2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چگونه موهایمان را کراتینه کنیم؟

چگونه موهایمان را کراتینه کنیم؟

. کراتینه کردن مو یکی از روش هایی است که برای صاف کردن و درمان موهای آسیب دیده استفاده می شود و بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این روش علاوه بر مزایایی که دارد، در بعضی از موارد می تواند خطرناک باشد.

دوات آنلاین-داشتن موهای صاف و براق بسیار جذاب است و هریک از ما به دنبال آن هستیم که با استفاده از روش های مختلف، به این جذابیت دست پیدا کنیم. کراتینه کردن مو یکی از روش هایی است که برای صاف کردن و درمان موهای آسیب دیده استفاده می شود و بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این روش علاوه بر مزایایی که دارد، در بعضی از موارد می تواند خطرناک باشد. در ادامه این مطلب به هر آنچه که لازم در مورد کراتینه موها بدانید، اشاره خواهیم کرد.

 

کراتین چیست؟

کراتین پروتئین سازنده ی مو، ناخن و پوست بدن است و به طور طبیعی در موهای شما وجود دارد. کراتینه کردن مو به معنی نرم کردن فولیکول های آسیب دیده مو برای داشتن موهای صاف و نرم است.

 

عملکرد کراتین چگوه است؟

برای این کار آرایشگر، موهای شما را با محصولی که از کراتین برای صاف کردن موها آماده شده است، پوشش می دهد. سپس با استفاده از یک اتوی موی حرفه ای، موها را اتو می کند تا کراتین جذب موها شود. بسته به قد موها، این روند ممکن است 90 دقیقه یا بیشتر طول بکشد. به طور کلی دو نوع کراتینه وجود دارد: یک نوع از کراتینه فقط برای احیاء موهای آسیب دیده ناشب از دکلره و سایر مواد شیمیایی استفاده می شود. این نوع کراتینه معمولا بسته به میزان آسیب مو، در چند نوبت انجام می شود. این نوع از کراتینه مانند ویتامینه کردن می باشد. نوع دیگر کراتینه علاوه بر احیاء موهای آسیب دیده، خاصیت صاف کنندگی نیز دارد. به این نوع از کراتینه، نانوکراتین گفته می شود.

 

بعضی از محصولاتی که سالن های آرایشی برای کراتینه موها به کار می برند، عبارتند از:

کمپلکس کراتینه و صاف کننده کاپولا

کمپلکس کراتینه گلوبال

درمان لا-برزیلی

درمان کراتینه برزیلی

بلووت برزیلی

صاف کننده موی برزیلی

 

کاهش مدت زمان خشک کردن و صاف کردن موها

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که موهایتان را با استفاده از سشوار صاف و خشک می کنید، مدت زمان این صاف کردن، بعد از کراتینه کردن 40 تا 60 درصد کاهش می یابد.

 

خداحافظی با موهای وز و فرفری

پس از انجام کراتینه موها، با موهای فر و موج دار خود خداحافظی کنید. شما می توانید با خیال راحت در هوای مرطوب و زیر باران راه بروید بدون اینکه موهای شما تغییر حالت دهد.

 

قبل از اینکه موهایتان را بشویید، کمی صبر کنید

شما نباید موهایتان را تا سه الی چهار روز پس از کراتینه بشویید. زیرا مدت زمانی لازم است تا این روش اثر خود را بر روی موهای شما بگذارد.

 

مراقبت از موهای کراتینه شده

پس از انجام کراتینه موها و گذشت مدت زمان لازم پس از آن،  بهتر است از شامپوهای فاقد سدیم سولفات استفاده کنید.

 

مدت زمان دوام آن روی موها چقدر است:

انتظار می رود این روش برای مدت 2 الی 2.5 ماه دوام داشته باشد.

 

امکان ندارد کراتینه کردن مو، اگر به روش اصولی و درست انجام شود، به موهای شما آسیب برساند. اما اتو کردن مو با اتوهای نامناسب می تواند به موهای شما آسیب های جدی وارد کند. بسیاری از متخصصان زیبایی معتقدند که موهای ناسالم با هیچ یک از روش های درمان و زیبایی یا وسایلی که برای خشک کردن و صاف کردن مو استفاده می شود، در ارتباط نیستند. ولی استفاده از وسایلی که بیش از حد معمول گرمادهی داشته باشند، سبب آسیب و ریزش موها می شوند. کراتینه کردن موها بیشتر یک درمان ترمیمی و احیا کننده به حساب می آید. حتی اگر جنس موهایتان خوب باشد، کراتین سبب تقویت ریشه موها و انعطاف پذیری بیشتر آنها می شود.

 

اگر شما مبتلا به بیماری پسوریازیس یا درماتیک سبورئیک هستید، لازم است قبل از انجام درمان کراتینه، با متخصص پوست مشورت کنید.

 

فاکتور خطرناک فورمالدهید در محصولات کراتینه مو

ممکن است در مورد ماده ی فورمالدهید در محصولات کراتینه، چیزهایی شنیده باشید. این ماده ممکن است مشکلاتی برای سلامتی، به ویژه در افرادی که به طور مداوم با آن کار می کنند، به وجود آورد. البته نگرانی اصلی در مورد آرایشگران و افرادی است که با محصولات کراتینه کار می کنند و برای کسانی که تحت این درمان هستند مشکلی به وجود نمی آورد.

 

بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات آرایشی را با تنوع زیاد با کلیلک روی لینک زیر از دیجی کالا تماشا کنید.

 

خریداینترنتی آسان بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات آرایشی با قیمت مناسب

 

چه مقدار از فورمالدهید در این محصولات موجود است؟

مقدار این ماده در هر محصول متفاوت است. سازمان غذا و داروی آمریکا بر مقدار این ماده در این محصولات نظارت می کند و تا حد امکان مقدار آن را کنترل کرده است. همچنین این سازمان از طریق وبسایت خود اعلام کرده که در خصوص این موضوع با متخصصان زیبایی صحبت کنید و از آنها بپرسید محصولی که استفاده می کنید، آیا شامل این ماده و یا مواد دیگر مرتبط با این ماده است یا نه. اگر پس از استفاده از این محصولات، هرگونه واکنش آلژیک در بدن یا پوست شما مشاهده شود، سازمان غذا و داروی آمریکا می خواهد که این موارد را به آنها گذارش دهید.

 

امروزه بیشتر شرکت ها، محصولاتی را تولید می کنند که میزان این مواد در آنها در سطح ایمنی قرار دارد. اما مشکل اصلی معمولا زمانی رخ می دهد که آرایشگرها و افرادی که در این زمینه کار می کنند برای افزایش عملکرد محصولات کراتینه، مقدار بیشتری فورمالدهید را به صورت دستی به محصول اضافه و با آن ترکیب می کنند. این موضوع بسیار خطرناک است.

 

منبع: www.alodoctor.com/news/details/47584

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.