2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت

دشت دریاسر تنکابن؛ دیدنی ها و آدرس + فیلم

دشت نیاسر کجا است و چگونه باید برویم؟ چه فصلی برای سفر به این منطقه مناسب است و آب و هوای آنجا چگونه است؟

دوات آنلاین -دشت دریاسر تنکابن یکی از بهترین و زیباترین مناطق ایران برای افرادی است که به طبیعت گردی علاقه دارند. مطمئن باشید با سفر به این منطقه البته در وقت و شرایط مساعد و مناسب بسیار لذت خواهید برد.

دشت دریاسر تنکابن دقیقا کجا است

دشت دریاسر  کجا است

دشت دریاسر در جنوب شهر تکابن و در منطقه دوهزار واضع شده و ویژگی جغرافیایی آن، این است که بین ۴ کوه احاطه شده است. در جنوب غرب این دشت کوه الموت قرار دارد که از 3 کوه دیگر بلندتر است.

 

این دشت به دلیل ویژگی های طبیعی بسیار دیدنی است. از جمله دیدنی های آن می تواند به چشمه هایش اشاره کرد. همچنین در آنجا یخچال های طبیعی قرار دارد و مهم ترین ویژگی این منطقه آن است که با گل های زرد بابونه پوشیده می شود و منظره ای بدیع را به وجود می آورد.

چه زمانی برای سفر به دشت دریاسر تنکابن مناسب است

چه فصلی به دشت دریاسر برویم

سطح دشت دریاسر در فصل بهار پر از گل های زرد رنگی می شود که در میان چمن های سبز رنگ رخ می نمایانند و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کنند. از جالب ترین ویژگی های این دشت آن است که در کف آن ده ها چشمه وجود دارد و آب از میان سبزه ها به بیرون می جوشد بطوریکه در فصل بهار که آب زیاد است به سختی مکان خشکی را می توان در دشت پیدا کرد و همچنین رودخانه پر آبی نیز از وسط این دشت جاریست که از ارتفاعات سیالان سرچشمه می گیرد و بر زیبایی دشت بطور خیره کننده ای می افزاید.

 

همه ساله در اواسط اردیبهشت ماه و همزمان با روییدن میلیون ها گل زرد رنگ زیبا همایش های کوهپیمایی زیادی با حضور گروه های کوهنوردی از سراسر ایران در این منطقه برگزار می شود. از این رو این منطقه بی نظیر را “بهشت اردیبهشت ایران” می نامند. به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی این منطقه در فصول مختلف مناظر کم نظیری را می توان در آن شاهد بود.

 

در فصل بهار چشمه های جوشان که از کف دشت جاری می شوند، چمن های سبز رنگ که سرتاسر دشت را می پوشانند، گلهای زرد رنگ که اندازه شان در حدود ۲۰-۳۰ سانتی متر است از یک سو، کوه های پوشیده شده از جنگل های انبوه از سوی دیگر، و قله سیالان با یخچال های بزرگ از سمت دیگر، را می توان در یک نگاه دید.

 

طبیعت گردی: دیدنی‌های مناطق دو هزار و سه هزار تنکابن

 

در فصل پاییز نیز یکی از بدیع ترین صحنه ها در دشت دریاسر شکل می گیرد؛ میلیون ها برگ که از درختان خود جدا می شوند در فضا معلق شده و به زمین می ریزند و زمین را با رنگ های گوناگون خود فرش می کنند. یکی دیگر از صحنه های عجیبی که می توان در این دشت و در شب مشاهده کرد شهاب سنگ ها هستند که نور بسیار زیادی دارند.

 

در صورت خوب بودن هوا (شبها معمولا هوا اگر ابری نباشد البته هوا خیلی سرد است)، می توان به بیرون رفت و آسمان را برای مدت های مدیدی نگاه کرد و لذت برد. قابل توجه دوستان در عکس ها کوهی که مشاهد میکنید کوه سیالان میباشد با ارتفاع ۴۱۸۵ متر در رشته کوه های البرز غربی و در مرز بین دره الموت و دره دوهزار واقع شده است.

 

راهنما: سفر به جواهرده رامسر

 

شمال این قله دشت دریاسر، جنگل های دوهزار و تنکابن (شهسوار) قرار گرفته و در جنوب آن منطقه ی الموت قرار دارد. از غرب به گردنه ی سیالان، قله های خشچال و کندیگان و از شرق به طالقان مشرف است.

چگونه به دشت دریاسر تنکابن برویم

آدرس دقیق دشت دریاسر تنکابن

پس از رسیدن به شهر تنکابن در غرب استان مازندران، مسیر “جاده دوهزار” را دنبال کرده تا به دوراهی ای به نام “دوراهی امامزاده قاسم” برسید. در سمت چپ جاده مسیری به سمت دره می رود که انتهای آن به روستای عسل محله خواهد رسید.

 

پس از آن باید حدود یک تا یک و نیم ساعت کوهپیمایی کرده و بعد از عبور از تپه ها و چشمه های بین راه به دشت دریاسر برسید.

 

آب و هوای دشت دریاسر

ارتفاع دشت دریاسر از سطح دریا حدود ۲۰۰۰ متر است به این خاطر در زمستان بسیار سرد است (بدلیل کوهستانی بودن منطقه)، در بهار بسیار خوش آب و هوا است، در تابستان روزها بسیار گرم و شب ها سرد است و پاییز هم تقریبأ همیشه بارانی است.

 

 

منابع: ایران- میزان – باشگاه خبرنگاران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.