2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
همه برگشتی‌ های پرسپولیس در یک دهه اخیر

همه برگشتی‌ های پرسپولیس در یک دهه اخیر

در سال‌های دور ستارگانی همچون افشین پیروانی، حمید استیلی، یحیی گل ‌محمدی، کریم باقری، علی دایی و علی انصاریان و مهرداد میناوند رفت‌ و برگشت به پرسپولیس را تجربه کرده بودند.

دوات آنلاین -مهدی ترابی بعد از یک انتقال ناموفق خیلی زود به ایران برگشت تا بار دیگر با پیراهن پرسپولیس در لیگ ‌برتر به میدان برود. در تاریخ پرسپولیس ستارگان زیادی بوده‌اند که از این تیم رفته‌اند و بعد از چند سال و گاهی هم چند ماه دوری دست سرنوشت آن‌ها را به اردوگاه سرخ بازگردانده.

 

خراسان نوشت: در سال‌های دور ستارگانی همچون ‌هادی طاووسی، جعفر کاشانی، فریدون معینی، ابراهیم آشتیانی، بیوک وطنخواه، رضا وطنخواه، محراب کاشانی، همایون بهزادی، حسین کلانی، محمد مایلی‌ کهن، محمد پنجعلی، حمید درخشان، مرتضی کرمانی، افشین پیروانی، حمید استیلی، یحیی گل ‌محمدی، کریم باقری، علی دایی و علی انصاریان و مهرداد میناوند رفت‌ و برگشت به پرسپولیس را تجربه کرده بودند و این رفت‌و برگشت‌ها در یک دهه اخیر هم ادامه داشته است.

 

از ابتدای سال‌‌1390‌‌ تا‌کنون ستارگان زیادی بوده‌اند که از پرسپولیس جدا شده‌اند و دوباره به این تیم برگشته‌اند. در‌ادامه نگاهی خواهیم داشت به رفت‌و برگشت‌های پرسپولیسی‌ها در دهه ‌90.

 

برگشتی‌های سرشناس

سال‌۱۳۹۰‌‌، سال رویایی پرسپولیس در برگرداندن ستاره‌های سابقش بود‌. در این سال کل سهمیه ‌پرسپولیس با بازیکنان سابق خود‌ یعنی مهدوی‌کیا، علی کریمی، محمد نصرتی، میثاق معمار‌زاده، مهرداد اولادی و جواد کاظمیان پر شد اما متاسفانه سال‌۹۰ سال خوبی برای این  تیم نبود. معمارزاده و اولادی بد بودند و کاظمیان و مهدوی‌کیا عملکردی متوسط داشتند، نصرتی در مسیر اخلاقی شوخی با یک دوست مشترک تباه شد و کریمی تنها بازیکنی بود که سرمایه‌سوزی نکرد.

 

رفت و برگشت کلاه‌ کج

سال ۱۳۹۱‌، سال خوبی برای پرسپولیس بود و سرخ‌ها بازیکنان زیادی جذب کردند اما نکته جالب در نیم‌فصل دوم، استفاده دوباره از بازیکنی شایسته به نام عادل کلاه‌کج بود که در نیم‌فصل دوم برای پرسپولیس با حضور یحیی گل‌محمدی بازی کرد .

 

بازگشت رویایی 24 ابدی

سال ۹۳‌، سال خوبی برای پرسپولیس نبود و پرسپولیس دوران تلخی داشت، در این سال اما‌ هادی نوروزی که برای مدتی به‌طور موقت به نفت تهران پیوسته بود، به پرسپولیس برگشته و عملکرد شایسته خود در ارسال‌های دیدنی از گوشه‌های‌ زمین را از سر گرفت‌. هادی نوروزی در لیگ چهاردهم و در دربی رفت‌وبرگشت ۲ سانتر عالی برای عالیشاه و علیپور ارسال کرد که این ۲‌ سانتر بدل به ۲ گل برای پرسپولیس شد.

 

بازگشت جنجالی ‌ها

در سال ۱۳۹۴ پرسپولیس تیمی معقول برای قدرت‌نمایی ساخت و حضور انصاری، کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان و... در این سال پرسپولیس را تبدیل به تیمی خوب کرد که البته در این‌بین حضور دوباره محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده از بازیکنان سابق تیم، جذابیتی تاریخی برای تیم ساخت و هر ۲‌‌ نفر مردان ثابت تیم پرسپولیس شده و محسن مسلمان تبدیل بهترین پاسور‌ گل در مسابقات فوتبال لیگ شد .

 

کاپیتانی که برای قهرمانی برگشت

سال ۱۳۹۵ سال حضور مردی متعصب به نام سید‌جلال حسینی به پرسپولیس بود‌. سید در سال‌های ۹۱ و ۹۲ در پرسپولیس بازی کرد ود ر سال ۹۳ برای ادامه فوتبال به لیگ قطر رفت و در سال ۹۴ با حضور برانکو در پرسپولیس عزم برگشتن داشت اما برانکو او را نخواست و لوکاماریچ و نورمحمدی را به او ترجیح داد‌. به‌هر حال او یک سال هم در نفت تهران بازی کرد و در سال ۹۵ به پرسپولیس برگشت و با حضورش پرسپولیس در ۳ سال متوالی قهرمان لیگ برتر شده‌ و قهرمانی‌ها با او ادامه خواهد یافت .

 

بازگشت‌های ناموفق

سال ۹۷‌، سال متوسطی در یارگیری بود، چه این‌که رفیعی و مهدی ترابی عالی بودند اما پرسپولیس نیم‌فصل از حضورشان در لیگ محروم ماند‌. در این‌میان سروش رفیعی در نیم‌فصل دوم مسابقات لیگ در دوره شانزدهم بازیکن خوبی بوده و عملکرد شایسته‌ای داشت، او در لیگ هفدهم با پرسپولیس نبود و در لیگ هجدهم بار دیگر به پرسپولیس برگشت اما هرگز آن هافبک خوب و تاثیرگذار سابق نشد. در نیم‌فصل اول لیگ در این سال اما عالیشاه برخلاف ترابی، شیری، شریفی، رفیعی و... اجازه بازی داشت چون از قبل با پرسپولیس قرار‌داد داشت و تنها به طور قرضی و برای سربازی به تیم فوتبال تراکتور‌ رفته بود‌. عالیشاه مثل قبل نبود اما باز‌هم مهره‌ای لایق و به دردبخور برای پرسپولیس بود.

 

بازگشت خوب یاغی

سال گذشته کنعانی‌زادگان بعد از حضور جنجالی در استقلال دوباره به پرسپولیس برگشت و اتفاقا به مهره اصلی خط دفاع سرخ‌ها هم تبدیل شد. وحید امیری هم دیگر ستاره‌ای بود که به تیم سابقش برگشت و خوش درخشید اما چنین داستانی برای فرشاد احمدزاده رقم نخورد و او بعد از حضوری ناموفق در جمع سرخ‌ها دوباره از این تیم جدا شد.‌

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.