2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت

دریاچه لزور کجا است و چگونه برویم؛ آدرس دقیق از تهران

همه اطلاعات لازم برای سفر به دریاچه لزور در این مطلب گردآوری شده است.

دوات آنلاین -اگر قصد دارید برای یک روز هم که شده از شهر فاصله بگیرید و به منطقه ای خوش آب و هوا بروید روستا و دریاچه لزور بسیار مناسب است و می توانید منظه آن را در فیلم بالا تماشا کنید.

 

دریاچه مثلثی شکل لزور که به نام های معجز چشمه و سیاهرود هم شناخته می‌شود، از جمله دریاچه های نزدیک تهران است که طبیعت اطراف آن در فصل بهار و تابستان شباهت بسیار زیادی به مناطق اطراف چهارمحال و بختیاری دارد.دریاچه لزور واقع در روستای لزور است که در مرز استان تهران و مازندران قرار دارد و یکی از بزرگترین روستاهای استان تهران از توابع شهرستان فیروزکوه می‌باشد.

روستای لزور چه دیدنی هایی دارد

آشنایی با روستای لزور

روستای لزور در دهستان قزقانچای در شهرستان فیروزکوه، در فاصله ۱۶۵ کیلومتری شمال شرقی تهران و در ۴۵ کیلومتری شمال غربی فیروزکوه در میان رشته‌کوه‌های البرز قرار دارد. روستای لزور از طرف شمال با روستاهای نشل و ورزنه از توابع شهرستان بابل هم مرز است. این روستا از قدیم‌الایام دارالمومنین بوده است.

 

روستای لزور قدمتی بیش از چهارصد سال دارد و دارای پیشینه‌های تاریخی نیز می‌باشد که مهمترین آنها امامزاده معصوم(ع)، امامزاده خوشنام(ع)، برج نیمه، قلعه قل دوش و پل سنگی می‌باشد.

 

همچنین از روستای لزور به تنگه واشی یک جاده خاکی در دسترس می‌باشد.در حوالی روستا دریاچه لزور وجود دارد که از آب پشت سد لزور بوجود آمده است. دریاچه لزور با نامهای دیگری همچون سد سیاه رود و معجز چشمه که یکی از چشمه‌های نزدیک سد می‌باشد نیز شناخته شده است.

آدرس دقیق دریاچه لزور از تهران را بخوانید

آدرس دقیق دریاچه لزور

برای رسیدن به لزور، باید از تهران به سمت جاده فیروزکوه بروید. حدود ۱۰ کیلومتر مانده به فیروز کوه، بعد از پمپ بنزین نمرود، یک سه‌ راهی معروف به سه راهی لاسم در سمت چپ وجود دارد که به سمت شمال و بخش ارجمند می‌رود. با قرار گرفتن در این جاده بعد از ۲۷ کیلومتر به ارجمند رسیده و در ادامه راه ۱۳ کیلومتر دیگر که بروید بعد از گذر از روستاهای شادمهن و اهنز در انتهای جاده به روستای لزور می‌رسید. تمام راه از سر جاده تا روستای لزور جاده آسفالته است.

 

راهنمای سفر: دشت مسیله و بند علیخان کجا است

 

در کل از تهران (بسته به مبدا حرکت) چیزی کمتر از ۲۰۰ کیلومتر تا لزور راه در پیش دارید. سپس از آنجا باید از جاده خاکی به دیدن دریاچه بروید.

چه زمانی برای سفر به دریاچه لزور مناسب است

آب و هوای منطقه لزور

آب و هوای ملایم و مناظر بکر و زیبای طبیعی دریاچه لزور در تابستان همیشه به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری شهرستان فیروزکوه مطرح می‌باشد.

 

چه فصلی به دریاچه لزور برویم

زمان مناسب برای برای دیدن دریاچه لزور فصل بهار، تابستان و پاییز است. هایپرشیا در این فصول تورهای مختلفی برای بازدید از این دریاچه دارد.

در روستای لزور می توانید کوهنوردی کنید

کوهنوردی در لزور

اگر کوهنورد هستید؛ این ده به عنوان مبدأ صعود به قله های «میشینه مرگ» و «بوم» بوده و همچنین با یک جاده خاکی به «تنگه واشی» در شرق لزور دسترسی دارد.

 

پیشنهاد: جاهای دیدنی لواسان کجا است

 

قله میشینه مرگ به عنوان بلندترین قله رشته کوه البرز شرقی با ارتفاع 4 هزار و 30 متر در شمال غرب این روستا واقع است. مسیر صعود به این قله با گذر از تنگه های پرآب، دشت های سرسبز و از مجاورت دریاچه زیبای سد سیاه رود، یکی از زیباترین و جذاب ترین برنامه های کوهنوردی منطقه است.

 

سفر یک روزه: چرا و چگونه به تنگه واشی سفر کنیم؟

 

تنگه فرح رود در بخشی از مسیر قبل از دشت معجز چشمه همانند تنگه واشی است؛ یعنی برای عبور از آن باید به آب زده و حدود 200 متری را در آب طی کنید. بهترین زمان برای صعود به قله میشینه مرگ ماه های تیر و مرداد در قالب یک برنامه دو روزه است.

 

وسایل مورد نیاز برای سفر

کوله پشتی کوچک یک روزه، کفش کوه پیمایی سبک، لباس مناسب طبیعت گردی، کاپشن بادگیر و لباس گرم اضافه، زیرانداز انفرادی، قمقمه آب پرشده، لیوان شخصی، یک وعده ناهار قابل حمل، داروی مصرفی شخصی، کارت شناسایی.

 

لوازمی چون پانچو، باطوم کوه پیمایی. فلاکس کوچک چای (پرشده)، کلاه و عینک آفتابی، جوراب اضافه، کرم ضد آفتاب، دوربین عکاسی، کتاب اطلس راه های ایران، هدلمپ سفر بهتری را برای شما رقم می زند.

 

منابع: سیری در ایران- باشگاه خبرنگاران - تبیان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.