر ساده لوح می خواستم سریع من را با خانواده اش آشنا کند. البته به او می گفتم مبادا فامیل های شان از ماجرا بویی ببرند چون ممکن است حسادت کنند و چوب لای چرخ ازدواج ما بگذارند.

بعد از این که با مادر دختر و خانواده اش آشنا می شدم موقعیت مالی شان را بررسی و با چرب زبانی ادعا می کردم چون با افراد با نفوذ قرارهای کاری زیادی دارم می توانم خودروهای خارجی را ثبت سفارش کنم. می گفتم می خواهم برایش یک خودروی خارجی بخرم ولی چون پول کم دارم خودرویش را بفروشد تا با پول او و البته کمک خودم این کار را انجام دهم.

به محض این که دختر ساده لوح فریب می خورد و پول خودرویش را در اختیارم می گذاشت، دیگر جواب تلفن اش را نمی دادم و دنبال سوژه و طعمه بعدی می رفتم.

 

*سوژه هایت را بیشتر از کدام استان ها انتخاب می‌کردی؟

به خاطر این که لو نروم و ردی از خودم به جا نگذارم از هر استان چند نفر را انتخاب می کردم. به محض این که به هدفم (کلاهبرداری) می رسیدم مدتی ناپدید می شدم و دوباره با عنوان و هویت جعلی جدید در سایت همسریابی ثبت نام می کردم تا نفر بعدی را در تله بیندازم.

 

*چطور شد دستگیر شدی؟

یک مثل قدیمی است که می گوید: «یک بار جستی ملخک، دو بار جستی ملخک و...»، این حال و روزم بود. با این که می دانستم دیر یا زود آه و نفرین شاکیان و دختران دم بخت دامنم را می گیرد اما به خاطر حرص و طمع دست از این کار بر نمی داشتم. با شکایت آن دختران و زنان تحت تعقیب پلیس قرار گرفتم. فکر می کردم با رد گم کردن تا زمان دستگیری ام خیلی مانده است اما روزی حین کلاهبرداری از یک دختر ساده لوح، خانواده اش به دانشمند بودنم مشکوک شدند برای همین پلیس را در جریان گذاشتند و سر این ماجرا دستگیر شدم.

 

*خانواده ات چطور با این قضیه کنار آمدند؟

اصلا جرئت دیدن همسر و تنها دخترم را ندارم چون آبروی آن ها را برده ام. فکر نمی کنم با این افتضاحی که به بار آورده ام و با احساسات پاک دختران بازی کرده ام آن ها به راحتی رضایت بدهند و از طرفی همسرم پای من بسوزد و چشم انتظار آزادی ام از زندان باشد. اوایل فکر می کردم دختران و زنان جوان را در دام می اندازم اما الان فهمیدم در واقع برای خودم و زندگی ام دام می چیدم و چاه می کندم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.