2021/05/10
۱۴۰۰ دوشنبه ۲۰ ارديبهشت
یک برنامه مفید برای کاهش وزن سریع به روش طبیعی

یک برنامه مفید برای کاهش وزن سریع به روش طبیعی

اگر توصیه هایی را که در این مطلب آمده است رعایت کنید اطمینان داشته باشید وزن تان کاهش می یابد.

دوات آنلاین -یکی از دغدغه های افراد به ویژه خانم‌ها کم کردن وزن و لاغری در کمترین زمان ممکن است. در ادامه چند توصیه را برای کاهش وزن سریع پیشنهاد می‌کنیم.

 

 سعی کنید هر روز 20 دقیقه پیاده روی کنید.

 

برای صبحانه حدود یک کف دست نان سبوس‌دار ، یک تکه پنیر کم نمک و کم چرب با یک لیوان شیر کم چرب و دو خرما یا فقط یک تخم مرغ آب‌پز میل کنید.

 

یک میوه به عنوان میان وعده صبح انتخاب کنید. اگر این میوه سیب باشد، بهتر است آن را با پوست بخورید تا فیبر بیشتری دریافت کنید.

 

قبل از ناهار ، یک لیوان سبزیجات بخارپز (مانند هویج، کلم بروکلی و لوبیا سبز) یا دو لیوان سالاد سبزی‌های خام (مانند کاهو، کلم، خیار، گوجه فرنگی، هویج، جعفری و گشنیز) به همراه کمی آب لیمو و یک قاشق مرباخوری روغن زیتون میل کنید.

چه کار کنیم که سریع لاغر شویم

حدود شش تا هشت قاشق غذاخوری برنج یا دو کف دست نان سبوس‌دار یا یک لیوان ماکارونی پخته برای ناهارتان کافی است.

 

 به عنوان خورش در وعده ناهار می‌توانید انواع گوشت‌های کم چرب را به اندازه 200 تا 250 گرم انتخاب کنید.

 

انواع خوراک‌ و خورش‌های سنتی مانند قیمه، قورمه سبزی، کرفس یا بادمجان هم به شرطی که خیلی چرب نباشند، می‌توانند به اندازه یک پیاله در وعده ناهار به جای گوشت خالص گنجانده شوند.

 

بیشتر بخوانید: آب زیره برای کاهش وزن و لاغری چه تاثیری دارد

 

بهتر است تا می‌توانید در این رژیم یک ماهه از غذاهای آب‌پز یا بخارپز استفاده کنید مثلا گوشت‌ها را به جای سرخ کردن با آب یا بخار آب بپزید یا ماهی و میگو را به جای سرخ کردن روی برنج در حال دم بگذارید تا پخته شود.

 

 به مدت یک ماه دور مصرف غذاهای سرخ کردنی مانند سیب زمینی سرخ کرده، مرغ و ماهی سوخاری یا حتی ته دیگ را خط بکشید.

 

 به عنوان عصرانه می‌توانید یک لیوان شیر کم چرب و دو خرما یا یک بیسکویت سبوس‌دار با یک پیاله ماست کم چرب با تکه‌های میوه یا دو میوه متوسط میل کنید. چای، قهوه یا نسکافه به همراه دو بیسکویت سبوس دار هم می‌تواند برای عصرانه مناسب باشد.

 

بیشتر بخوانید: کاهش وزن اصولی در هفته چند کیلو است

 

به جای خوردن کیک و کلوچه چند میوه یا سبزی کم کالری بخورید.

 

غذایی ساده و سبک را برای شام انتخاب کنید. یک بشقاب سالاد سبزی‌های مختلف که با یک پیاله ماست کم چرب مخلوط شده است، با یک برش کوچک نان سبوس‌دار و کمی خورش یا گوشت بخارپز، می‌تواند برای شام مناسب باشد. نان و پنیر و گردو با یک لیوان شیر کم چرب و چهار خرما هم شام کاملی محسوب می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: 8 دلیل برای از بین نرفتن چربی شکمی

 

در صورت امکان، حدود یک ساعت بعد از شام، برای پیاده روی سبک با اعضای خانواده به نزدیک ترین پارک محل سکونت‌تان بروید.

 

 حداقل روزی ۷تا۸  ساعت بخوابید. احساس خستگی و خواب آلودگی می‌تواند شما را به سمت خوردن خوراکی‌های چرب و پرکالری بکشاند.

 

 روزی 15 دقیقه ورزش کنید. ورزش به هر نوع فعالیتی گفته می‌شود که ضربان قلب و تنفس را بالا ببرد تا جایی که بعد از متوقف کردن آن به نفس نفس بیفتید و نتوانید درست صحبت کنید. بنابراین پیاده روی و خرید و کار در خانه ورزش محسوب نمی‌شود.

 

منبع: روزنامه خراسان

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.