2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
جنجال یحیی گل ‌محمدی: مدیران سفارشی، مربیان مدعی

جنجال یحیی گل ‌محمدی: مدیران سفارشی، مربیان مدعی

صحبت‌هایی که سرمربی سرخ‌ها بعد از پایان دیدار دربی پایتخت عنوان کرد و برخی‌ها آن را به سیم آخر زدن او قلمداد کردند، حرف و حدیث‌ها را درخصوص ادامه همکاری یحیی با پرسپولیس بسیار زیاد کرده است.

دوات آنلاین -پرسپولیسی‌ها هفته هشتم رقابت خود را در لیگ برتر فوتبال کشور مقابل استقلال پشت سر گذاشتند تا حالا برای رساندن بازی‌هایشان به سایر رقبای خود در این مسابقات ۳ بازی دیگر را پیش‌رو داشته باشند و حالا این امید در آنها شکل گرفته که با افتادن روی نوار برد بتوانند فاصله امتیازی‌شان را با بالانشینان جدول رده‌بندی کمتر کرده و یک‌بار دیگر در قامت یک مدعی عنوان قهرمانی ظاهر شوند.

 

فرهیختگان نوشت: آنها که در دیدار دوشنبه‌شان برابر استقلال در دقیقه ۱ بازی دروازه خود را باز شده دیدند، در نیمه دوم تیمی متحول شده و زهردار نشان دادند و موفق شدند علاوه‌بر اینکه ۲ بار دروازه تیم قدرتمند و پرمهره آبی را باز کنند، چند موقعیت مسلم گلزنی هم روی دروازه حریف ایجاد کرده و نشان بدهند که پا پس نکشیده‌اند و برای پیروزی از هیچ‌کوششی دریغ نمی‌کنند. البته توپ‌های این تیم با بی‌دقتی بازیکنانش از دست رفت تا درنهایت آنها با گلی که در دقایق تلف‌شده بازی دریافت کردند، یک تساوی ۲ بر ۲ دیگر هم در دربی کسب کرده و چشم انتظار هفته‌های پیش‌رو بمانند.

 

اما حاشیه این بازی این بار در متن بازی قرار نداشت و در مصاحبه و کنفرانس بعد از بازی سرمربی سرخ‌ها اتفاق افتاد. یحیی گل‌محمدی که چند بازی‌‌ای بود که کنفرانس‌های قبل و بعد از بازی را به دستیارانش واگذار می‌کرد، بعد از پایان این بازی حرف‌های جنجالی علیه برخی اعضای هیات‌مدیره و وزارت ورزش و جوانان انجام داد تا بار دیگر حاشیه در سرزمین سرخ بیدار شود.

 

 نزدیکان یحیی: او برنمی‌گردد!

صحبت‌هایی که سرمربی سرخ‌ها بعد از پایان دیدار دربی پایتخت عنوان کرد و برخی‌ها آن را به سیم آخر زدن او قلمداد کردند، حرف و حدیث‌ها را درخصوص ادامه همکاری یحیی با پرسپولیس بسیار زیاد کرده است.

 

او که بخشی از حرف‌هایش را درمقابل دوربین فوتبال برتر بیان کرده بود، در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی تا توانست به برخی از افراد هیات‌مدیره و وزیر ورزش تاخت و حتی پا را از این هم فراتر برد و اعلام کرد که تا ۴۸ ساعت دیگر صبر می‌کند و بعد از پایان این مهلت هر اتفاقی که رخ بدهد مقصر آن وزارت ورزش و جوانان است.

 

عمده‌ترین اختلاف گل‌محمدی با مهدی رسول‌پناه رئیس هیات‌مدیره باشگاه و سرپرست سابق پرسپولیس است. رسول‌پناه بعد از اینکه در فایلی که ظاهرا به‌صورت مخفیانه از او گرفته شد بود، حرف‌هایی را مطرح کرد و مواردی را به یحیی نسبت داد، با این مربی به اختلاف خورد، ضمن اینکه تصمیمات خودسرانه رسول‌پناه درخصوص جدایی برخی از بازیکنان تیم و به‌خصوص بشار رسن، آتش این اختلافات را بیشتر هم کرد.

 

حالا یحیی با عدم حضور در تمرینات روز گذشته نشان داد که این بار حرف‌هایش در حد صحبت نیست و قصد دارد به آن جامه عمل بپوشاند. نزدیکانش بر این باورند که او دیگر خسته شده و نمی‌خواهد بیش از این تحت فشار قرار داشته باشد.

