2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
سریال پریا؛ ساعت پخش و تکرار از شبکه آی فیلم، داستان از اول تا آخر و تعداد قسمت ها

سریال پریا؛ ساعت پخش و تکرار از شبکه آی فیلم، داستان از اول تا آخر و تعداد قسمت ها

همه اطلاعاتی که درباره سریال پریا باید بدانید تا آخر داستان آن به همراه نقد در این مطلب گردآوری شده است.

دوات آنلاین -سریال پریا از ساخته های حسین سهیلی زاده است که داستان جذابی دارد و بیشتر حول محور بیماری ایدز می چرخد. این سریال که قبلا بسیار پربیننده شده بود اکنون روی آنتن شبکه آی فیلم می رود.

عکسی از سریال پریا

داستان سریال پریا؛ از اول تا آخر

قصه از زمان حال و از جایی آغاز می‌شود که پریا با بازی لادن مستوفی پس از چند سال دوری از ایران به کشور بازمی‌گردد. در شرایطی که پریا همچنان از ازدواج قدیمی اش سرخورده است، وارد رابطه‌ای عاطفی با کیوان، پسرخاله‌اش (امیرحسین آرمان) می‌شود. زوج تازه به امید آغاز زندگی تازه، مشکلات را یک به یک از سر راه برمی‌دارند اما برخی اتفاق‌ها مانند مبتلا شدن کیوان به ایدز،مشکل حضانت پریا و ... زندگی این زوج را تحت تاُثیر قرار می دهد.

 

پایان سریال پریا با انتقادهایی همراه بود. نمناک درباره آخر این سریال نوشت: بعد از یک دعوا و بزن بزن نمایشی، همه چیز گل و بلبل شد و نهایتا به هندی ترین حالت ممکن تمام شد.

 

یکی از اتفاق های عجیب قسمت آخر درباره حبیب اتفاق می افتد. حبیب از ابتدای سریال، شخصیت مثلا بدمن قصه است. هرچه جلو می رود سیاهی او بیشتر نشان داده می شود. قمار می کند، هفتاد میلیون تومان می بازد، سر پریا، کیوان و بچه هایش کلاه می گذارد و خلاصه همه را به دردسر می اندازد. آن قوت درست در لحظه آخر، وقتی طلبکار توی خانه اش ایستاده و با چاقو به بچه اش حمله می کند ،کیوان مثل زورو سر می رسد و با چند تا حرکت بروس لی وار، طلبکار را از شیشه بیرون می اندازد. درست همین لحظه است که حبیب نادم می شود و از کیوان می خواهد که پسرش را به بیمارستان برساند.

 

حالا قصه به هفت ماه بعد می رسد. حبیب بعد از آن ماجرا، تادیب شده و تصمیم گرفته راه و روش درستی را برای زندگی اش انتخاب کند. حالا توی روستاست و کنار پدرش روزهای خوشی دارد و حتی وقتی می بیند پریا درد زایمان دارد با همان پاهای معلولش مثل قهرمان ها می رود تا قابله پیدا کند...

 

اگر حسین آقا و نیره هم در قسمت آخر به هم می رسیدند و مراسم عروسی برگزار می شد، دیگر همه چیز تکمیل می شد. حداقل جای شکرش باقی است که خود عوامل به این نتیجه رسیدند که این یکی را نشان ندهد. البته کنار هم قرار گرفتن این دو نفر، آمدنشان با یک ماشین به روستا و... همگی نشان از این دارد که بالاخره این اتفاق می افتد.

عکسی از سریال پریا

بازیگران سریال پریا

لادن مستوفی بازیگر نقش پریا ، امیرحسین آرمان بازیگر نقش کیوان، افسانه بایگان بازیگر نقش خاله نیر، امیر رضا دلاوری نقش علیرضا حق گو، محمود پاک‌نیت حسین آقا پدر کیوان، عمار تفتی، کمند امیرسلیمانی بازیگر نقش گلی، رامتین خدا پناهی همسر سابق پریا و هادی قمیشی و اشکان هورسان بازیگر نقش آقای رستگار بازیگران اصلی این سریال هستند همچنین چهار بازیگر کودک با نام های: محمد رضا شیرخانلو، سودا بهروز رشید، روژان تقی زاده و شادی نکته سنج در این سریال ایفای نقش می کنند.

عکسی از سریال پریا

ساعت پخش و تکرار از شبکه آی فیلم

سریال پریا هر شب ساعت 10 از آی فیلم پخش می شود و تکرار آن نیز دو نوبت در روز در ساعت های 6 صبح و 2 ظهر خواهد بود.

عکسی از سریال پریا

سریال پریا چند قسمت است

این مجموعه تلویزیونی در 36 قسمت ساخته شده و اولین بار در تابستان سال 1395 از شبکه 3 پخش شد.

عکسی از سریال پریا

نقد سریال پریا

در ادامه خلاصه ای از دو نقد بر سریال پریا را بخوانید:

عکسی از سریال پریا

مجموعه ای قصه گو

نقد فارسی نوشت: ... یکی از ویژگی های مثبت و بارز «پریا» قصه گو بودن است. این سریال به شکل کلاسیک قصه اش را تعریف می کند. نیاز به یادآوری نیست که مخاطب ایرانی عاشق مدل «یکی بود یکی نبود» است و این شیوه داستان گویی او را سر ذوق می آورد. «پریا» از قسمت اول برای بیننده قصه تعریف کرده؛ می گوید دو خانواده هستند که یکی مادر ندارد و آن یکی پدر. نسبت این دو خانواده «دختر و پسرخالگی» است. پدر عاشق خاله شد و پسر دلباخته دخترخاله. دخترخاله مطلقه است و دو بچه دارد؛ سنش ۱۰ سالی از پسر بیشتر است. در کنار آن قصه شخصیت های دیگر هم روایت می شود؛ مثل یک معتاد که زنش قصد جدایی از او دارد.

