2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
فصل دوم سریال جلال؛ همه آنچه باید بدانید

فصل دوم سریال جلال؛ همه آنچه باید بدانید

از موضوع و داستان سریال جلال ۲ تا تعداد قسمت ها و جزییاتی از ساخت آن را اینجا بخوانید.

دوات آنلاین -سریال جلال داستان زندگی معمولی آدم‌هاست. آدم‌هایی که روزهای عادی زندگی‌شان به وقوع انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی گره می‌خورد. حسن نجفی در جلال، روایتگر داستان انقلاب شده است. انقلابی که قبل از رخ‌دادن در خیابان‌ها، در دل انسان‌ها رخ داد. انقلابی که جلال را به حاج‌اکبر فرشچی مبدل می‌کند. داستان جلال داستان همه انسان‌هایی است که در دل اتفاقات انقلاب دوباره زاده شدند، قد کشیدند و به قهرمانان صفحات آن تبدیل شدند.

 

فصل دوم سریال جلال چند قسمت است

جام جم نوشت: فصل دوم سریال جلال در ۲۶قسمت ۴۵دقیقه‌ای به سفارش مشترک معاونت امور استان‌های صداوسیما و صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی به تهیه‌کنندگی علیرضا جلالی و کارگردانی حسن نجفی است.

 

حسن نجفی، نویسنده و کارگردان سریال می گوید: ما سریال جلال را برای شش فصل طراحی کردیم و از سال ۱۳۳۸ شروع شده و تا سال ۱۳۹۹ ادامه می‌یابد و هر شش فصل آن نیز تصویب شده است.

عکسی از فصل دوم سریال جلال

داستان فصل دوم سریال جلال چیست

فصل اول سریال جلال از سال ۱۳۳۸ شروع می‌شود و تا ۲۹بهمن ۵۶ ادامه می‌یابد. فصل اول این سریال مروری کلی از وضعیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن مقطع تاریخی را به نمایش گذاشت. فصل دوم از ۲۹بهمن ۵۶- که جدی‌ترین مطلع شکل‌گیری انقلاب است -آغاز شده و نهایتا با شروع جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و نقش رزمندگان آذربایجان در آزادسازی سوسنگرد ادامه می‌یابد.

 

ویژگی های جلال ۲

حسن نجفی، نویسنده و کارگردان سریال، درباره ویژگی‌های این فصل به جام ‌جم می‌گوید:  فصل دوم سریال جلال فیلمنامه سخت و پرکاری دارد. من وقتی این کار را می‌نوشتم اصلا خودم را سانسور نکردم و با فراغ‌بال و در کمترین زمان ممکن آن را نوشتم. جلال۲ یک سریال آپارتمانی نبود که بتوان آن را در دو آپارتمان فیلمبرداری کرد.

 

 این سریال ۲۵۰لوکیشن داشت که در سریال‌سازی در تلویزیون ایران بی‌سابقه است؛ مگر در سریال‌های فاخر که بودجه کلانی دارند و در انتخاب لوکیشن محدودیتی ندارند. ما این سریال را با ۲۵درصد بودجه‌ای که در تهران برای سریال‌های این‌چنینی می‌گیرند، ساختیم.

 

فصل دوم جلال ۳۰۰بازیگر دارد که ۳۰بازیگر آن درجه یک هستند. ما لوکیشن سوسنگرد را در ۲۰۰متر فضا طراحی کرده و ساختیم.

 

جلال یک داستان خانوادگی است که در پس زمینه آن تاریخ این منطقه هم روایت می‌شود. ما در حق مفاخر دینی، انقلابی و شخصیت‌های برجسته‌مان ظلم مضاعف کرده‌ایم. صحبت من با دستگاه‌های استان این است که این سازمان‌ها با بودجه‌های میلیاردی خود چرا تا امروز برای این بزرگان کاری نکرده‌اند؟ چرا هیچ‌کس نمی‌گوید که نقش شهیدمدنی در جنگ‌تحمیلی و آزادی سوسنگرد چه بوده‌است؟ چرا نباید همه علی‌تجلایی و شهید قاضی را بشناسند؟ اصلا کسی می‌داند نادر برپور چه کسی است؟ برای شناساندن این قهرمانان باید کارهای فاخری ساخته می‌شد.

عکسی از فصل دوم سریال جلال

بازیگران فصل دوم سریال جلال

حمیرا ریاضی، عمار تفتی، همایون ارشادی، مهدی فقیه، شهرام عبدلی و خانم شیواخسرومهر از بازیگران ملی این پروژه هستند. البته بازیگران تبریز، آذربایجان‌شرقی و استان‌های آذری‌نشین کشور نیز در این پروژه حضور فعال دارند.

 

سریالی پرلوکیشن

علیرضا جلالی، تهیه‌کننده فصل دوم جلال به جام‌جم می‌گوید: زمانی که تهیه‌کنندگی این پروژه به من محول شد به علت کمبود زمان، در دل تولید مرحله پیش‌تولید را آغاز کردیم. فصل دوم سریال جلال در ۲۳۰ لوکیشن فیلمبرداری شده که انتخاب و ساخت آنها باید انجام می‌گرفت. این سریال سه مقطع تاریخی را روایت می‌کند: قبل از انقلاب، انقلاب و جنگ تحمیلی. وجود این سه مرحله در سریال سختی‌های خاص خود را دارد. کسانی که باکار فیلمسازی آشنا هستند، می‌دانند ساخت لوکیشن سه مقطع متفاوت تاریخی کار بسیار سخت، زمانبر و پرهزینه‌ای است اما استان آذربایجان شرقی موفق شد با بودجه‌ای که در اختیار داشت این کار را به نحو احسن انجام دهد و من لازم می‌دانم از تک‌تک مسؤولان صداوسیمای استان قدردانی کنم. 

 

آنها تمام تلاش خود را به کار بستند و هر آنچه لازم بود در اختیار ما قراردادند. من به مردم آذربایجان شرقی تبریک می‌گویم که چنین مسؤولانی به آنها خدمت می‌کنند.   تصویربرداری مدتی است به پایان رسیده و  کارهای تدوین و صداگذاری در حال انجام است. باهمت و تلاش بی‌وقفه همکاران من در سریال جلال و به کمک خداوند این سریال برای پخش در ۲۹بهمن آماده خواهد شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.