 

هرچند باشگاه پرسپولیس چندان این موضوع را حساس نمی‌داند. یکی از افراد حاضر در باشگاه درخصوص غیبت او در تمرینات دیروز تیم به «فرهیختگان» گفت: «این تمرین ریکاوری بعد از بازی بود و 40 دقیقه بیشتر هم طول نکشید و تنها بازیکنان عرق خود را در آوردند و قرار نبود که تمرینات تاکتیکی انجام شود. به همین جهت عدم حضور او در تمرینات چندان نمی‌تواند موضوع مهمی باشد!»

 

نزدیکان گل‌محمدی اما نظری خلاف این دارند و معتقدند که حضور نیافتن او در تمرینات به‌دلیل مشکلاتی است که دارد و باشگاه باید اولتیماتوم او را در کنفرانس خبری بعد از بازی جدی بگیرد و به فکر راه‌چاره‌ای برای این معضل باشد. یکی از دوستان نزدیک گل‌محمدی درخصوص شرایط این مربی به «فرهیختگان» گفت: «او بعد از رفتن از ورزشگاه به هیچ‌تماسی پاسخ نمی‌دهد و تنها در پیام‌رسان‌های خود با دوستانش حرف می‌زند. یحیی از اتفاقاتی که افتاده به‌شدت ناراحت است و اگر تا پیش از دربی هم حرفی نزده بود به‌دلیل حساسیتی بود که بازی دربی برای تیم و هواداران داشت و اگر قبل این بازی به بیان این موارد می‌پرداخت قطعا تیمش را وارد یک حاشیه بزرگ می‌کرد و نمی‌توانستند تمرکز بازیکنانش را برای حضور در دیدار دربی حفظ کند.»

 

او ادامه داد: «رسول‌پناه در فایل ویدئویی که از او منتشر شد، هرچه دلش خواسته نثار سرمربی تیم کرده و انواع و اقسام انگ‌ها را به او زد. حالا هم یحیی می‌گوید دیگر با این شرایط نمی‌تواند کارش را ادامه بدهد، چون با توجه به صحبت‌هایی که علیه او مطرح شده دیگر نمی‌تواند به همبازیان سابق، بازیکنان تیم، هواداران و خانواده‌اش پاسخی بدهد و حالا همه‌ طوری به او نگاه می‌کنند که گویی به پرسپولیس چسبیده است و به هر شکل ممکنی می‌خواهد در تیم بماند.»

 

این فرد نزدیک به سرمربی پرسپولیس همچنین افزود: «بعید می‌دانم اگر راه‌حلی برای این مشکل پیدا شود، دیگر یحیی را روی نیمکت این تیم ببینیم. خودش هم می‌گوید بگذارید من بروم شاید با حضور فردی دیگر در تیم، شرایط هم در این باشگاه روی روال بیفتد و آقایان اجازه بدهند که این تیم و هوادارانش نفس راحتی بکشند.»

 

البته آنها هم معتقدند که بعید است وزیر ورزش بخواهد بر حسب اولتیماتوم یک مربی دست به تغییر شکل و شمایل هیات‌مدیره بزند و بسیار دور از ذهن است که سلطانی‌فر رفیق 40 ساله خود را به یک مربی بفروشد و برای نگه داشتن یحیی، رسول‌پناه را از سمت خود برکنار کند.

 

اولتیماتوم 48 ساعته یحیی امشب به پایان می‌رسد و عدم حضور او در تمرینات دیروز هواداران باشگاه را حسابی نگران کرده و باید دید مدیران پرسپولیس و وزارت تا پایان امشب راه‌حلی برای بازگرداندن این مربی بر سر کار خود پیدا می‌کنند یا این بار سرخ‌ها باید برای جدایی یحیی زانوی غم بغل بگیرند.

یحیی گل محمدی از شرایط باشگاه پرسپولیس ناراضی است

 یحیی به باشگاه رفت از ماشین هم پیاده نشد!

درست زمانی که تیم پرسپولیس مشغول انجام تمرینات ریکاوری بود یحیی گل‌محمدی خودش را به خیابان سئول و مقابل در باشگاه پرسپولیس رساند تا بتواند با مدیرعامل باشگاه درخصوص مشکلات و تصمیماتی که گرفته است به گفت‌وگو بنشیند.

 

اما نکته جالب در این خصوص این است که او حتی از خودروی خود هم پیاده نشد و از نگهبان مقابل در سراغ جعفر سمیعی را گرفت و وقتی که متوجه شد او و ابراهیم شکوری در باشگاه حضور ندارند، محل را ترک کرد تا دیدار او با مدیرعامل باشگاه به زمان دیگری موکول شود.

