2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
چه کنیم رنگ مو ثابت بماند

چه کنیم رنگ مو ثابت بماند

ترفندهای بسیار مهم برای ثابت نگه داشتن رنگ مو وجود دارد که می توانید در اینجا با آنها آشنا شوید.

دوات آنلاین -یکی از مشکلات اغلب خانم ها بعد از رنگ کردن موهایشان موضوع تثبیت رنگ است. خیلی از ما نمی دانیم باید چه کار کنیم که رنگ ثابت بماند و زیبایی وشفافیت خود را از دست ندهد. ترفندهایی که در زیر آمده است در این زمینه به شما کمک می کند.

 

نکاتی برای قبل از رنگ کردن مو

یک تا دو روز قبل از رنگ کردن مو، از یک شامپوی ملایم  استفاده کنید. شما می‌توانید یک هفته قبل از رنگ گذاشتن، از ماسک‌های نرم‌کننده استفاده کنید تا موهای‌تان دوباره هیدراته شود؛ چون این کارها می‌تواند به ثبات بیشتر رنگ موی جدیدتان کمک کند.

 

۳ یا ۴ روز قبل از رنگ کردن موهایتان در آرایشگاه و یا در خانه ، موهایتان را بخوبی تقویت کنید . موهایتان را با تقویت کننده های پروتئینی و نرم کننده های تقویتی سیراب کنید و مطمئن باشید که موهای سالم رنگ را بهتر نگه می دارند.

نکته ای مهم که هنگام رنگ کردن مو باید رعایت کنید

هنگام رنگ کردن مو به این نکته توجه کنید

اجازه بدهید رنگ مو به اندازه کافی روی سرتان بماند. اگر درخانه موهایتان را رنگ می کنید ساعت را کوک کنید تا دقیقا” بعد از مدت زمان تعیین شده در کاتالوگ رنگ مو ، موهایتان را بشوئید .موهای سفید و خاکستری کمتر از موهای رنگی ، رنگ مو را جذب می کنند پس اگر موهای خاکستری هم دارید، اجازه بدهید رنگ مو مدت بیشتری روی سرتان بماند تا این موها کاملا” پوشیده شود اما حتما” به توصیهای نوشته شده در کاتالوگ رنگ مو نیز توجه کنید و مواظب باشید که رنگ مو بیشتر از حداکثر زمان تعیین شده در کاتالوگ روی سرتان نماند.

 

استفاده از محصولات مراقبت کننده مو

متأسفانه محصولات زیادی برای حفاظت از مو‌های رنگ شده وحود ندارد. برخی از انواع ماسک، کرم و روغن‌هایی که برای مراقبت مو معرفی شده‌اند، وضع مو‌های رنگ شده را بهتر نمی‌کنند، بلکه رنگ مو‌ها را کمرنگ و کدر می‌کنند. پس، برای جلوگیری از هرگونه آسیب به موی رنگ شده‌ی خود، محصولاتی را بخرید که برای مو‌های رنگ شده تولید شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه موهایمان را کراتینه کنیم؟

 

برای ثابت ماندن رنگ کمتر از شامپو استفاده کنید

شست وشوی کمتر، یکی از نکات ماندگاری زیاد رنگ و سالم ماندن موهاست. حتی اگر از بهترین شامپو و نرم کننده‌ی مخصوص موی رنگ شده در بازار استفاده کنید، شست وشوی زیاد، مو‌ها را کدر و کمرنگ می‌کند. تا حد ممکن، موهایتان را کمتر بشویید تا رنگ مویتان بیشتر بماند. به این ترتیب، هم وقت خود را مدیریت می‌کنید و کمتر در آرایشگاه می‌مانید، هم رنگ موهایتان بهتر و شفاف‌تر به نظر می‌رسد.

برای ثابت ماندن رنگ مو انجام چه کارهایی لازم است

سراغ وسایل گرمایشی نروید

دور بودن از وسایل آرایشی داغ در اولین هفته بعد از رنگ کردن مو به جلوگیری از محو شدن سریع رنگ کمک می‌کند. وسایلی مثل اتوی مو و سشوار سرعت فرآیند پاک شدن رنگ را بالا می‌برند؛ درحالی که گاهی استفاده از این لوازم ضروری است. بهتر است تا یک هفته بعد از رنگ کردن مو از این وسایل استفاده نکنید.

 

بیشتر بخوانید: کدام رنگ مو برای کدام رنگ پوست مناسب است؟

 

آب داغ؛ مانعی برای ثابت ماندن رنگ مو

بر اساس مطالعات صورت گرفته، شست وشوی مو با آب داغ ممکن است موجب از بین رفتن یا کدر شدن رنگ مو‌های شما شود. در واقع، با این کار، لایه‌ی کوتیکول (لایه‌ی بیرونی که ساقه‌ی مو را می‌پوشاند و از آن محافظت می‌کند)، باز می‌شود و مولکول‌های رنگ سریع‌تر فرار می‌کنند. پس، بکوشید برای شست وشوی موی رنگ شده خود از آب ولرم یا حتی آب سرد استفاده کنید.

تثبیت رنگ مو با چه کارهایی ممکن می شود

از چه نرم کننده ای استفاده کنیم

نرم کننده‌ها و رطوبت‌رسان‌های قوی محافظ مو‌های رنگ شده که نیاز به آبکشی ندارند، موادی دارند که در برابر حرارت و صدمات مکانیکی از مو‌های شما محافظت می‌کنند.

 

در واقع، ماده‌ سیلیکونی موجود در این محصولات، یک لایه‌ی محافظ روی موهایتان ایجاد می‌کند. به این ترتیب، مو‌های شما را در مقابل نور خورشید محافظت کرده و از زبری و وز شدن مو جلوگیری می‌کند. این محصولات حتی در برابر آسیب‌های ناشی از سشوار و حالت دهنده‌ها، از مو‌های شما محافظت می‌کنند.

 

منابع: فرارو- زندگی ایده آل

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.