2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
تفکرات هجومی گل محمدی برای نیم فصل دوم

تفکرات هجومی گل محمدی برای نیم فصل دوم

به‌نظر می‌رسد که یحیی به این نتیجه رسیده که برای حضوری قدرتمند در 3جام، حضور یک مهاجم آماده دیگر در جمع سرخ‌ها می‌تواند خیال آنها را از بابت خط ‌آتش سرخ راحت کند.

دوات آنلاین -تیم پرسپولیس با پیروزی در هفته‌های اخیر توانست تا حدود زیادی به ساحل آرامش برسد و تیمی که تا همین چند هفته قبل از نگاه هوادارانش شانسی برای حضور در رتبه‌های بالایی جدول نداشت، حالا به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی خودش را به سایر مدعیان بالانشین معرفی کرده و حتی این امید را دارد که با ترمیم نقاط‌ضعف خود در پنجره زمستانی نقل‌وانتقالات بتواند با قدرتی بیشتر به سایر رقابت‌های پیش‌رو پای بگذارد.

 

فرهیختگان نوشت: پرسپولیسی‌ها فعلا با مشکل بسته بودن پنجره نقل ‌و انتقالاتی خود به‌دلیل عدم پرداخت به‌موقع بدهی بودیمیر مواجه هستند و البته دیروز رئیس هیات‌مدیره باشگاه این نوید را به هواداران باشگاه داد که بدهی حدودا 500هزار یورویی به حساب ماریو بودیمیر واریز شده و بعد از نشستن این مبلغ به حساب این بازیکن کروات، تا پایان هفته می‌توان انتظار باز شدن پنجره نقل ‌و انتقالاتی سرخ‌ها را کشید تا آنها بتوانند به‌صورت رسمی پای به میدان نقل ‌و انتقالات گذاشته و بازیکنان موردنظر خود را جذب کنند.

 

آماده نبودن ترابی دغدغه اصلی سرخ‌ها

بعد از اینکه مشخص شد مهدی ترابی تصمیم قطعی خود را برای پوشیدن مجدد پیراهن سرخ گرفته از باشگاه پرسپولیس خبر رسید یحیی برای جذب مهاجمی دیگر دودل شده و اعتقاد دارد با بازگشت عیسی آل‌ کثیر و حضور مهدی ترابی و همچنین مهدی عبدی، شاید دیگر نیازی به جذب مهاجم دیگر برای پرسپولیس در نیم‌فصل دوم نباشد. اما حالا به‌نظر می‌رسد که یحیی به این نتیجه رسیده که برای حضوری قدرتمند در 3جام، حضور یک مهاجم آماده دیگر در جمع سرخ‌ها می‌تواند خیال آنها را از بابت خط ‌آتش سرخ راحت کند و قدرت سرخ‌ها در این بخش از زمین که در طول این فصل پاشنه‌آشیل اصلی پرسپولیسی‌ها به‌شمار می‌رفت، می‌تواند آنها را به رقیبی قدرتمند برای تیم‌های لیگ برتری و همچنین رقبای آسیایی تبدیل کند.

 

البته در این تغییر عقیده یحیی گل ‌محمدی، آماده نبودن مهدی ترابی هم در تمرینات اخیر بی‌تاثیر نبوده است. از تمرینات پرسپولیس به «فرهیختگان» خبر رسیده که ترابی از روزی که کار خود را با پرسپولیسی‌ها آغاز کرده، هنوز نتوانسته خودش را به فرم ایده‌آل برساند و کسانی که این بازیکن را پیش از عزیمت به قطر دیده بودند بر این باورند که او تا رسیدن به آن ترابی آماده و تاثیرگذار فاصله بسیار زیادی دارد.

 

هرچند مصدومیت‌های پیاپی این بازیکن در لیگ قطر عاملی مهم برای افت این بازیکن به حساب می‌آید اما بازگشت او به فرم ایده‌آل و تاثیرگذاری‌اش در ترکیب پرسپولیس دغدغه اصلی این روزهای کادرفنی سرخ است و امیدوارند بتوانند تا اولین دیدار دور برگشت برابر سایپا که ترابی مجوز حضور در ترکیب تیمش پیدا می‌کند، او را به شرایط خوبی برسانند.

 

دفاع راست شهرخودرو رد شد

یکی از نقاطی که یحیی گل ‌محمدی نیم‌نگاهی به ترمیم آن در نیم‌فصل دارد، پست دفاع راست تیمش است که به‌دلیل عملکرد پرنوسان مهدی شیری و بازی سیامک نعمتی در پست غیرتخصصی، نتوانسته بود آن کیفیت لازم را از خودش به معرض نمایش بگذارد.

 

یحیی که در ابتدای فصل دانیال اسماعیلی‌فر را برای این پست در نظر داشت، با تغییر جهت این بازیکن به سمت سپاهان نتوانست بازیکن باکیفیتی را برای این پست به خدمت بگیرد و ناگزیر با نفرات موجود پای به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر گذاشت.

 

اما او برای نیم‌فصل نیم‌نگاهی هم به ترمیم این قسمت از خط‌دفاعی تیمش دارد و البته در لیستی که به باشگاه ارائه کرده بود نامی از مدافعان راست لیگ برتری دیده نمی‌شد و او منتظر بود تا اگر گزینه مناسبی را پیدا کرد، او را به باشگاه معرفی کند تا برای جذب آن بازیکن اقدام شود.

 

طی روزهای گذشته یک بازیکن در پست دفاع راست به یحیی گل‌محمدی معرفی شد تا اگر مورد تایید او قرار گرفت، نسبت به جذب او اقدام شود. حسن جعفری که نیم‌فصل اول را در شهرخودرو سپری کرده بود برای نیم‌فصل دوم قصد دارد در تیمی دیگر توپ بزند و برای حضور در پرسپولیس هم توسط عده‌ای کاندیدا شد.