 

 جلسه سمیعی با وزارت؟!

اینکه جعفر سمیعی در روزی که تیمش با انواع و اقسام حاشیه‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کرد در محل کارش حضور نداشت نیز در نوع خود بسیار عجیب‌وغریب بود. پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد که درست در زمان حضور یحیی مقابل در باشگاه، مدیرعامل سرخ‌ها در جلسه‌ای مهم حضور داشته و به همین جهت نتوانسته برای دیدار با یحیی به باشگاه برگردد.

 

گمانه‌زنی‌ها درخصوص اینکه مدیرعامل پرسپولیس با چه شخصی جلسه به این مهمی داشته که آن را به دیدار با سرمربی تیمش ترجیح داده، به این موضوع اشاره داشت که او در جلسه هیات‌مدیره باشگاه حضور پیدا کرده تا درخصوص صحبت‌هایی که بعد از دربی مطرح شد به بحث و نتیجه‌گیری بپردازند اما شنیده‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد که جعفر سمیعی با هیچ‌یک از اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس دیداری نداشته و در جلسه دیگری حضور داشته است.

 

همین موضوع باعث شد شک و شبهه‌ها به این سمت پیش برود که مدیرعامل پرسپولیس برای اینکه تیمش را از این بحران خارج کند، راهی وزارت ورزش شده و در جلسه‌ای که مشخص نیست با چه مسئولی برگزار شده، مشکلات یحیی و راه‌حل‌هایی را که وجود دارد، بررسی کرده است.

 

 ناراحتی باشگاه از صحبت‌ های یحیی

با اینکه از زمان حضور جعفر سمیعی در باشگاه پرسپولیس رابطه بسیار خوبی میان او و سرمربی باشگاه وجود داشته و گل‌محمدی به‌دلیل اینکه این مدیر تنها شعار نداد و به حرف‌هایش عمل کرد، اعتقاد ویژه‌ای به او دارد، اما شنیده می‌شود که صحبت‌های یحیی در کنفرانس خبری بعد از دربی پایتخت اصلا به مذاق باشگاه خوش نیامده و باعث شده که مدیرعامل باشگاه تا حدی از سرمربی تیمش دلخور باشد.

 

شنیده‌ها حاکی از آن است که جعفر سمیعی در این مدت از یحیی درخواست کرده که با سکوت در برابر حاشیه‌ها اجازه بدهد که تیم در شرایط خوب قرار بگیرد و او تلاش می‌کند که خواسته‌های او را یکی‌یکی برآورده کند و درخصوص افرادی که برای او و تیمش مشکل‌ساز شده‌اند نیز با وزیر ورزش صحبت کند.

 

اما حالا حرف‌های یحیی و اقداماتی که انجام می‌دهد او را در شرایط سختی قرار داده و حالا او مابین خواست هواداران و هیات‌مدیره گیر کرده و نمی‌داند برای فرار از این بحران چه تصمیمی را اتخاذ کند.

 

یکی از افراد حاضر در باشگاه پرسپولیس در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «همه در باشگاه این را می‌دانیم که یحیی درخصوص مشکلاتی که آنها را مطرح کرده، حق دارد و بیراه نمی‌گوید اما اینکه او این مسائل را به این شکل رسانه‌ای کند و برای وزیر شرط و شروط بگذارد، موضوعی نیست که چشم‌مان را روی آن ببندیم. ما دوست داشتیم که سرمربی تیم در یک فضای آرام بیاید و حرف‌هایش را مطرح کند و در آن صورت هم باشگاه تمام تلاش خود را می‌کرد که حتی اگر با حذف یک نفر این مشکلات برطرف می‌شود، این اتفاق را رقم بزند.»

 

 وزیر کوتاه نمی‌آید، سمیعی چطور؟

جعفر سمیعی که می‌داند یحیی برای هواداران باشگاه پرسپولیس تا چه اندازه اهمیت دارد و آنها تا چه اندازه سرمربی تیم‌شان را دوست دارند، درحال‌حاضر تمام تلاش خود را می‌کند که این مشکل را به‌نوعی برطرف کند. البته قطعا این موضوع به آن شکل که یحیی یا هواداران باشگاه فکر می‌کنند، حل نمی‌شود.

