2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
قتل مرموز گدای میلیاردر در خانه ویلایی‌

قتل مرموز گدای میلیاردر در خانه ویلایی‌

مقتول با اینکه مشکل مالی نداشت و همه می‌دانستند وضع مالی خوبی دارد، اما گدایی می‌کرد. او هر روز صبح از خانه ویلایی اش بیرون می‌رفت و در خیابان‌های اطراف گدایی می‌کرد و شب دوباره به خانه بازمی‌گشت.

دوات آنلاین -مأموران پلیس تهران جسد گدای میلیاردری را در خانه ویلایی‌اش کشف کردند که به طرز مرموزی به قتل رسیده بود. تحقیقات برای شناسایی عاملان قتل ادامه دارد.

 

به نوشته روزنامه جوان ساعت ۱۱ قبل از ظهر دوشنبه ۳۰فروردین امسال مردی در تهران با اداره پلیس تماس گرفت و گفت از خانه همسایه‌شان بوی بدی به مشام می‌رسد و احتمال می‌دهد برای صاحبخانه که مرد سالخورده و تنهایی است حادثه‌ای رخ داده باشد.

 

با اعلام این خبر تیمی از مأموران کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس همراه عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه که خانه ویلایی در نزدیکی خیابان استخر است، حاضر شدند. بررسی‌های مأموران نشان داد در این خانه مرد تنهایی به نام ایرج زندگی می‌کند که چند روزی است همسایه‌ها از او بی‌خبر هستند. مأموران پلیس در ادامه با کمک آتش‌نشانان در خانه ویلایی را باز کردند. در زیر زمین خانه با جسد مردی ۷۰ساله روبه‌رو شدند که نخ پلاستیکی که با آن جعبه‌های شیرینی را بسته‌بندی می‌کنند به دور گردنش پیچانده و با آن دست و پایش بسته شده بود.

 

پس از آن مأموران با حفظ صحنه جرم موضوع قتل مرد سالخورده را به قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران خبر دادند. با حضور بازپرس جنایی و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی مشخص شد مقتول گدای میلیاردری است که ۱۰روز قبل بر اساس نظریه اولیه پزشکی قانونی به طرز مرموزی در خانه‌اش به قتل رسیده است.

 

دفترچه بانکی ۲۲۰‌میلیون تومانی

تیم جنایی در همان ابتدای ورود به قتلگاه مرد تنها با به‌هم ریختگی وسایل خانه روبه‌رو شدند که حکایت از آن داشت عامل یا عاملان قتل با انگیزه سرقت دست به جنایت زده‌اند.

 

همچنین مشخص شد قاتل یا قاتلان افراد آشنایی بودند که بدون درگیری و تخریب در وارد خانه شده و در فرصتی مناسب گدای میلیاردر را خفه کرده‌اند.

 

مأموران پلیس در ادامه بررسی‌های محل حادثه، دفترچه بانکی از مقتول پیدا کردند که نشان می‌داد وی چند سال قبل مبلغ ۲۲۰‌میلیون تومان به حساب بانکی‌اش واریز کرده است. همچنین قبض‌ها و رسید‌های برداشت واریزی بانکی زیادی در خانه مقتول کشف شد که حکایت از آن داشت مقتول به احتمال زیاد حساب‌های بانکی دیگری هم دارد و در آن حساب‌ها مبالغ زیادی جابه‌جا کرده است. از سوی دیگر مأموران احتمال دادند مقتول در خانه‌اش پول نگهداری می‌کرده و عاملان قتل نیز از این موضوع باخبر بوده‌اند که پس از حادثه از کمد وی مبلغ زیادی پول یا دلار و اموال قیمتی سرقت کرده‌اند.

 

بررسی‌های مأموران نشان داد مرد سالخورده هر روز صبح از خانه‌اش برای گدایی بیرون می‌رفته و شب با دست پر به خانه برمی‌گشته است.

 

گدای تنها

یکی از همسایه‌ها به مأموران پلیس گفت: ایرج از حدود۲۰سال قبل در این خانه ویلایی قدیمی تنها زندگی می‌کرد. در این چند سال کسی به خانه او رفت و آمد نداشت و به همین خاطر ما احتمال می‌دهیم او زن و فرزندی ندارد و فقط بعضی از همسایه از او شنیده بودند خواهری دارد که در شهرستان زندگی می‌کند. ایرج با اینکه مشکل مالی نداشت و همه می‌دانستند وضع مالی خوبی دارد، اما گدایی می‌کرد. او هر روز صبح از خانه بیرون می‌رفت و در خیابان‌های اطراف گدایی می‌کرد و شب دوباره به خانه بازمی‌گشت. چند روزی بود که از او خبری نداشتیم فکر می‌کردیم او به مسافرت یا به دیدن خواهرش رفته است تا اینکه امروز همسایه‌ها متوجه بوی متعفنی در اطراف شدند.

 

هر ساعتی که می‌گذشت بوی بد بیشتر به مشام می‌رسید و ما را بیشتر آزار می‌داد تا اینکه تصمیم گرفتیم منشأ بو را پیدا کنیم. ما رد بو را گرفتیم و فهمیدیم بوی متعفن از پنجره زیر زمین خانه ایرج که شیشه آن شکسته بود به بیرون می‌آید و بعد هم موضوع را به شما خبر دادیم.

 

آغاز تحقیقات جنایی

همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه جسد مرد سالخورده برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد. همچنین قاضی حبیب‌الله صادقی به مأموران پلیس دستور داد ضمن بررسی دوربین‌های محل حادثه برای شناسایی عامل یا عاملان قتل، حساب‌های بانکی مقتول را نیز بررسی کنند تا مشخص شود عاملان این حادثه از حساب‌ها و کارت‌های بانکی او برداشت کرده‌اند یا نه؟

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.