2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
گل نزدن مهاجمان؛ مشکل این روزهای پرسپولیس

گل نزدن مهاجمان؛ مشکل این روزهای پرسپولیس

پرسپولیس در 20 هفته از مسابقات لیگ برتر 27 گل به ثمر رساند و دومین تیم در بخش بیشترین گل زده را در اختیار دارد اما نکته عجیب ماجرا آنجاست که از این تعداد فقط 3 گل سهم مهاجمان بوده است.

دوات آنلاین -پرسپولیس همچنان یکی از تیم‌های سرحال لیگ برتر ایران است و اگرچه کمی از اقتدار سال‌های اخیرش کاسته شده و اکنون با یک بازی بیشتر صدرنشین لیگ برتر است اما نمی‌توان گفت که این تیم با روزهای خوبش فاصله گرفته و دیگر نباید از این تیم توقع قهرمانی یا درخشش دوباره در لیگ قهرمانان آسیا را داشت.

 

فرهیختگان نوشت: با این ‌حال تیم گل ‌محمدی در امر نتیجه‌گیری خوب عمل کرده اما در فاز تهاجمی با مشکل بزرگی مواجه است، مشکلی که از ابتدای فصل وجود داشت و مربیان تیم مدام از حل شدن آن با مرور زمان صحبت کردند اما روزها گذشت و فصل به نیمه رسید و چند هفته از نیم‌فصل دوم هم سپری شد اما این مشکل حل نشد.

 

سهم کم مهاجمان پرسپولیس

پرسپولیس در 20 هفته از مسابقات لیگ برتر 27 گل به ثمر رساند و بعد از سپاهان (با 35 گل) دومین تیم در بخش بیشترین گل زده را در اختیار دارد اما نکته عجیب ماجرا آنجاست که از این تعداد فقط 3 گل سهم مهاجمان بوده و بهترین گلزن این تیم هافبک دفاعی‌شان یعنی احمد نوراللهی است و سیدجلال حسینی به‌عنوان مدافع میانی هم جزء بهترین گلزنان پرسپولیس در این فصل به شمار می‌رود!

 

مهدی عبدی که در دوره قبلی لیگ قهرمانان آسیا درخشش خیره‌کننده‌ای داشت، در این فصل تنها 2 بار موفق به گلزنی شد که یکی از آنها مربوط به دربی است. عیسی آل‌کثیر هم که اخیرا محرومیت 6ماهه‌اش به اتمام رسیده دیگر مهاجم تخصصی قرمزهاست که توانسته این فصل گلزنی کند و سایر گل‌های پرسپولیس توسط هافبک‌ها و مدافعان به ثمر رسیده است. البته وحید امیری که در نیم‌فصل اول بیشتر به‌عنوان مهاجم به میدان رفت، 3‌بار گلزنی کرده ولی نمی‌توان او را یک مهاجم دانست.

 

از دست دادن موقعیت گل

قرمزها خصوصا در مسابقات اخیر نشان داده‌اند که در از دست دادن موقعیت‌های گل تبحر خاصی دارند و در این بین، مهاجمان این تیم ثابت کرده‌اند بیشتر از هافبک‌ها و مدافعان، گل خراب می‌کنند تا جایی که شهریار مغانلو به‌عنوان یکی از برترین گلزنان فصل گذشته لیگ برتر بعد از پیوستن به پرسپولیس در نیم‌فصل دوم هنوز پایش به گلزنی باز نشده و آمارش از نظر دقایق بازی فرق چندانی با آرمان رمضانی (که در نقل‌وانتقالات نیم‏فصل از پرسپولیس جدا شد و به استقلال پیوست) ندارد.

 

مربیان پرسپولیس اما همچنان معتقدند این تیم مشکل تاکتیکی ندارد، چراکه سیدجلال حسینی هم در این تیم موفق به گلزنی می‌شود. بااین‌حال خوب می‌دانند که ادامه این روند می‌تواند باعث شود قرمزها هم از حضور در مراحل پایانی لیگ قهرمانان باز بمانند و هم پنجمین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر را از دست بدهند. آنها پیش از این معتقد بودند محرومیت آل‌کثیر و کمبود مهاجم تخصصی باعث شده فشار روی نفراتی مثل عبدی و رمضانی هم بیشتر شود و به همین دلیل برای حل این مشکل باید تا نیم‌فصل دوم صبر کرد اما با وجود جذب گلزنی به نام مغانلو و بازگشت آل‌کثیر هم خبری از حل مشکل نشده و پرسپولیس کماکان با همان مشکل مواجه است؛ موقعیت‌هایی که به‌راحتی از دست می‌روند و مهاجمانی که با گلزنی غریبه شده‌اند! شاید آل‌کثیر بتواند این معضل را حل کند و ظاهرا تنها امید گل‌محمدی هم همین است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.