 

چون کسانی که ارتباط نزدیکی با وزیر دارند و او را خوب می‌شناسند، معتقدند که او کسی نیست که بعد از تهدید شدن بیاید و خواسته گل‌محمدی را برآورده کند و قطعا اگر قصدی برای انجام این کار داشت هم حالا آن را متوقف می‌کند تا این روال غلط برای سایرین هم در دستورکار قرار نگیرد.

 

اما اینکه جعفر سمیعی درخصوص سرمربی تیمش چه تصمیمی را اتخاذ کند، موضوعی است که شاید خیلی مهم باشد. قطعا وزیر ورزش با صحبت‌هایی که علیه خودش و اعضای هیات‌مدیره باشگاه مطرح شده، دل خوشی از گل‌محمدی ندارد و اگر این موضوع بیخ پیدا کند، ممکن است که به جعفر سمیعی تکلیف شود که نسبت به ساکت کردن یحیی یا تغییر سرمربی باشگاه اقدام کند.

 

باید دید درصورتی‌که موضوع به اینجا کشیده شود، سمیعی چه تصمیمی درخصوص این موضوع اتخاذ می‌کند و حاضر می‌شود که خواسته وزارت و هیات‌مدیره را برآورده کند یا مقابل آن مقاومت می‌کند؟

 

مدیران کوچک و حاشیه‌های قابل پیش‌بینی

با اینکه بزرگان پرسپولیس بارها در صحبت‌هایشان به این موضوع اشاره داشتند که در دوران بازی آنها هیچ‌کدام از اعضای هیات‌مدیره باشگاه را نمی‌شناختند و حتی برای دیدن مدیرعامل باشگاه هم باید کلی تلاش می‌کردند، اما می‌بینیم که شرایط این روزهای مدیران ارشد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به شکلی شده که هر روز در رسانه‌ها و فضای مجازی خبرساز می‌شوند و برخلاف گذشته که بازیکنان حاشیه‌ساز بودند، حالا باید مراقب باشیم که اعضای هیات‌مدیره و مدیران باشگاه حاشیه‌سازی نکنند.

 

حضور مدیرانی که در حد این 2 باشگاه بزرگ و پرطرفدار نیستند و جایگزین شدن رویه آشنابازی به جای شایسته‌سالاری، سطح مدیران باشگاه را تا حدی پایین آورده که حالا سرمربی یک تیم به خودش اجازه بدهد هرچه دوست دارد نثار این مدیران بکند و حتی وزیر را تهدید کند که یا این افراد را تغییر بدهد یا هرچه دید از چشم خودش دیده!

 

در این چند سال زیاد گفتیم و زیاد هم نوشتیم که وقتی یک بازیکن از مربی‌اش بزرگ‌تر باشد یا یک مربی از مدیر بالادستی‌اش بالاتر، این مشکلات خواه یا ناخواه ایجاد می‌شود و به همین جهت است که باید در انتخاب افراد دقت بالایی به خرج داد تا این بساطی را که امروز در تیم نایب‌قهرمان آسیا شاهدش هستیم، نبینیم.

 

باشگاه پرسپولیس: یحیی با ما قرارداد 2 ساله دارد

جدایی یحیی از باشگاه پرسپولیس موضوعی بود که شاید بدبین‌ترین هوادار سرخ هم به آن فکر نمی‌کرد و آنها به‌تازگی خوشحال از این موضوع که قرارداد کادرفنی تیم‌شان یک فصل دیگر هم تمدید شده، به‌دنبال ایجاد ثباتی در تیم بودند که در زمان برانکو وجود داشت و با رفتن او از جمع سرخ‌ها رنگ باخت.

 

حالا صحبت‌های یحیی درخصوص خستگی‌اش از اتفاقاتی که از ابتدای فصل تا به اینجا افتاده، فرصت 48 ساعته‌اش به وزارت ورزش و عدم حضورش در تمرینات دیروز شک و شبهه‌ها را درخصوص ادامه همکاری او با باشگاه پرسپولیس بیشتر کرده است.

 

برای این موضوع با باشگاه پرسپولیس تماس گرفتیم تا ببینیم موضع آنها در قبال تهدید به جدایی سرمربی تیم‌شان چیست و آنها چگونه قرار است این مساله را مدیریت کنند. در این خصوص یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس به «فرهیختگان» گفت: «قرار نیست یحیی از جمع ما جدا شود و درواقع موضوع در خانواده پرسپولیس اصلا به آن شکلی نیست که فضای مجازی و برخی رسانه‌ها به آن می‌پردازند. این درست است که سرمربی تیم یک‌سری مطالبات دارد اما حرفی از جدایی مطرح نیست و قطعا به‌زودی این مشکلات برطرف می‌شود.»

