2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
آشنایی با بهار کاتوزی بازیگر نقش هانیه در سریال چوب خط

آشنایی با بهار کاتوزی بازیگر نقش هانیه در سریال چوب خط

بهار کاتوزی قبل از این که در سریال چوب خط نقش هانیه را بازی کند در فیلم های مطرحی حضور داشت. با او بیشتر آشنا شوید.

دوات آنلاین -بهار کاتوزی که در سریال چوب خط نقش هانیه را بازی کرده بازیگر جوان و بسیار هنرمندی است که علاوه بر این رشته در رشته فلسفه نیز درس خوانده است. بیوگرافی این بانوی هنرمند را بخوانید.

 

تحصیل بهار کاتوزی در رشته های مختلف

بهار کاتوزی متولد سال 1363 در تهران است. او در دبیرستان در رشته ریاضی- فیزیک درس خوانده و در دانشگاه وارد رشته هنر شد اما بعد از مدتی ترجیح داد فلسفه بخواند. او لیسانس بازیگری و دکترای فلسفه دارد.

 

خودش در این باره به دید آرت گفته است: فلسفه خیلی جدی دغدغه من است. چون من اول رشته‌ام هنر بود، یعنی به نمایش مشغول بودم و از یک جایی به بعد احساس کردم که دیگه رشته‌ نمایش در دانشگاه، انتظار من رو برآورده نمی‌کنه و بیشتر دیگه تجربه‌ای بود که در عرصه عملی قرار بود که باهاش مواجه بشم. من خیلی علاقه‌مند به کتابم، خیلی زیاد کتاب می‌خونم و از بچگی بهش معتادم، توی این کتاب خوندن‌ها یک دفعه فلسفه ‌را پیدا کردم و از کتاب‌های خیلی ابتدایی و خودآموز فلسفه شروع کردم و بعد احساس کردم که چقدر جهان عجیبیه و چقدر اون سوال‌هایی که همیشه بوده، اینجا شاید بشه دنبالش گشت و پیداش کرد، رفتم سراغ فلسفه و اتفاقا اون شد، دغدغه‌ام و اومد توی کارم و سا‌ل‌های بیشتری را مشغول فلسفه بودم و خیلی اومد تو نوشتنم و تو زندگیم."

بهار کاتوزی بازیگر نقش هانیه در سریال چوب خط

شروع کار بهار کاتوزی با رادیو

به نوشته سلام سینما بهار کاتوزی در سال‌های 1384 تا 1387 در رادیو جوان به عنوان نویسنده مشغول به کار شد و معتقد است که این سه سال فعالیت مداوم در رادیو و نوشتن برنامه‌ اجتماعی و طنز اجتماعی خیلی به او کمک کرد. بعد از آن شروع کرد به فیلمنامه و نمایشنامه کوتاه نوشتن و چند سال است که وی در حوزه نمایشنامه و فیلمنامه بلند نیز فعالیت می‌کند.

بهار کاتوزی بازیگر نقش هانیه در سریال چوب خط

بازیگری روی صحنه تئاتر

کاتوزی بازیگری را از تئاتر شروع کرده است: "من از تئاتر شروع کردم، نفس کشیدم، تجربه کردم و اصلا فهمیدم که چیه این جهان هنر و به طور خاص هنر نمایش یا بازیگری یا نوشتن. تجربه کردن یک چیزی را ساختن و یک اجرای زنده ازش داشتن و روی صحنه بردنش در تئاتر برای من اتفاق افتاد. به عنوان بازیگر یک لحظاتی رو تجربه کردم وقتی که روی صحنه بودم که خیلی منحصر به فرد هست."

 

تجربه های سینمایی بهار کاتوزی

بهار کاتوزی در سال 1384 برای اولین بار به طور حرفه‌ای در تئاتر «دور دست» به روی صحنه رفت. حسام نورانی (دستیار کارگردان رسول ملاقلی‌پور) به توصیه‌ دوستانش، این اجرا را دید و بهار کاتوزی را به رسول ملاقلی‌پور برای فیلم «میم مثل مادر» معرفی کرد. به گفته‌ بهار کاتوزی فیلم «میم مثل مادر» اولین تجربه‌ تصویر وی در سال 1385 در سن 22 سالگی بود.

 

او در سال 1397 در فیلم جهان با من برقص، نقش خواهر جهان را بازی کرد. او گفته است: "من 35 سالمه و سن کمی نیست برای تجربه کردن این جهان و از این مهمتر اینکه از 18 سالگی وارد این فضا شدم، اگه این کار نقطه عطفی بشه، خوشحال میشم ولی چندین سال بودن در این فضا به من یاد داده که ممکن است اصلا هیچ خبری نشه."

 

فیلم های دیگر کاتوزی شامل آثار زیر می شود:

فیلم بیوگرافی(1395)

فیلم شنل(1395)

فیلم اینجا کسی نمی میرد(1394)

فیلم زمانی برای ایستادن(1393)

فیلم رقص روی یخ(1390)

فیلم به امید دیدار(1389)

فیلم دعوت(1387)

فیلم صدای پای باران

بهار کاتوزی بازیگر نقش هانیه در سریال چوب خط

بازی در نقش هانیه در سریال چوب خط

کاتوزی که علاوه بر بازیگری فیلمنامه نویسی نیز می کند و به تدریس در موسسه هنر گستر حیایی نیز مشغول است قبل از بازی در نقش هانیه در سریال چوب خط در مجموعه های عبور از پاییز، خرده ستمگران و شاید برای شما هم اتفاق بیفتد بازی کرده بود.

 

او در چوب خط نقش خواهر وحید با بازی محمدجواد جعفرپور و نوید با بازی امیرعباس نورزایی را برعهده دارد. این نقش یکی از شخصیت های اصلی سریال است که بار زیادی در بخش طنز سریال را بر دوش می کشد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.