2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
ماجرای باورنکردنی گداهای میلیاردر

ماجرای باورنکردنی گداهای میلیاردر

گداهای میلیونر افسانه نیستند و واقعیت دارند. همه ما احتمالا نمونه ای از این متکدیان را دیده و باور نکرده ایم آنها بسبار ثروتمند هستند.

دوات آنلاین -گدایی این روزها به کسب و کاری میلیاردی برای بعضی متکدیان تبدیل شده است. به طوری که برای رفتن به محل‌های گدایی از هواپیما، راننده شخصی یا آژانس استفاده می‌کنند. بعضی‌ها محله‌های مشخصی برای گدایی دارند و اجازه ورود به آنجا را به هیچ گدای دیگری نمی‌دهند تا جایی که گاهی کار به درگیری و چاقو‌کشی هم می‌رسد.

 

جام جم نوشت، کسب و کارشان چنان رونقی دارد که برای از دست ندادن آن به ماموران شهرداری پیشنهاد رشوه میلیونی یا گوشی‌های پرومکس آیفون می‌دهند، مانند گدایی که چند روز قبل در سنندج دستگیر شد و به مدیر مرکز متکدیان شهرداری پیشنهاد یک گوشی آیفون۱۲ پرومکس داد. در این گزارش‌، ابتدا داستان این متکدی جوان را روایت می‌کنیم و در ادامه سراغ گداهای میلیاردر دیگر می‌رویم.

 

چند روز قبل ماموران مرکز متکدیان شهرداری سنندج در سه راه ادب این شهر متوجه پسر جوانی شدند که گدایی می‌کرد. او را با خود به مرکز آوردند که پسر جوان با عجز و ناله خواست رهایش کنند. می‌گفت پدرش چند سال قبل فوت کرده و مادرش از داغ پدر بیمار روانی شده و در یکی از بیمارستان‌های سنندج بستری است. او هم برای این‌که بتواند هزینه‌های درمان مادرش را تامین کند‌، مجبور به گدایی سر چهارراه‌‌ها شده است‌. پسر جوان برای این‌که حس ترحم رانندگان را جلب کند طوری حرکت می‌کرد که آنها تصور کنند معلول است. اما با انتقالش به مرکز شهرداری مشخص شد هیچ معلولیتی ندارد‌. با شناسایی خانواده مرد جوان‌، وقتی آنها به شهرداری آمدند مشخص شد تمام ادعاهای او دروغ بوده است. ماموران مرکز متکدیان با گرفتن تعهد از این مرد او را تحویل خانواده‌اش دادند. اما این پایان ماجرا نبود و چند روز بعد گدای سه راه ادب‌، سراغ رئیس مرکز رفت و پیشنهاد عجیبی را مطرح کرد؛ یک دستگاه گوشی آیفون۱۲پرومکس و پرداخت ماهانه۱۲ میلیون تومان برای برگشتن به محل کارش. او تصور می‌کرد با این رشوه دوباره به درآمد روزانه دومیلیون تومان خود می‌رسد اما پیشنهادش صورتجلسه و پرونده‌اش به مرجع قضایی ارسال شد.

 

انور رشیدی‌، شهردار سنندج دراین‌باره گفت: «این فرد اهل یکی از شهرهای دیگر است که هر روز با آژانس به سنندج می‌آمد و عصرها دوباره به شهر خود بازمی‌گشت. ماهی ۱۵میلیون تومان هزینه آژانس او بود. از طرفی در مدت دو ساعت کار ۷۰۰هزار تومان درآمد به دست آورده بود.»

 

وی ادامه داد: «‌آن‌طور که خودش اعتراف کرده‌، ماهانه ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان درآمد داشته است. او وقتی می‌بیند ماموران مرکز متکدیان سد راه گدایی او هستند، سعی می‌کند از راه رشوه وارد شود و ابتدا هم سه و نیم میلیون تومان به رئیس مرکز می‌دهد. حتی قول می‌دهد ماهانه ۱۲میلیون تومان برایش واریز کرده و یک گوشی هم بدهد. رئیس مرکز تمام این موضوعات را مستند‌سازی کرده و مرد متکدی را با مستندات به مرجع قضایی معرفی کردیم.»

بعضی از گداها ثروتمند و میلیونر هستند

پرواز روزانه برای گدایی 

چندی قبل ماموران پلیس فرودگاه اصفهان به زنی مشکوک شدند که صبح به تهران می‌آمد و غروب دوباره به اصفهان بازمی‌گشت. به همین دلیل تحقیقات را روی او متمرکز کرده و متوجه شدند این زن هر روز برای گدایی به تهران می‌آید و ماهانه ۱۵۰میلیون تومان درآمد دارد.

 

۹کیلو پول

یکی از گداهای جنجالی مردی ژولیده به نام اسماعیل بود که در بوشهر دستگیر شد. دو قوطی شامپو مصرف شد تا تمیز شود. در بازرسی لباس‌های این مرد بیش از ۹ کیلو اسکناس پیدا شد. سال ۹۴ در دو حساب بانکی او ۵۵ میلیون تومان پول بود.

 

میلیونرشدن در ۴روز

چندی قبل پلیس کیش متوجه حضور یک متکدی در سطح جزیره شد. با حساسیت موضوع، ماموران به تحقیق پرداختند و بعد از ۴روز پیرمردی را با لباس کهنه و پاره شناسایی و دستگیر کردند. پیرمرد گدا در تحقیقات مدعی شد: با لباس کهنه به جزیره آمدم و جلوی هتل‌ها و مراکز خرید ادعا می‌کردم سرطان دارم و برای گرفتن شفا می‌خواهم به عراق بروم. در این چهار روز چند میلیون تومان پول به دست آوردم، ولی ماموران من را دستگیر کردند.

 

قتل گدای میلیاردر    

چندی قبل ماموران پلیس تهران در جریان قتل مردی در محله تهرانپارس قرار گرفتند. ماموران با حضور در محل قتل در زیرزمین خانه با جسد پیرمردی رو‌به‌رو شدند که به گفته همسایه‌ها گدایی می‌کرد. در بازرسی خانه یک دفترچه بانکی به‌دست آمد که مبلغ ۲۲۰میلیون تومان پول در آن وجود داشت و تاریخ داخل دفترچه نشان می‌داد پول از سال‌ها قبل در این حساب بوده است. براساس تحقیقات مشخص شد از خانه پول، وسایل با ارزش مانند طلا و دلار و اسناد و مدارک بانکی سرقت شده بود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.