2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
واقعیتی درباره بردهای خفیف پرسپولیس

واقعیتی درباره بردهای خفیف پرسپولیس

تنها برد پرگل پرسپولیس برتری سه بر صفر هفته چهارم مقابل شهر خودرو بود و شش برد دیگر این تیم با حداقل اختلاف ثبت شده است.

دوات آنلاین -برد مقابل پیکان سومین برد متوالی یک بر صفر پرسپولیس بود و هر چند امید قهرمانی نیم‌فصل سرخ‌پوشان را زنده نگه داشت، مشخص نیست که آنها با این پتانسیل هجومی بتوانند در پایان فصل هم روی سکوی اول باشند.

 

ایران ورزشی نوشت: تنها برد پرگل پرسپولیس برتری سه بر صفر هفته چهارم مقابل شهر خودرو بود و شش برد دیگر این تیم با حداقل اختلاف ثبت شده. پر تکرارترین نتیجه برای پرسپولیس در لیگ بیستم برد یک بر صفر است که چهار بار ثبت شده و این الگو برای تیمی که می‌خواهد برای پنجمین فصل متوالی قهرمان لیگ شود، چندان مناسب به نظر نمی‌رسد.

 

البته فوتبال اقتصادی در همه جای دنیا طرفدارانی دارد و شاید برخی گمان کنند که پرسپولیس با همین بردهای خفیف می‌تواند امتیازات کافی برای قهرمانی را جمع کند، ولی تجربه فوتبال نشان می‌دهد برای نتیجه‌گیری در درازمدت نمی‌توان روی برد با حداقل فرصت‌ها حساب کرد و هیچ تیمی نمی‌تواند امیدوار باشد که همیشه اتفاقات به نفعش رقم بخورد.

 

پرسپولیس در برابر دفاع بسته پیکان فرصت‌های محدودی خلق کرد که نوراللهی با هوشیاری یکی از آنها را وارد دروازه کرد. با این حال پرسپولیس در برابر حریفی که در طراحی حملات کلاسیک تبحر بالایی ندارد هم نتوانست کنترل کامل بازی را در اختیار داشته باشد و چند بار تا آستانه دریافت گل تساوی پیش رفت.

 

محرومیت آل ‌کثیر این نظریه را تقویت کرده که تمام مشکلات پرسپولیس به غیبت یک مهاجم گلزن برمی‌گردد، ولی تعداد موقعیت‌های این تیم هم به اندازه‌ای نیست که از یک تیم مدعی انتظار می‌رود.

 

صعود پرسپولیس به رده دوم و عبور از استقلال، رقیب سنتی قطعاً هواداران را خوشحال می‌کند، ولی اگر کادر فنی به دنبال رسیدن به رتبه اول و حفظ این رتبه است، باید به فکر ارتقای کیفیت تیمش باشد.

 

در حال حاضر می‌توان گفت که سپاهان آماده‌ترین تیم لیگ برتر است؛ تیمی که مهاجمان آماده‌ای دارد، با 25 گل زده صاحب بهترین خط حمله لیگ است و مهم‌تر از آن در هر بازی فرصت‌های گل پرشماری می‌سازد.

 

فوتبال اقتصادی و بردهای خفیف به پرسپولیس کمک کرده که به یکقدمی قهرمانی نیم‌فصل برسد، ولی برای رقابت با تیم آماده‌ای مثل سپاهان و حتی استقلال که ممکن است با تحول در کادر فنی یا ترکیب تیم دوباره به یک مدعی جدی تبدیل شود، این سبک مناسبی به نظر نمی‌رسد.

 

مهدی ترابی از شروع نیم فصل دوم و آل ‌کثیر از اواسط فروردین به خط حمله پرسپولیس اضافه می‌شوند و در آن صورت کادر فنی ابزار کافی برای ارائه فوتبال هجومی در اختیار خواهد داشت. اگر بردهای اقتصادی در نیم‌فصل اول قابل توجیه بود، با اضافه شدن این دو گلزن انتظار می‌رود که پرسپولیس به یک تیم تهاجمی واقعی تبدیل شود و بتواند در هر بازی فرصت‌های گل بیشتری بسازد. 27 امتیاز پرسپولیس در 14 بازی (متوسط 92/1) نباید کادر فنی را از این واقعیت که آنها در همین زمان تنها 16 گل زده‌اند غافل کند؛ آماری که برای یک مدعی قهرمانی به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.