2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
مشکل بزرگ استقلال برای قهرمانی

مشکل بزرگ استقلال برای قهرمانی

کاظم محمودی: استقلال در کارهای دفاعی ضعیف عمل می‌کند و باید این نقیصه را هرچه سریع‌تر برطرف کند تا در آینده به موفقیت‌هایش تداوم بخشد.

دوات آنلاین -تیم فوتبال استقلال از هفته یازدهم لیگ برتر موفق شد در تبریز تراکتور را از پیش‌رو برداشته و با ۳امتیاز این شهر را به مقصد تهران ترک کند. کاظم محمودی که سابقه بازی در هر دو تیم را دارد درباره این بازی به «فرهیختگان» گفت: «استقلال بازی را خوب شروع کرد و در ادامه به آن چیزی که می‌خواست رسید. این تیم در نیمه اول به‌دنبال آن بود تا با پرس در زمین حریف تراکتور را وادار به اشتباه کند که این برنامه در نیمه اول به‌خوبی جواب داد و شاگردان فکری به هدف‌شان رسیدند، هرچند با توجه به اینکه در نیمه اول وزش باد در زمین به ضرر تراکتور بود به عقیده‌ من اگر مربیان این تیم باهوش عمل می‌کردند و اجازه پاسکاری به بازیکنان‌شان در نیمه خودی را نمی‌دادند و توپ را به زمین استقلال می‌آوردند شاید همان تک‌گل این تیم هم به ثمر نمی‌رسید اما در هر صورت استقلال از این ضعف حریف یعنی لو دادن توپ در زمین خودی به‌خوبی استفاده کرده و به گل رسید.»

 

وی ادامه داد: «در نیمه دوم نیز استقلال کاری را که در نیمه اول تراکتور نکرده بود به‌خوبی انجام داد و با توجه به اینکه وزش شدید باد به ضرر استقلال بود آنها توپ را با ضربات بلند دفع کرده و سعی کردند تیمی را که سراپا حمله شده بود تا گل خورده را جبران کند با ضدحمله مهار کرده و به گل‌های بعدی دست پیدا کنند و دو گل دیگر هم به ثمر رساندند. استقلال می‌توانست یکی، دو گل دیگر را هم به ثمر برساند ولی بعد از گل سوم اشباع شد. تعویض‌های تراکتور به‌خصوص ورود بازیکنانی مانند دژاگه، حاج‌صفی و خانزاده روند این تیم را به‌طور کلی تغییر داد و درنهایت این اتفاق یک گل هم به‌همراه داشت، البته معتقدم اگر تراکتور از ابتدا روی مدافعان مرکزی استقلال فشار می‌آورد هرگز چنین شکستی را متحمل نمی‌شد و این شکست سنگین از بی‌تجربگی تراکتوری‌ها نشأت گرفت.»

 

ضعف استقلال در کار دفاعی

محمودی درخصوص اینکه به‌نظر می‌رسید با توجه به اتفاقات بعد از دربی کادر فنی استقلال در این دیدار به‌دنبال اثبات شایستگی‌های خود بود، گفت: «معمولا دربی شرایط خاص خود را دارد و در این دیدار چه‌بسا تیم صدرنشین نیز از حریف قعرنشین خود شکست خورده باشد. نکته مهم این است که استقلال در کارهای دفاعی ضعیف عمل می‌کند و باید این نقیصه را هرچه سریع‌تر برطرف کند تا در آینده به موفقیت‌هایش تداوم بخشد. در دربی استقلال نباید بعد از گل برتری در نیمه دوم در آن لحظات شیخ را به میدان می‌آورد و چه‌بسا در غیر این صورت استقلال این بازی را می‌برد اما بعضا اشتباهاتی می‌شود که نباید خیلی به آنها خرده گرفت، البته فکری برای بازی با تراکتور نیز کار را با سه مهاجم آغاز کرد و این دیدار را با برد پشت‌سر گذاشت و حالا همه به‌به و چه‌چه می‌کنند. شرایط هر دیدار به‌خصوص بازی دربی با سایر دیدارها متفاوت است و نسبت به دیدار باید عملکرد مربی و بازیکن را سنجید.»

 

وی درخصوص اینکه آیا استقلال بعد از ۱۱هفته مستحق صدرنشینی هست، یادآور شد: «استقلال از نظر مهره یکی از بهترین تیم‌های ایران است و معتقدم این تیم به‌همراه تراکتور، پرسپولیس و سپاهان از مدعیان قهرمانی در رقابت‌های امسال محسوب می‌شوند. استقلال با توجه به اینکه مهاجمان زهرداری دارد تا الان خوب نتیجه گرفته اما برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی باید مشکلاتش در خط‌دفاعی را هرچه سریع‌تر برطرف کند.»

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.