2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

فیلم آموزش روش پخت بوقلمون + طرز تهیه خورشت و نکات ریز آشپزی

همه آنچه درباره پخت بوقلمون و فوت و فن های آن باید بدانید در این مطلب و فیلم آمده است.

دوات آنلاین -پختن گوشت بوقلمون کمی مشکل است به ویژه آن که به زمان زیادی نیاز دارد. روش کامل این کار و همچنین طرز تهیه خورشت بوقلمون در ادامه توضیح داده شده است. ضمن این که فیلم بالا همه چیز را به خوبی آموزش داده است.

 

برای پخت بوقلمون بهتر است آن را به یک لایه نمک آغسپشته کنید. روش این کار را می توانید رد فیلم بالا ببینید. ضمن این که برای این روش پخت به مواد زیر نیاز دارد:

 

یک بوقلمون درسته ( 5 یا 6 کیلوگرم)

چهار قاشق غذاخوری کره

نصف پیمانه عسل

پوست نصف یک لیمو

یک قاشق چای‌خوری آویشن

چهار پیمانه سفیده تخم مرغ

دو پیمانه دانه فلفل

سی و دو پیمانه نمک کوشر(بدون ید)

گوشت بوقلمون را با چه روشی بپزیم

مهم ترین نکات آشپزی برای  پخت بوقلمون

• همیشه دل و جگر بوقلمون را پیش از چاشنی زدن و کباب کردن خارج کنید.

 

• بوقلمون را تازه از بازار بگیرید و بپزید درصورتی که بوقلمون منجمد از بازار تهیه کردید باید آن را دو روز در یخچال بگذارید تا به طور کامل یخ آن باز شود اصلاً بوقلمون منجمد را در دمای اتاق قرار ندهید.

 

• بوقلمون را یک ساعت قبل از پخت از یخچال خارج نمایید.

 

• قبل از کبابی کردن بوقلمون با دست و دلبازی به آن کره بمالید تا هم خوشرنگ تر شود و هم طعم خوبی داشته باشد. فقط قبل از کبابی کردن آن را چرب کنید. اگر بعدا به آن کره اضافه کنید آن حالت ترد را نخواهد داشت.

 

• در قابلمه یا تابه ای که در آن بوقلمون را قرار می دهید آب مرغ بریزید. در صورتی که آب مرغ در اختیار ندارید می توانید آب لیمو یا آبغوره اضافه کنید البته مراقب باشید بوقلمون شما مزه ترشی نگیرد.

 

• در یک ساعت اول پخت سینه بوقلمون رو به پایین باشد.

 

• اگر از یک دماسنج مخصوص گوشت استفاده کنید بهتر است. در این صورت دمای تمام قسمت ها گوشت باید به 165 درجه فارنهایت معادل 75 درجه سانتیگراد باشد.

 

• آب گوشت را نگه دارید تا آن را داخل شکم بوقلمون بریزید.

 

• اجازه دهید بوقلمون بعد از پخت 30 دقیقه ای استراحت کند. اینکار باعث می شود آب گوشت شما در تمام قسمت های بوقلمون کامل تقسیم شود.

 

فیلم آشپزی: دستور پخت بلدرچین شکم پر

 

• هیچگاه هنگام شروع به پخت بوقلمون، آن را درون استاک غوطه ور نکنید. تنها کره را به پوست آن بمالید و استاک را درون قابلمه ای گود بریزید. بوقلمون را طوری روی قابلمه بگذارید که با استاک تماس نداشته باشد. بدین گونه، بخاری که از استاک به بوقلمون می خورد، هم آن را طعم دار می کند، هم گوشت بوقلمون را آبدار و مرطوب نگه میدارد.

 

• هرگز بوقلمون سرد را در قابلمه نپزید، چرا که زمان پخت را بسیار طولانی می کند و زمان پخت زیاد، باعث خشک شدن گوشت آن می شود.

 

• همواره قبل از پخت بوقلمون، آن را به مدت یک ساعت، در دمای محیط قرار دهید تا هنگام پخت، دمای متعادلی داشته باشد.

فوت و فن هایی که برای پخت بوقلمون باید بدانید

پختن بوقلمون چقدر طول می کشد

اگر بخواهیم به صورت تخمینی بگوییم هر 4 تا 6 کیلو گوشت بوقلمون بین 2 ساعت و نیم و تا 3 ساعت زمان نیاز دارد تا خوب پخته شود البته این زمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا شکم پر بودن یا نبودن آن مهم است.

 

ببینید: آموزش پخت مرغ شکم پر با روشی ساده

 

بیشتر دستور پخت های بوقلمون دمای فر بین 325 درجه فارنهایت تا 375 درجه فارنهایت (160 تا 190 درجه سانتیگراد) را توصیه می کنند. یکی از چالش های آشپزها در پخت بوقلمون پخت کامل گوشت سینه و ران به صورت همزمان است چون این دو زمان پخت یکسانی ندارند. با استفاده از یک دمای متوسط به شما اطمینان می دهد که همه قسمت های بوقلمون به خوبی خواهد پخت.

 

همچنین تا زمانیکه از گوشت بوقلمون تازه و بدون هیچ افزودنی استفاده کنید بوقلمون شما سریعتر خواهد پخت. وقتی که بوقلمون کامل بپزد تمام قسمت های آن باید به 160 درجه فارنهایت معادل 70 درجه سانتیگراد برسد.

طرز تهیه خورشت بوقلمون چگونه است

خورشت بوقلمون را چه طور درست کنیم

علاوه بر بوقلمون شکم پر و کبابی می توانید خورشت بوقلمون هم درست کنید. دستور تهیه آن در ادامه آمده است:

 

مواد لازم

ران بوقلمون         300 گرم

پیاز بزرگ           1 عدد

ادویه مرغ            به مقدار لازم

 زردچوبه و نمک و فلفل      به مقدار لازم

 زعفران  به مقدار لازم

 رب گوجه فرنگی  2-3 قاشق غذاخوری

 هویج     1 عدد

ساقه کرفس چند تکه

 

بیشتر بخوانید: غذای برنجی با بوقلمون چی بپزیم

 

طرز تهیه خورشت بوقلمون

برای طرز تهیه خورشت بوقلمون، ابتدا پیازها را سرخ کنید زردچوبه و ادویه مرغ را اضافه کنید.

.

سپس رب را با مواد سرخ کنید و گوشت بوقلمون را هم اضافه کنید اگر دوست داشتید زعفران هم بزنید بعد هویج را به صورت دلخواه خرد کنید و داخل آن بریزید و بعد ساقه کرفس ها را هم اضافه کنید نمک و فلفل سیاه را به آن بیافزایید و به اندازه کافی آب بریزید و اجازه بدهید بعد از جوش آمدن آب با شعله ملایم 2.5 تا ۳ ساعت پخته شود.

 

 

اگر عجله دارید بهتر است از زودپز استفاده کنید یا داخل مواد مرینیت یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سفید بریزید تا گوشت ترد شود و زمان پخت آن پایین بیاید. حتما امتحان کنید عالی است.

 

منابع: تابناک- بیتوته- عصر ایران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.