 

البته شنیده‌ها حاکی از آن است که گل‌محمدی این بازیکن را تایید نکرده و معتقد بوده اگر بخواهد یک بازیکن در پست دفاع راست به خدمت بگیرد، باید بازیکنی سرشناس و باکیفیت باشد تا بتواند باری از دوش تیم و کادرفنی بردارد. ظاهرا یحیی به باشگاه اعلام کرده مهدی شیری در شرایط فعلی به‌مراتب بهتر و باکیفیت‌تر از حسن جعفری است و او نیازی به این بازیکن برای نیم‌فصل دوم ندارد.

 

با توجه به نگاه یحیی به جذب دفاع آخر و همچنین یک مهاجم، بعید به‌نظر می‌رسد که دفاع راست پرسپولیس در لیگ برتر بیستم دستخوش تغییری شود و سرخ‌ها با همین نفراتی که دراختیار دارند در مسابقات لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و البته جام‌حذفی به میدان می‌روند.

 

تلاش سرخ‌ها برای جذب یک لژیونر

سرخ‌ها پیش از اینکه نقل‌وانتقالات زمستانی لیگ برتر آغاز شود، یک بازیکن را از لیگ ستارگان قطر به خدمت گرفتند و مهدی ترابی که در ابتدای فصل سرزمین سرخ‌ها را ترک کرده بود، با بغرنج شدن وضعیتش در العربی، بار دیگر برای پوشیدن پیراهن سرخ چراغ سبز نشان داد و بلافاصله بعد از بازگشتش به ایران با مدیران پرسپولیس پای میز مذاکره نشست و خیلی زود هم به توافق رسید تا فعلا با شماره25 در تمرینات سرخ‌ها حاضر شود.

 

پرسپولیسی‌ها که می‌دانند در نقل‌وانتقالات زمستانی نمی‌توانند بیش از 2بازیکن لیگ برتری را به خدمت بگیرند، یکی از اهداف خود را جذب بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های خارج از کشور قرار دادند تا بدین واسطه بتوانند نفرات بیشتری را در نقل‌وانتقالات میان‌فصل به خدمت بگیرند و با تقویت نیمکت خود بتوانند مهیای حضوری پرقدرت در تورنمنت‌های پیش‌رو باشند.

 

حالا هم از گوشه و کنار شنیده می‌شود یحیی بعد از اینکه نتوانست سلیمی را متقاعد کند که در ادامه مسیر فوتبالی‌اش پیراهن سرخ را بر تن کند و او به‌عنوان بازیکن آزاد در لیگ اسلواکی به تیم سرد پیوست حالا یکی، دو گزینه دیگر را به باشگاه معرفی کرده تا برای حضورشان در لیگ ایران با آنها مذاکرات ابتدایی را آغاز کنند.

 

البته برخی‌ها بر این باور بودند که رضا اسدی هم یکی از بازیکنانی بود که سرخ‌ها برای حضور دوباره‌اش در ایران مذاکراتی را با او انجام داده بودند و فسخ قرارداد این بازیکن با تیم اتریشی هم بر این شایعه دامن زد اما این شایعه خیلی زود تکذیب و مشخص شد اسدی فعلا خیال بازگشت به فوتبال ایران را ندارد.

 

حالا هم نام شهریار مغانلو که پیش از ترک ایران تلاش زیادی ازسوی مدیران وقت پرسپولیس برای جذب این بازیکن از پیکان صورت گرفته بود، برای حضور در پرسپولیس مطرح شده است.

 

او که روزهای خوبی را در تیم سانتاکلارای پرتغال پشت‌سر نمی‌گذارد، با پیشنهاد نصفه‌ونیمه سرخ‌ها مواجه شده و البته اگر خودش هم راضی به این جدایی شود بعید است که تیم پرتغالی که برای حضور این بازیکن در فهرستش هزینه قابل‌توجهی کرده، حالا او را مفت و مجانی از دست بدهد.

 

حتی اگر این بازیکن برای حضور در پرسپولیس چراغ سبز نشان دهد، این انتقال برای سرخ‌ها هزینه‌های قابل‌توجهی به‌همراه دارد که با توجه به شرایط مالی سرخ‌ها، بعید است که بتوان به نهایی‌شدن این انتقال دل‌خوش بود مگر اینکه یک انتقال قرضی انجام شود.

 

تلاش برای جذب 3 بازیکن دیگر

درمجموع اگر سرخ‌ها بتوانند از میان بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های خارجی، یکی‌شان را به خدمت بگیرند، با جذب 4بازیکن در نقل‌وانتقالات زمستانی (ترابی و سه بازیکن دیگر) به کار خود پایان می‌دهند و برای حضوری پرقدرت در ادامه مسابقات خودشان را مهیا می‌کنند.

 

قطعا مدیران پرسپولیس کار سختی دارند و همه این را خوب می‌دانند که تیم‌های لیگ برتری خیلی سخت در میانه فصل حاضر می‌شوند بازیکنان خوب خود را از دست بدهند و حتی اگر تیمی مثل شهرخودرو که به‌دنبال درآمدزایی است هم با انتقال بازیکنانش موافقت کند، این انتقال‌ها هزینه‌های هنگفتی را برجای می‌گذارد که بعید است در قدرت سرخ‌ها باشد.

 

شنیده می‌شود رئیس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس به‌دنبال تزریق پولی به باشگاه برای انجام امور نقل‌وانتقالاتی است که اگر این اتفاق بیفتد، می‌توان امیدوار بود که سرخ‌ها با دست پر این مرحله را پشت‌سر بگذارند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.