2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
گل محمدی برای چی خوب است؛ از پوست و مو تا خواص درمانی

گل محمدی برای چی خوب است؛ از پوست و مو تا خواص درمانی

گل محمدی از جمله گیاهان پرخاصیت است که موارد استفاده زیادی دارد. فواید آن در این مطلب آمده است.

دوات آنلاین -گل سرخ یا گل محمدی نام نوعی گل رز است که نماد عشق و زیبایی  است و عطر بی‌نظیری دارد و از آن گلاب می‌گیرند. گل سرخ همچنین دارای مزایای بسیاری برای سلامتی و زیبایی پوست و موست. گل محمدی به شکل های مختلف از جمله چای و دمنوش ، روغن و گلاب  استفاده می‌شود. در این مطلب به نقل از روزنامه خراسان با فوایدی که دمنوش گل محمدی برای سلامتی دارد آشنا خواهیم شد.

گل محمدی برای پوست و مو چه خاصیت هایی دارد

خاصیت های گل محمدی برای پوست

 

 پاک ‌کننده پوست

گل محمدی خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی دارد و به همین دلیل سبب پاک‌سازی پوست از گرد و غبار و آلودگی می‌شود. ابتدا صورت‌تان را بشویید و سپس غنچه گل محمدی را پودر و یک  قاشق چای خوری از آن را با عسل طبیعی مخلوط کنید و به پوست صورت بمالید و پس از 15 دقیقه صورت‌تان را بشویید.

 

 کاهش چین و چروک‌های پوستی

گل محمدی حاوی ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای بدن از جمله ویتامینC  است و انواع لکه‌های پوستی و چین و چروک را برطرف می‌کند. این گیاه یک اسکراب بسیار مفید برای لایه‌برداری از پوست، رفع چین و چروک، پاک کردن آرایش و برطرف کردن آلرژی های پوستی است.

 

آشنایی: گیاه خاراگوش چیست و چه خاصیت‌هایی دارد

 

درمان التهاب‌های پوستی

این گیاه در مرطوب‌کنندگی پوست، رفع چروک‌های صورت و درمان التهاب‌های پوستی به ویژه در پوست‌های حساس و لطیف (مانند پوست نوزادان) موثر است به همین دلیل در تولید صابون، لوسیون‌های پاک‌کننده پوست، کرم‌ها و لوسیون‌های مرطوب‌کننده از گلاب و اسانس طبیعی این گل استفاده می‌کنند.

 

 گل محمدی پوست را مرطوب می کند

روغن‌های طبیعی گلبرگ‌های گل محمدی سبب حفظ رطوبت سلول‌های پوست می شود و برای هیدراتاسیون مفید  است و خشکی پوست را برطرف می‌کند.

 

فواید گل محمدی برای سلامت و تقویت مو

از ماسک گل محمدی و روغن نارگیل برای داشتن موهای نرم و ابریشمی و افزایش رشد مو  استفاده کنید. برای تهیه این ماسک نصف فنجان روغن نارگیل را روی حرارت کم گرم کنید  و اجازه دهید خنک شود، سپس پنج قطره روغن رزماری به آن  بیفزایید و خوب مخلوط کنید.

 

سپس یک  قاشق غذاخوری پودر گلبرگ گل محمدی و در پایان یک قاشق غذاخوری عسل به ماسک بیفزایید. این ماسک را روی ریشه موها و پوست سر بریزید و به مدت 5 تا 10 دقیقه ماساژ  دهید و پس از 45 دقیقه با شامپو موها را بشویید.

گیاه گل محمدی برای زنان فواید زیادی دارد

خواص گل محمدی برای زنان

 

 گل محمدی برای دوران قاعدگی

نوشیدن چای گل محمدی سبب کاهش علایم قاعدگی مانند گرفتگی‌های دردناک، نفخ و درد می‌شود. خانم‌هایی که دچار قاعدگی شدید هستند بهتر است روزی دو فنجان چای گل محمدی گرم به همراه پودر فلفل سیاه و عسل بنوشند.

 

دانستنی: خواص درمانی گیاه دندلیون یا قاصدک چیست

 

چای گل محمدی برای بارداری

چای گل محمدی دارای ویتامین C، E، سلنیوم، منیزیم، ویتامین‌های ب کمپلکس، منگنز و پتاسیم است و از نوشیدنی‌های مفید برای خانم‌های باردار است زیرا سیستم ایمنی بدن آن ها را تقویت می‌کند و تولید کلاژن در بدن مادر و جنین را افزایش می‌دهد.

با خاصیت های درمانی گل محمدی آشنا شوید

خواص دارویی و درمانی گل محمدی

 

رفع گرمازدگی

شربت گل محمدی در گذشته برای درمان بیماری‌های گوارشی و تنفسی استفاده می‌شد و علاوه بر آن برای رفع گرمازدگی هم  موثر است.

 

بدانید: حنا برای چی خوب است

 

خاصیت تب بری چای گل محمدی

چای گل محمدی باعث کاهش دمای بدن می شود و تب را کاهش می‌دهد و از تشدید عفونت جلوگیری می‌کند.

 

رفع بوی بد دهان

برای رفع بوی بد دهان می توانید از آب گل سرخ استفاده و با آن  غرغره کنید.

 

عفونت دستگاه ادراری و سنگ کلیه

گل محمدی به دلیل خاصیت دیورتیک، آنتی اکسیدانی و ضد‌ باکتریایی سبب درمان عفونت دستگاه ادراری، کاهش التهاب مثانه و تسکین درد آن می‌شود بنابراین نوشیدن هر روز سه یا چهار فنجان چای گل محمدی  بیماری‌های عفونی دستگاه ادراری را درمان می‌کند. گل محمدی همچنین حجم ادرار را افزایش می‌دهد و از ابتلا به سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.