2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
تنکابن چه جاهای دیدنی دارد + آدرس

تنکابن چه جاهای دیدنی دارد + آدرس

تنکابن جاهای دیدنی زیادی دارد؛ از دریا تا جنگل. همچنین بازارهای سنتی و مراکز خرید این شهر نیز بسیار جذاب است و در سفر به این شهر استان مازندران بسیار خوش می گذرد.

دوات آنلاین-تنکابن از آن شهرهای استان مازندران است که جاهای دیدنی زیادی دارد. ساحل دریای خزر را که همه می دانیم و بارها و بارها در گوشه و کنار آن در شهرهای مختلف نشسته و لذت برده ایم. با جنگل دو هزار و سه هزار نیز کمابیش آشنایی داریم . شاید نام غار دانیال را نیز شنیده باشید اما غیر از اینها باز هم جاهای دیدنی زیادی وجود دارد.

پارک خشکه داران کجای تنکابن است

پارک ملی خشکه‌ داران؛ از دیدنی های تنکابن

در ۳۰ کیلومتری محور تنکابن به چالوس، در فاصله بین نشتارود و عباس‌آباد، منطقه‌ای حفاظت شده و بسیار دیدنی قرار دارد که فاصله آن با دریا تنها ۱۲۰متر است. این منطقه حفاظت شده به «پارک ملی خشکه‌داران» شهرت دارد و در آن می‌توان گونه‌های مختلفی از جانوران و گیاهان را مشاهده کرد؛ گیاهانی مانند توسکا از نوع کرک، انار، ممرز، بلوط، خرمندی، لرگ، ازگیل جنگلی و ... و نیز گونه‌هایی از حیوانات وحشی مانند شغال، گرگ، خوک، گربه وحشی و همچنین پرندگانی مانند خاکستری، قره، غاز، مرغابی، اگوت بزرگ و کوچک و دار غاز باکلان، از جمله جاندارانی هستند که این منطقه را به عنوان زیستگاه خود برگزیدند. جالب است بدانید در حاشیه این پارک زیبا می‌توان موزه تاریخ طبیعی را مشاهده کرد که نمونه‌ای جالب از مجموعه تاکسیدرمی حیوانات وحشی در شمال ایران را برای گردشگران و محققان به نمایش گذاشته است.

 

چشمه آبگرم فلکده

از دیگر جاذبه‌های گردشگری در شهرستان تنکابن استان مازندران، پدیده طبیعی با خاصیت درمانی است که به «چشمه آبگرم فلکده» شهرت یافته است. این جاذبه ارزشمند طبیعی در منطقه‌ای به همین نام و در دل جنگل‌های دوهزار شهرستان تنکابن قرار دارد. نبود گوگرد و خاصیت شرب بودن آبگرم فلکده، از ویژگی‌های مهم آن است که با آب‌تنی در آن می‌توان در درمان برخی از بیماری‌ها مانند دردهای مفصلی، نتیجه مناسبی را شاهد بود. منظره‌ای که آبگرم از آن عبور می‌کند هم بسیار زیبا و تماشایی است که از جنگل سرسبز و باشکوه درختان کاج و سرو، تشکیل شده است.

 

روستای قلعه‌گردن تنکابن

از دیگر جاذبه‌های محبوب و دوست‌داشتنی شهرستان تنکابن، روستایی است بسیار زیبا با اقلیمی مطبوع، طبیعتی بکر و فوق‌العاده و دیدنی‌های مجذوب‌کننده که قطعا گزینه‌ای مناسب برای مسافرت در ایام مختلف سال به‌ویژه فصل بهار است. زیبایی روستای قلعه‌گردن تنکابن به اندازه‌ای است که لقب بهشت کوچک شمال ایران را از آن خود کرده است؛ منطقه‌ای بکر و مسحورکننده با منظره‌ای بسیار دیدنی و فوق‌العاده که به اعتقاد بسیاری از گردشگران، تمام زیبایی‌های شمال را در خود گنجانده است.

دشت دریاسر تنکابن بسیار دیدنی است

به دشت دریاسر بروید

دشت زیبا و دیدنی دریاسر یکی از نادرترین چشم اندازهای دنیا محسوب می شود که در فاصله 40 کیلومتری تنکابن واقع شده است . و ارتفاع آن از سطح دریا 1800 متر بوده و وجود کوههای پوشیده از گیاهان و چشمه ها و رودهای پر آب ، دریاسر را به عنوان یکی از جاذبه های منحصر بفرد کشور معرفی کرده است.

پل چشمه کیله یکی از جاهای تماشایی شهر تنکابن است

پل چشمه کیله تنکابن

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان تنکابن، پلی است قدیمی که پروسه ساخت آن در سال ۱۳۰۹ شمسی با طراحی مهندسین کشورهای روسیه و آلمان شروع و تا سال ۱۳۱۱ هجری شمسی به پایان رسید. این سازه به‌عنوان یکی از زیباترین پل‌های تاریخی کشور و نمادی از شهرستان تنکابن شناخته می‌شود. این پل قدیمی، در ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ به ثبت ملی رسیده است. اثری که دارای طولی بالغ بر ۱۱۲ متر، عرضی حدود هفت متر و ارتفاعی نزدیک به پنج متر است و امروزه به یکی از جاذبه‌های تاریخی شهرستان تنکابن تبدیل شده است.

از بازارهای سنتی تنکابن خرید کنید

بازارهای سنتی تنکابن

بازارهای تنکابن مخصوصا بازارهای سنتی و محلی مانند بازارهای دیگر شهرهای شمالی کشور جزو جاذبه‌های دیدنی این شهر هستند و در سفر به این شهر بازدید از آن‌ها را حتما در برنامه سفر خود قرار دهید.

 

 بازار روز تنکابن

بازار روز تنکابن یکی از بازارهای محلی تنکابن است که ماهی، میوه‌جات، سبزیجات محلی و مواد غذایی محلی مانند زیتون و ترشیجات که بوی معطرشان شما را به سمت خود می‌کشاند، به صورت کاملا تازه پیدا می‌شود. توصیه می‌کنیم حتی اگر قصد خرید ندارید، باز هم سری به این بازار بزنید؛ زیرا گردش در آن و تماشای فضای سنتی آن می‌تواند تجربه جالبی باشد. پرواز مرغان دریایی در فضای پشت بازار از دیگر جذابیت‌های آن است. یکی از مزایای این بازار پارکینگ اختصاصی آن است.

نشانی: خیابان فردوسی شرقی

 

بازار ماهی‌فروشان

بازار ماهی‌فروشان یکی دیگر از بازارهای معروف تنکابن است که در آن انواع ماهی های دریای خزر به صورت کاملا تازه یافت می‌شود. این بازار معمولا در فصل صید ماهی بسیار شلوغ است. این بازار در پل جانباز تنکابن واقع شده است.

 

پاساژ ماهان

تنکابن هم مانند اکثر شهرهای ایران دارای مراکز خرید بزرگ و شیکی است که یکی از آن‌‌ها پاساژ ماهان است. این پاساژ که در ۵ طبقه تاسیس شده، بزرگ‌ترین مرکز خرید تنکابن است و در آن طیف گسترده‌ای از اجناس مختلف اعم از انواع پوشاک، کامپیوتر و لوازم جانبی آن، تلفن همراه، لوازم ورزشی و غیره عرضه می‌شود.

نشانی: خیابان امام رضا

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.