عکسی از سریال پریا

شخصیت های چند وجهی

سینما سینما نیز نوشت: ... مجموعه‌هایی با تعداد قسمت‌های بالا به چند عامل کلیدی برای جذب و مهم‌تر از آن نگه داشتن مخاطبان خود احتیاج دارند که یکی از شاخص‌ترین آنها شخصیت‌پردازی است. پریا هم از این قاعده مستثنی نبوده و به شخصیت‌هایی چندوجهی و در عین حال جذاب برای پیشبرد داستان خود نیاز دارد. کیوان و پریا به‌عنوان قهرمان‌های کار که بیشترین حضور را هم جلوی دوربین دارند، نیاز فراوانی به لایه‌های مختلف داشته تا از تیپ بودن خارج شوند. کاری که تا حدود زیادی درباره این دو نفر انجام گرفته و مخاطب برای باورشان کار سختی پیش روی ندارد.

 

کیوان نمونه‌ای از یک جوان امروزی تحصیلکرده است که برای رسیدن به خواسته خود دست از تلاش برنداشته و در این مسیر برای هدف خود می‌جنگد، اما شکل رابطه او با پدرش (حسین آقا) کلیشه‌ای از کار درآمده و مخاطب این حجم از شکاف و فاصله میان این دو را آن هم در غیاب مادر کیوان درک و هضم نمی‌کند.

 

با همه اینها مخاطب برای کیوان که تنها یک لغزش آن هم در رفتن به یک مهمانی داشته، دل می‌سوزاند و برای اطلاع از فرجام سرنوشت وی به تماشای ادامه کار می‌نشیند. پریا در قیاس با کیوان لایه‌های بیشتری داشته و با توجه به شناسنامه تدارک دیده شده برای وی جذاب‌تر هم به نظر می‌رسد. زن جوانی که سال‌ها پیش تن به ازدواجی داده که چندان مورد علاقه‌اش نبوده و سرانجام هم با داشتن دو فرزند جدا و روانه خارج از ایران شده است. پیشنهاد ازدواج کیوان به او، بخش مهم و نادیده گرفته شده وجودش را فعال کرده و به شعله‌ور شدن آتش عشق منجر شده است.

 

در حقیقت این بار اوست که می‌خواهد انتخاب کند و پای انتخابش هم تا آخر بایستد، اما شخصیت‌های مکمل از پدر کیوان و خواهرش (گلی) گرفته تا مادر پریا کاملا براساس کلیشه‌ها شکل گرفته‌اند که همین امر لطمات زیادی به پیکره فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی وارد کرده است. بخصوص پدر کیوان که در قسمت‌های نخست برای مخالفتش با ازدواج پسرش و پریا تنها دست به واکنش‌های عصبی و بدون پشتوانه منطقی می‌زند که از یک پدر ایرانی آن هم در شرایطی که مادر کیوان هم فوت کرده، انتظار نمی‌رود.

 

نه تنها فرم قصه گویی «پریا» جذابیت دارد که سوژه قصه هم دارای کشش است. همین که یک پدر و پسر توامان عاشق یک مادر و دختر هستند، این که دختر مطلقه است و ۱۰ سال بزرگتر از پسر، این که شوهر سابق دختر همچنان هست و… بیننده را درگیر داستان می کند.

 

از آن طرف زمینه ابراز علاقه و نیز عشق و عاشقی دختر و پسر خاله اسیر نگاه بسته تلویزیون نمی شود. مشاجره ها و اختلاف نظر پدر و پسر به گونه ای روایت شده که به خوبی گویای فاصله نسل ها است و باورپذیر. به این ها اضافه کنید ماجرای ایدز را که در قسمت های آینده محور می شود و می تواند بار دراماتیک سریال را دوچندان کند....

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1402/04/14
کیوان عالی بازی کرد. اونجایی که فهمید ایدز داره دیوونه بازی هاش نه تنها دلمو نلرزوند بلکه دلمم به حال کیوان سوخت.
ناشناس 1401/12/29
پریا بسیار عالی هست مخصوصا با بازی بسیار زیبای خانم لادن مستوفی و امیرحسین آرمان
ناشناس 1400/09/26
من عاشق سریال پریا هستم
ثمن 1400/01/24
سلام منم این سریال رو بشدت دوست دارم، چون واقعا آقای امیر حسین آرمان و خانم لادن مستوفی که در فیلم نقش کیوان و پریا را داشتن واقعا عالی بازی کردن، هم داستان سریال عاشقانه بود و هم علمی، واقعا از آقای حسین سهیلی زاده تشکر میکنم که یک همچین سریال خوبی رو پخش کردن.
سارینا 1400/01/24
من هم این فیلم رو دوست دارم ولی امشب در قسمت ۱۶هم به پایان رسید در شبکه آی فیلم
دریا 1400/01/14
من عاشق سریال پریا هستم مخصوصا کیوان و پریا

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.