 

این فرد ادامه داد: «گل‌محمدی نه‌تنها تا پایان‌ این فصل بلکه تا پایان لیگ برتر بیست‌ویکم با ما قرارداد امضا کرده و قطعا نمی‌تواند به این شکل از جمع ما جدا شود. ضمن اینکه خودش هم در صحبت‌هایش اعلام کرده که قصد ندارد استعفا بدهد و مجموع این صحبت‌ها نشان می‌دهد که این موضوع درون‎‌خانوادگی با صحبت و مرتفع شدن برخی موانع، حل‌شدنی است و هواداران نباید نگرانی از این بابت داشته باشند.»

 

اگر یحیی مشکل داشت چرا قراردادش را تمدید کرد؟!

هرچند به شیوه انتخاب افراد برای دو باشگاه پرطرفدار کشور ایراداتی به وزارت ورزش وارد است و نوع مدیریت این مدیران که اکثرا هم فوتبالی نیستند و هیچ شناختی از نوع مدیریت در فوتبال ندارند اصلا قابل دفاع نیست، اما در فوتبال حرفه‌ای جایگاه هر فردی در یک باشگاه تعریف شده است و در هیچ‌کجای دنیا نمی‌توان موردی دید که یک مربی با اعضای هیات‌مدیره باشگاهش به مشکل بربخورد و آن را در مقابل دوربین‌ها و میکروفون‌های رسانه‌ها فریاد بزند و برای وزیر و وکیل کری بخواند و تهدید بکند که یا فلانی یا من!

 

یحیی گل‌محمدی که هیچ شکی در توانایی‌های فنی‌اش وجود ندارد و از قضا در موضوع انتقاد به سرپرست باشگاه پرسپولیس نیز او را محق می‌دانیم، راه درستی برای فرار از انتقادات فنی بعد از دیدار با استقلال انتخاب نکرد. او که می‌دانست قطعا برای عدم تعویض در دقایق پایانی، به بازی آوردن آرمان رمضانی و بی‌تحرک کردن تیمش در خط حمله، بازی ندادن به امید عالیشاه حتی به‌عنوان بازیکن تعویضی در دقایق پایانی و... حسابی از سوی رسانه‌ها مورد بازخواست قرار می‌گیرد و قطعا به‌عنوان یکی از مقصران اصلی دریافت گل تیمش در دقایق پایانی شناخته می‌شود، دست پیش را گرفت و سمت‌وسوی صحبت‌هایش را به جایی برد که دیگر کسی یادش نیاید که قرار است از این مربی چه سوالاتی بپرسد.

 

ضمن اینکه یحیی که امروز از خستگی و درماندگی یا من یا فلانی حرف می‌زند، در زمانی که با باشگاه برای تمدید قراردادش به توافق رسید، این را نمی‌دانست که مهدی رسول‌پناه در باشگاه حضور دارد و این حضورش ادامه‌دار هم خواهد بود؟

 

پس چرا همان‌موقع شرط نگذاشت که زمانی با این تیم قراردادش را تمدید می‌کند که فلانی از باشگاه رفته باشد؟ به نظر می‌آید فشار 4 تساوی پشت‌سر هم و نبود بازیکن کافی، او و دستیارانش را در تنگنا قرار داده و حالا آنها به‌دنبال راه‌حلی برای خروج از این وضع می‌گردند.

 

 بازیکنان اجازه دخالت نگرفتند

بعد از صحبت‌های یحیی علیه سرپرست سابق و برخی اعضای هیات‌مدیره، بازیکنان پرسپولیس که بسیار زیاد به یحیی علاقه‌مند هستند از او خواستند که این اجازه را داشته باشند که با گذاشتن پست‌هایی تند و تیز و مشترک به این موضوع واکنش نشان بدهند و فشار بیشتری را به وزارت و این اعضا وارد کنند.

 

آنها همچنین عنوان کردند که هنوز از بابت فایل ویدئویی که از رسول‌پناه پخش شد و در آن به بازیکنان مازندرانی و برخی بزرگان تیم اهانت شد، دل پری دارند و بدشان نمی‌آید در این شرایط با او تسویه‌حساب کنند اما ظاهرا یحیی گل‌محمدی هرگونه ورود بازیکنان را به این موضوع ممنوع کرده و از آنها خواسته که به جای ورود به این موضوع تمرکز خود را روی بازی با فولاد بگذارند تا با قطع نوار تساوی‌ها و کسب پیروزی در این بازی دل هواداران را شاد کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.