2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
آیا قاتل تبر به ‌دست از مرگ نجات می یابد

آیا قاتل تبر به ‌دست از مرگ نجات می یابد

این مرد 13 سال قبل صاحبکار خود را به دلیل اختلاف مالی به قتل رسانده بود.

دوات آنلاین -سرایداری که ۱۳‌سال قبل مرد صاحبخانه را به خاطر پرداخت نکردن حقوقش با ضربات تبر به قتل رسانده‌ بود، به دلیل عدم پیگیری اولیای‌دم با نوشتن نامه‌ای از دادگاه درخواست تعیین تکلیف کرد.

 

به نوشته روزنامه جوان اسفند‌سال‌۸۷، مأموران پلیس شهرستان شهریار با تماس تلفنی شهروندی از قتل مرد میانسالی در خانه‌اش باخبر و راهی محل شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد جسد متعلق به رضا ۶۵ ساله است که بر اثر ضربات با جسم سخت کشته شده است.

 

با انتقال جسد به پزشکی قانونی، مأموران پلیس در روند تحقیقات دریافتند رضا از مدتی قبل با سرایدارش به نام جلیل اختلاف داشته‌است. به این ترتیب جلیل به عنوان اولین مظنون تحت تعقیب قرار گرفت، اما مشخص شد وی همزمان با کشته شدن مرد صاحبخانه به مکان نامعلومی گریخته است.

 

اعتراف به قتل

یک هفته از حادثه گذشت تا اینکه جلیل شناسایی و بازداشت شد. او به پلیس‌آگاهی منتقل شد و در روند بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و در شرح ماجرا گفت: «رضا باغی داشت و در آن باغ به تنهایی زندگی می‌کرد. چند سال قبل در آن باغ به عنوان سرایدار مشغول کار شدم. چند ماه اول کار، رضا به موقع حقوقم را پرداخت می‌کرد، اما این چند ماه اخیر او از واریز حقوقم طفره می‌رفت و مدام امروز و فردا می‌کرد.»

 

متهم ادامه داد: «این گذشت تا اینکه چند روز قبل از حادثه رضا به دیدنم آمد و از من خواست خانه را تخلیه کنم. به او گفتم اول چند ماه حقوق عقب افتاده‌ام را پرداخت کن، اما او دوباره از پرداخت حق و حقوقم خودداری کرد و گفت پولی ندارد. با شنیدن این حرف عصبانی شدم که پس از مشاجره لفظی کار به درگیری کشید. در آن درگیری او شروع به فحاشی کرد به همین خاطر کنترل اعصابم را از دست دادم و تبری که در خانه داشتم برداشتم و چند ضربه به سرش زدم. رضا غرق خون روی زمین افتاد. وقتی او را در این شرایط دیدم ترسیدم و از ترس باغ را ترک کردم و گریختم، اما یک هفته بعد دستگیر شدم.»

 

متهم پس از اقرار به قتل و بازسازی صحنه جرم راهی زندان شد و پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 

صدور حکم

پرونده در نوبت رسیدگی روی میز هیئت قضایی یکی از شعبات دادگاه قرار گرفت. متهم در آن جلسه با درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم محاکمه و با اقرار به جرمش به قصاص محکوم شد.

 

این حکم با اعتراض وکیل متهم به دیوان عالی کشور فرستاده شد، اما قضات یکی از شعبات دیوان با بررسی اوراق پرونده حکم صادره را تأیید کردند.

 

به این ترتیب متهم در آستانه مرگ قرار گرفت تا اینکه در روز اجرای حکم، پای چوبه دار توانست شش ماه از اولیای‌دم مهلت بگیرد که بعد رضایت آن‌ها را جلب کند. متهم پس از گذشت شش‌ماه مهلت موفق به گرفتن رضایت قطعی از اولیای دم نشد و به همین خاطر مرد سرایدار بار دیگر در انتظار چوبه دار قرار گرفت، اما به دلیل عدم پیگیری اولیای‌دم وی همچنان در زندان ماند تا اینکه با گذشت ۱۳‌سال با نوشتن نامه‌ای درخواست تعیین تکلیفی کرد.

 

با درخواست مرد سرایدار پرونده بار دیگر به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا اولیای‌دم در دادگاه حاضر و پیگیر اجرای حکم شوند، اما عدم مراجعه اولیای دم، پرونده برای رسیدگی به درخواست متهم به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.