2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
بررسی قرعه ها و شرایط صعود در لیگ قهرمانان آسیا؛ پرسپولیس، تراکتور، استقلال و فولاد خوزستان

بررسی قرعه ها و شرایط صعود در لیگ قهرمانان آسیا؛ پرسپولیس، تراکتور، استقلال و فولاد خوزستان

از هر گروه تیم‌ های اول به یک هشتم نهایی صعود می‌کنند و در هر منطقه هم سه تیم دومی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند، خود را به یک هشتم نهایی می‌رسانند.

دوات آنلاین -قرعه‌ کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دیروز انجام شد و حالا نماینده‌های ایران رقبای خود در این مسابقات را می‌شناسند. سه تیم پرسپولیس، تراکتور و استقلال از ایران سهمیه حضور مستقیم در این رقابت‌ها را کسب کرده‌اند و فولاد خوزستان هم این شانس را دارد که با برتری مقابل العین امارات به مرحله گروهی صعود کند.

 

قانون جدید در لیگ قهرمانان آسیا

لیگ قهرمانان آسیا این فصل البته با شکل و شمایل متفاوتی برگزار خواهد شد. قرار است برای اولین بار با حضور 40 تیم در 10 گروه برگزار شود. از هر گروه تیم‌ های اول به یک هشتم نهایی صعود می‌کنند و در هر منطقه هم سه تیم دومی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند، خود را به یک هشتم نهایی می‌رسانند.

 

نکته دیگر این است که به دلیل شیوع کرونا بازی‌های منطقه غرب از روز 25 فروردین ماه 1400 تا 10 اردیبهشت ماه به صورت متمرکز برگزار می‌شود. تیم‌هایی که به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند، در نیمه سوم شهریور‌ماه به مصاف رقبای خود می‌روند.

 

شانس استقلال و پرسپولیس برای صعود

اما نتایج قرعه‌کشی چه بود و شانس نماینده‌های ایرانی برای صعود چقدر است؟

 

استقلالی‌ها بعد از کنار گذاشته شدن نماینده ترکمنستان، مجوز حضور مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کردند و البته به زعم خیلی‌ها در گروه مرگ قرار گرفتند؛ در گروه (C) که علاوه بر استقلال، تیم‌های الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق هم حضور دارند همگروهی استقلال با الدحیل یعنی تقابل آبی‌ها با هافبک سابق‌شان؛ علی کریمی.

 

نکته دیگر درباره قرعه استقلال این است که این تیم برای دومین سال متوالی در مرحله گروهی باید با الاهلی عربستان و الشرطه عراق مصاف کند اما این بار الدحیل در واقع جایگزین الوحده شده و به عنوان رقیبی قدرتمندتر در این گروه حاضر خواهد بود. استقلال در فصل گذشته با دو تساوی یک بر یک مقابل الشرطه عراق و یک پیروزی سه بر صفر و یک باخت یک-دو مقابل الاهلی عربستان به عنوان تیم دوم از گروهش صعود کرد.

 

آبی‌ پوشان پس از حضور در مرحله حذفی، در مصاف با پاختاکور ازبکستان با نتیجه دو بر یک شکست خوردند و از صعود به مرحله بعدی مسابقات بازماندند.

 

از سوی دیگر پرسپولیسی‌ها احتمالاً از قرعه‌ای که نصیب‌شان شده خوشحال هستند چون نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، در گروه آنچنان سختی قرار نگرفته و در گروه (E) باید با تیم‌های الریان قطر، گوای هند و برنده بازی الوحده امارات و الزورا عراق رو به رو شود. پرسپولیسی‌ها هم درست مثل استقلالی‌ها باید با یکی از بازیکنان سابق‌شان در این گروه مصاف دهند؛ شجاع خلیل‌زاده که در الریان قطر بازی می‌کند.

قرعه تیم تراکتور تبریز در لیگ قهرمانان آسیا

تراکتور تبریز با چه تیم هایی هم گروه شد

دیگر نماینده ایران یعنی تراکتور تبریز در گروه (B) با تیم‌های الشارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و برنده بازی دو تیم الوحده عربستان و نیروی هوایی عراق رو به رو می‌شود. الشارجه و پاختاکور که مقابل تراکتور در این فصل قرار می‌گیرند، فصل گذشته حریفان پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بوده‌اند. شاگردان یحیی گل‌محمدی مقابل الشارجه در مرحله گروهی یک برد و یک تساوی کسب کردند و پاختاکور را در یک چهارم نهایی شکست دادند.

 

شرایط فولاد اهواز چگونه است

آخرین نماینده ایران در رقابت‌های امسال هم فولاد اهواز است. فولادی‌ها روز هجدهم فروردین ماه 1400 باید در ورزشگاه اختصاصی خود به مصاف العین امارات بروند. سرخ‌پوشان اهوازی اگر بتوانند از سد العین بگذرند، در گروه (D) لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های السد قطر، النصر عربستان و الوحدات کویت همگروه می‌شوند. تقابل فولاد با السد می‌تواند جدال جذاب جواد نکونام با ژاوی هرناندز سرمربی السد باشد. با توجه به حضور السد قطر و النصر عربستان که فصل گذشته به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد در این گروه، فولادی‌ها در صورت صعود به مرحله گروهی، کار سختی برای حضور در جمع شانزده تیم پایانی رقابت‌ها دارند.

 

این نکته را از یاد نبرید که در فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا که برای نخستین بار با حضور ۴۰ تیم در ۱۰ گروه چهار تیمی برگزار می‌شود، تیم‌های نخست هر گروه و شش تیم برتر دوم (سه تیم غرب و سه تیم شرق) به مرحله حذفی راه خواهند یافت. بدین ترتیب تیم‌های ایرانی برای صعود بدون اما و اگر از این گروه‌شان، چاره‌ای جز صعود به عنوان تیم اول نخواهند داشت چرا که در الگوی جدید این مسابقات، دوم شدن در گروه می‌تواند به حذف یک تیم بینجامد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.