2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

آبشار کلوگان کجا ست؛ آدرس دقیق

اگر می خواهید به آبشار کلوگان بروید می توانید آدرس دقیق آن را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -آبشار کلوگان یکی از مناطق دیدنی تهران است که می توانید برای سفر یک روزه انتخاب کنید. آدرس و راه رفتن به آنجا را در ادامه بخوانید. فیلمی هم از این آبشار در بالای صفحه هست که می توانید ببینید.

 

چگونه به آبشار و روستای کلوگان برویم

روستای کلوگان در دهستان رودبار قصران شهرستان شمیران استان تهران واقع شده است. آبشار نیز در میانه کلوگان به امامه قرار دارد.

 

اگر قصد دارید از تهران به کلوگان بروید ابتدا باید خودتان را به میدان قائم یا لشکرک برسانید. بزرگراه شهید بابایی شرق بهترین مسیر برای رفت به این نقطه است. پس از آن باید وارد جاده فشم شوید و 7 کیلومتر برانید تا به تابلوی روستای کلوگان در سمت راست جاده برسید.

 

از روستای کلوگان تا آبشار مسافتی حدود پنج کیلومتر را باید طی کرد و زمانی حدود یک ساعت پیاده روی نیاز دارد.

 

سفر یک روزه: غار یخ ‌مراد کجا است و چگونه باید برویم

 

آبشار کلوگان حدود ۵۰۰ متر داخل یک دره فرعی قرار دارد که تا وارد دره نشوید آبشار قابل رؤیت نیست. وارد مسیر دره و رودخانه فرعی که شدید، کمی جلو‌تر، اگر خوب دقت کنید چشمه آب کوچکی را در سمت چپتان خواهید دید.

با مسیر رفتن به آبشار کلوگان آشنا شوید

چه فصلی به آبشار کلوگان برویم

آبشار کلوگان در ارتفاع ۲،۰۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و یکی از آبشار‌های بلند پایتخت است که ۴۰ متر ارتفاع دارد و به‌صورت پله‌ای به‌سمت پایین جریان دارد.

 

فصل بهار رودخانه کلوگان پرآب است و به‌طور معمول از نیمه‌ تابستان به بعد دیگر بجز آب باریکه‌ای از آن دیده نمی‌شود.

 

منابع: سیری در ایران- باشگاه خبرنگاران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.