2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
صبحانه برای بچه ها چی درست کنیم

صبحانه برای بچه ها چی درست کنیم

خوراکی های بسیار مفید و در عین حال خوشمزه برای صبحانه کودکان در این مطلب معرفی شده اند.

دوات آنلاین -در روز سه وعده‌ غذای اصلی و دو یا سه میان وعده باید صرف شود، که در بین آن‌ها صبحانه از همه مهم‌تر است، به ویژه برای کودکان که در سنین رشد هستند. صرف صبحانه باعث افزایش قدرت یادگیری و تمرکز بیشتر و همچنین باعث بهبود خلق وخو و رفتار کودکان می‌شود، به همین دلیل می‌گویند صبحانه غذای مغز است. بهترین صبحانه برای کودک صبحانه‌ای سرشار از انواع ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و انواع مواد مغذی است تا کودک بعد از صرف آن روز خوب و پر از انرژی را شروع کند و در بازی‌ها، جنب و جوش و بازیگوشی کودکانه احساس ضعف نکند. در ادامه چند صبحانه مقوی و سریع را به نقل از روزنامه خراسان به شما معرفی می کنیم.

پنکیک صبحانه ای مفید برای بچه ها است

پنکیک خانگی؛ صبحانه ای مفید برای کودکان

برای تهیه‌ این غذای خوشمزه مقداری آرد، تخم مرغ و شیر را مخلوط و آن را سرخ کنید. برای خوشمزه‌تر و مغذی‌تر کردن آن می‌توانید روی آن عسل یا شیره‌انگور بریزید.

 

آموزش آشپزی: طرز تهیه پنکیک کره‌ای

 

صبحانه به بچه ها سیب درختی و کره بادام زمینی بدهید

برای تهیه این صبحانه سیب را به چهار قسمت برش بزنید و آن را به کره بادام زمینی آغشته کنید. سیب هم حاوی فیبر و تقویت کننده‌هایی مثل ویتامین C است و هم کلسترول بد را در بدن کاهش می‌دهد. کره بادام زمینی هم مقدار زیادی اسید چرب ضروری و پروتئین دارد و با خوردن آن کودک روزش را با قدرت آغاز می‌کند.

 

یک پیشنهاد: دستور پخت پنکیک سبزیجات

 

عدسی؛ یک صبحانه مقوی

عدسی جزو بهترین صبحانه‌ها برای کودک به شمار می‌رود. اول عدس ‌را همراه سیب زمینی خرد شده خوب بپزید و مقداری رب گوجه فرنگی و آبلیمو برای خوشمزه‌‌تر کردن به آن اضافه کنید.

صبحانه به کودکان کره بادام زمینی و نان بدهید

کره بادام زمینی و نان مفید است

روی پنکیک، نان تست یا هر نان دیگری که در خانه دارید کمی کره بادام زمینی بمالید و با موز و عسل آن را مغذی‌تر کنید.  برای تهیه پنکیک هم مقداری آرد، تخم مرغ و شیر را مخلوط و آن را در تابه سرخ کنید.

املت تخم مرغ صبحانه مناسب برای بچه ها است

بچه ها را با  املت تخم‌ مرغ تقویت کنید

املت تخم‌مرغ یک غذای مغذی و پرخاصیت برای کودکان و سرشار از پروتئین است. در یک کاسه تخم‌مرغ‌ها را به هر مقدار که دوست دارید بشکنید و بعد یک قاشق سوپ‌خوری آب و یک‌دوم قاشق چای‌خوری نمک به آن اضافه کنید. روغن را داغ کنید. تخم‌مرغ ها را داخل تابه بریزید و بگذارید بپزد. سپس به دلخواه روی آن‌ها کمی  از سبزیجات معطر مد نظرتان بپاشید.

 

پیتزا؛ محبوب همه کودکان

پیتزا که یکی از غذاهای مورد علاقه‌ کودکان است، می‌تواند صبحانه‌ای مقوی و خوشمزه برای کودکانی که میل به  خوردن صبحانه ندارند، باشد. به جای مواد پیتزا می‌توانید روی خمیر پیتزا ،تخم مرغ، پنیر و مقداری گوجه فرنگی بریزید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.