2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
خواص درمانی گیاه دندلیون یا قاصدک چیست

خواص درمانی گیاه دندلیون یا قاصدک چیست

گیاه دندلیون یا قاصدک یک گیاه بسیار پرخاصیت است که برای درمان بیماری‌های کبدی، گوارشی، یبوست و سنگ کلیه استفاده شده و خواص بسیار زیادی دارد. با خواص برگ و ریشه قاصدک در مطلب زیر بیشتر آشنا شوید.

دوات آنلاین-گیاه دندلیون یا قاصدک گیاهی است که به درمان بسیاری از مشکلات جسمی کمک می کند، اگر دچار مشکل سنگ کلیه، دفع، مشکل کبدی یا روماتیسم هستید می توانید برای کمک به بهبود آن از گیاه دندلیون استفاده کنید.

 

قاصدک گلی است که در بیشتر دشتهای ایران می روید و در فصل بهار نیز فراوان است. این گیاه خواصی دارد که می تواند در بهبود مشکلات کلیوی از جمله سنگ کلیه و عفونت ادراری کمک کند.

گیاه دندلیون خواص درمانی زیادی دارد

استفاده از گیاه دندلیون برای سنگ کلیه

400 گرم برگ گیاه دندلیون را در 150 میلی لیتر آب جوش دم کنید و اجازه دهید نیم ساعت به خوبی دم بکشد سپس آن را در طی روز استفاده کنید. به خاطر داشته باشید بدن شما هنگام استفاده از دم نوش دندلیون بسیار به آب نیاز دارد و به همین خاطر هم باید دست کم در روز دو لیر آب بنوشید زیرااین گیاه سیستم اداری شما را فعال می کند و از این طریق مشکل عفونت ادراری یا سنگ کلیه را برطرف می کند بنابراین نباید از آبی که در بدن شما استفاده می شود کم شود و بدنتان دچار کم آبی شود برای اینکه ایت مشکل ایجاد نشود حتما آب زیاد بنوشید. برگ گیاه دندلیون را می تواند از عطاری ها تهیه کنید.

استفاده از گیاه دندلیون برای درمان بیماری کبدی

درمان کبد چرب با کمک گیاه دندلیون یا قاصدک

دندلیونبرای کبد فوق‌العاده است. ریشه‌ی گیاه قاصدک تأثیری دارد که باعث افزایش ترشح صفرا می‌شود. ترشح صفرا زمانی که کیسه‌ی صفرا خالی است به جذب مواد چرب (در طول هضم غذا) کمک می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: گیاه خاراگوش چیست و چه خاصیت‌هایی دارد

 

برای کبد و دستگاه گوارش باید از ریشه گیاه قاصدک استفاده کنید.

 

یک تا چهار گرم ریشه‌ خشک گیاه قاصدک را با 150 میلی لیتر آب جوش دم کرده و روزانه سه مرتبه بنوشید.

درمان سنگ کلیه با گیاه دندلیون یا قاصدک

درمان یبوست و پف بدن با قاصدک

از آنجایی که گیاه دندلیون سم زدایی نیز می کند و بدن را ازباکتری ها و مواد مخرب تجمیع شده در سلولها خلاص می کند می توانید از برگ گیاه قاصدک برای رفع این مشکل استفاده کنید. از بین بردن سم های بدن باعث می شود که آب تجمیع شده زیر بافت های پوست شما هم از بین برود و پف ایجاد شده در بدنتان کم شود.

 

بیشتر بخوانید: گیاه عروسک پشت پرده چیست و چه خاصیت‌هایی دارد

 

20 گرم ریشه‌ خشک قاصدک را با یک لیتر آب و به مدت 10 دقیقه بجوشانید و سپس آن را صاف کنید. هر روز سه مرتبه (صبح، ظهر و شب) به اندازه‌ی یک فنجان از این جوشانده میل کنید. این دوره‌ی درمانی را یک ماه ادامه دهید. سپس هر ماه 20 روز آن را در پیش بگیرید. اگر لازم بود به مدت 3 ماه این کار را تکرار کنید. در کنار دم نوش ریشه این گیاه از برگ ان هم استفاده کنید تا مشکل تجمیع آب زیر پوستها را از بین ببرد. فیبر گیاه قاصدک بسیار بالاست به همین دلیل دفع را راحت کرده و حتی به لاغر شدن هم بسیار کمک می کند.

گیاه دندلیون یا قاصدک برای برخی بیماری ها مضر است

اگر روماتیسم دارید دندلیون را فراموش نکنید

گیاه دندلیون می‌تواند راه درمانی برای دردهای مفاصل‌تان باشد. این گیاه سرشار از کلسیم، سیلیس و گوگرد می‌باشد و به غضروف‌ها انعطاف پذیری بیشتری می‌دهند. علاوه بر این‌ها قاصدک یک سم زدای فوق‌العاده محسوب می‌شود که عضلات را از شر باکتری‌ها خلاص می‌کند.

 

یک قاشق از برگ‌ها یا ریشه‌ قاصدک برای هر یک فنجان آب جوش کافی است. اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بجوشد و سپس محلول را صاف کنید. هر روز یک ساعت بعد از نهار و شام یک فنجان از این جوشانده میل کنید.

 

بیشتر بخوانید: فواید آویشن از سلامتی تا خاصیت برای پوست و مو

 

در این بیماری‌ها از دندلیون استفاده نکنید

 تبیان نوشت :قاصدک هم مانند همه درمانهای گیاهی مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کند و برای هر بیماری خوب نیست. توجه داشته باشید اگر دچار بیماری های زیر هستید اکیدا از استفاده از دندلیون خوداری کنید

* انسداد روده

* زخم اثنی‌عشر

* نارسایی کلیوی یا مشکلات قلبی

* آلرژی به گیاهان خانواده آستراسه مانند بابونه و گل مینای چمنی

* سنگ مجاری ادرار

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.