2021/05/10
۱۴۰۰ دوشنبه ۲۰ ارديبهشت
برای جلوگیری از ریزش مو چی بخوریم

برای جلوگیری از ریزش مو چی بخوریم

یک متخصص تغذیه بهترین رژیم غذایی را که به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند شرح داده است.

دوات آنلاین -ریزش مو مشکلی است که خیلی ها با آن مواجه هستند و گاه روش های مختلف را برای جلوگیری از آن امتحان می کنند اما نتیجه مطلوب را نمی گیرند. رژیم غذایی در این موضوع بسیار اهمیت دارد. کوروش صمدپور، متخصص تغذیه و رژیم‌ درمانی در یادداشتی در آرمان ملی شرح داده چی بخوریم که موهایمان نریزد:

 

افراد آنچه که می‌خورند، مستقیما بر روی سلامت موهایشان تاثیر می‌گذارد. مسائلی که باعث ریزش مو می‌شوند کمبود موادی از قبیل ویتامین‌های A، C، D، زینک، آهن، بیوتین، پروتئین و اسید‌های چرب است.

 

رشد طبیعی مو در هر ماه حدود ۱.۲۵ سانت است. البته این میزان رشد مو تحت‌تاثیر عوامل مختلفی مانند سن، رژیم غذایی و سلامت بدنی است. رژیم غذایی مناسب به پیشگیری از ریزش مو و تقویت آن کمک می‌کند.

برای جلوگیری از ریزش مو تخم مرغ بخورید

تخم مرغ از ریزش مو جلوگیری می کند

برخی موادغذایی مانند تخم‌ مرغ، اسفناج، ماهی، آجیل، فلفل‌شیرین، میگو، سویا، گوشت و... از جمله مواد خوراکی هستند که با مصرف آنها می‌توان از ریزش مو جلوگیری است. تخم ‌مرغ منبع غنی پروتئین و بیوتین است، دو ماده‌ای که برای تقویت و رشد مو ضروری بوده و کمبود پروتئین و بوتین در رژیم غذایی باعث ریزش مو می‌شود.

 

هم‌چنین تخم‌مرغ حاوی زینک و سلنیوم است که باعث رشد مو می‌شوند. بدن ما، از ویتامین C برای تولید کلاژن استفاده می‌کند و کلاژن پروتئینی است که به استقامت مو‌ها و پیشگیری از شکنندگی آنها کمک می‌کند، کلاژن باعث جذب بیشتر آهن از رژیم غذایی شده و به این وسیله جلوی ریزش مو را می‌گیرد.

توت به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند

توت، برای جلوگیری از ریزش مو

توت یک ماده خوراکی دیگر بوده که سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌هاست و باعث رشد مو می‌شود. توت حاوی ویتامین C است که آنتی‌اکسیدان قوی دارد.

با خوردن اسفناج ریزش موهایتان را متوقف کنید

اسفناج بخورید

اسفناج یک ماده مغذی دیگر است که شامل فولات، آهن، ویتامین A و C است. این ویتامین‌ها برای رشد و تقویت مو‌ ضروری است. علاوه بر این اسفناج منبع غنی آهن است که برای رشد مو مفید است.

 

بیشتر بخوانید: برای ضخیم شدن مو چه باید کرد

 

ماهی‌هایی مانند سالامون که حاوی امگا۳ هستند از ریزش مو جلوگیری می‌کنند، آووکادو، نیز میوه ای سرشار از چربی‌های سالم و منبع غنی ویتامین E است که برای رشد مو ضروری است. فلفل‌شیرین هم شامل ویتامین C است که به تولید کلاژن کمک می‌کند و در نتیجه باعث استحکام بیشتر مو می‌شود. فلفل شیرین، منبع خوبی از ویتامین A است.

 

همچنین میگو یک ماده غذایی موثر دیگر بوده که سرشار از پروتئین، ویتامین  B، زینک، آهن و ویتامین D  است و مانع ریزش مو می‌شود.

 

حبوبات نیز از جمله مواد مصرفی مفید دیگر برای سلامتی و تقویت مو هستند، حبوبات، منبع خوبی از پروتئین، آهن، بیوتن و فولات هستند. سویا نیز حاوی پلی آمینی به نام اسپرمیدین است که رشد مو را تقویت می‌کند. همچنین پروتئین موجود در گوشت، به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.