2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
خط دفاع پرسپولیس؛ نقطه ضعفی که نقطه قوت شد

خط دفاع پرسپولیس؛ نقطه ضعفی که نقطه قوت شد

اتفاق عجیب در پست دفاع میانی پرسپولیس در این فصل رخ داده است.

دوات آنلاین -امسال بعد از جدایی شجاع خلیل‌زاده یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های پرسپولیس این بود که در پست دفاع میانی با کمبود بازیکن مواجه است. سرخپوشان در آغاز نیم‌فصل اول تنها جلال حسینی و محمدحسین کنعانی ‌زادگان را در این پست در اختیار داشتند و نگرانی زیادی در مورد غیبت احتمالی آنها بر اثر مصدومیت یا محرومیت وجود داشت. اتفاقا هر دو بازیکن در بازی با فولاد صدمه دیدند و تنها شکست دور رفت قرمزها برابر آلومینیوم اراک مربوط به زمانی بود که هیچ‌کدام از آنها شرایط بازی را نداشتند.

 

همشهری با مقدمه بالا در ادامه نوشت: دیگر بازیکن تخصصی این پست هم احسان حسینی بود که با توجه به بی‌علاقگی محض یحیی گل‌محمدی به‌کار با جوانان، نمی‌شد روی او حساب کرد. با این حال در ادامه اتفاقاتی رخ داد که این نقطه ضعف را به نقطه قوت تبدیل کرد. حالا و برای ادامه فصل، پرسپولیس نه‌تنها در پست دفاع میانی با کمبود بازیکن مواجه نیست بلکه به نوعی ترافیک هم دارد. هم‌اکنون غیراز جلال حسینی و کنعانی‌زادگان، یحیی قادر خواهد بود از این نفرات هم در پست دفاع وسط استفاده کند.

 

کمال کامیابی ‌نیا

در غیاب کنعانی‌زادگان، کمال در پست مدافع میانی تثبیت شد و نشان داد کاملا آمادگی حضور در این منطقه را دارد. به‌طور کلی در فوتبال جهان هافبک‌های دفاعی زیادی بعد از پا به سن گذاشتن یک خط عقب می‌روند و کامیابی‌نیا هم نشان داد این قابلیت را دارد. پرسپولیس در چند هفته‌ای که او کنار جلال قرار گرفت، حتی یک گل هم نخورد. البته کمال باید قدردان حمزاوی، مهاجم تراکتور هم باشد که اشتباه بزرگ او را در تبریز تبدیل به گل نکرد و اجازه داد این بازیکن بدون حاشیه با پست جدیدش تطبیق پیدا کند.

 

محمد انصاری

به‌نظر می‌رسد یحیی گل‌محمدی در ابتدا علاقه‌ای به حفظ محمد انصاری برای فصل جاری نداشت، اما در رودربایستی هواداران این مدافع مصدوم را نگه‌داشت. حالا حاجی انصاری بهبودی کامل پیدا کرده و در بازی با تیم دسته دومی مس نوین کرمان هم نیم ساعت در پست دفاع وسط تست شد. او قبلا به دفعات در این منطقه بازی کرده و از حالا به بعد هم در شرایط اضطراری کاملا می‌شود روی این بازیکن حساب کرد.

 

فرشاد فرجی

تازه‌ترین خرید پرسپولیس از باشگاه بحران‌زده پدیده مشهد هم یک مدافع میانی است. فرشاد فرجی که قبلا سابقه کار با گل‌محمدی را داشته، قراردادش را با پدیده فسخ کرد و از حالا به بعد بازیکن سرخپوشان پایتخت خواهد بود. او یک مدافع میانی تخصصی است که به گزینه‌های در دسترس کادر فنی افزوده خواهد شد. با این شرایط اگر طبق روال رایج پرسپولیسی‌ها، شجاع خلیل‌زاده هم قصد بازگشت به این تیم را داشته باشد، شاید دیگر جایی برای او باقی نماند!

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.