2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
بیوگرافی کامل و فیلم های گلشن دوایا بازیگر سرشناس بالیوود

بیوگرافی کامل و فیلم های گلشن دوایا بازیگر سرشناس بالیوود

زندگی شخصی دوایا چگونه است؟ او چگونه بازیگر شد و تا به حال در چه فیلم هایی بازی کرده است؟

دوات آنلاین -گلشن دوایا، بازیگر محبوب سینمای هند، متولد کارناتاکا یکی از ایالت های جنوبی کشور هند است. دلیل شهرت و محبوبیت این بازیگر فیلم های بالیوودی، بیشتر به خاطر بازی در فیلم های: شیطان؛ داستان نفرت و شکارچی (Hunterrr) است. بازی گلشن دوایا در فیلم شیطان، مورد تحسین و تشویق بینندگان و منتقدان بسیاری قرار گرفت؛ بطوریکه وی نامزد دریافت جایزه فیلم فیر (Filmfare) بهترین بازیگر مرد که یکی از محبوب ترین و مهم ترین جوایز فیلم در سینمای هند است، شود. بیوگرافی این چهره مشهور بالیوود را بخوانید.

گلشن دوایا بازیگر سرشناس هندی است

زندگی شخصی گلشن دوایا

گلشن دوایا در 28 می 1978 در مرکز ایالت‌ جنوبی کارناتاکا؛ یعنی شهر بنگالورو متولد شد.

 

پدر او سری دویا و مادرش پوشپالاتا است که هر دو از کارکنان سابق شرکت بهارات الکترونیک بودند.

 

دوایا، تحصیلات ابتدایی خود را در صومعه کلونی و دبیرستان هند جوزف پشت سر گذاشته و پس از فارغ التحصیل شدن بلافاصله در صنعت مد، مشغول به کار شد.

 

فعالیت گلشن در صنعت مد، 10 سال به طول انجامید. البته در طول این مدت، در کنار مدلینگ، به آموزش رشته مد در دانشگاه نیز مشغول بود.

با بیوگرافی گلشن دوایا آشنا شوید

شروع بازیگری گلشن دوایا 

دوایا سفر به دنیای بالیوود را با ایفای نقش های جزئی در تئاترهای انگلیسی بنگلور آغاز کرد. او پس از اجرای نمایش در چندین درام، برای کسب فرصت های بیشتر به بمبئی رفت.

 

وی از سال 2012 تا 2020 با یکی از بازیگران زن کشور یونان، به نام "كالیرروای تزیافتا" ازدواج كرد.

گلشن دوایا در چه فیلم هایی بازی کرده است

فعالیت حرفه ای گلشن دوایا

گلشن دوایا فعالیت هنری خود را با فیلم کوتاه "آن دخترک با چکمه های زرد"، در کنار آنوراگ کاشیاپ؛ کارگردان؛ فیلمنامه‌ نویس؛ تهیه‌کننده و بازیگر اهل کشور هند و همچنین"کالکی کوچلین" و " نصیرالدین شاه" بازیگران هندی، در سال 2010 آغاز کرد. گلشن دوایا در این فیلم نقش "چیتیاپا" را بازی کرد.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل هرتیک روشن

 

 این فیلم در جشنواره (فستیوال) بین المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد و پس از آن به جشنواره فیلم ونیز نیز راه یافت.

 

پس از آن، در سال 2011، او در فیلم جنایی "یک عکس بگیرید" (Dum Maaro Dum) به کارگردانی "روحان سیپی" با بازی "آبیشک باچان"؛ "بیپاشا باسو" و "پراتیک بابار"، در نقش ریکی ظاهر شد.

 

گلشن دوایا در همان سال، در فیلم هیجان انگیز هندی "شیطان" با بازی "راجیف خاندلوال" و "کالکی کوچلین" در نقش جذاب " کاران چوداری" ایفای نقش نمود.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی و فیلم های گوتام گولاتی

 

فیلم شیطان در ژوئن 2011 اکران شد و با موفقیت و تحسین بسیاری همراه بود. نقش گلشن دوایا در این فیلم نیز به شدت مورد توجه قرار گرفته و سکوی پرتاب او گردید.

 

این بازیگر محبوب هندی، در طول فعالیت هنری خود،  نامزد دریافت چندین جایزه از جمله فیلم فیر، اسکرین؛ استارداست و جایزه  انجمن صنفی تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون آپسارا برای ایفای بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، شد.

 

در سال 2012، گلشن دوایا در فیلم هیجان انگیز "داستان نفرت"، ساخته ویوک آگنیهوتری به تهیه کنندگی ویکرام بات و با بازی پائولی دام، ظاهر شد.

 

بازی در این فیلم، اولین نقش اصلی او بود. گلشن در "داستان نفرت"، در نقش منفی "سیذارث رانجگیر"، پسر یک سرمایه دار ثروتمند، بازی کرد.  این فیلم مدتی پس از اکران، به فیلمی محبوب تبدیل گشته و نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کرد.

 

در همان سال، او در فیلم ترسناک و جنایی "دستفروشان" در کنار "نیمرات کور" بازی کرد. گلشن دوایا در این فیلم، نقش "رنجیت دسوزا"، پسری 20 ساله را به تصویر کشید که در دام تجارت مواد مخدر گرفتار شده است.

 

این فیلم، اولین بار در جشنواره فیلم "کن" به نمایش درآمد که متاسفانه با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه نشد.

 

در سال 2013، دوایا در فیلم درام عاشقانه و رمانتیک "رام و لیلا" با بازی “Ranveer Singh” و “Deepika Padukone” در نقش Bhavani را بازی کرد که اثری  بسیار موفقیت آمیز در کارنامه هنری او بود.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل و فیلم های رانیر کاپور

 

پس از گذشت یک سال از فیلم رام و لیلا، در سال 2015، گلشن دوایا با بازی در یک فیلم کمدی به نام "شکارچی" (هانترر)، نقشی متفاوت از سایر کارهای هنری خود را رقم زد.

 

او در این فیلم، نقش یک مرد معتاد و بد جنس را به تصویر می کشد و زندگی هوس آلود این مرد را به نمایش می گذارد. این فیلم، فروشی عالی در گیشه به همراه داشت.

 

در سال 2016، گلشن دوایا بازی در نقش NRI در فیلم وسواس را بر عهده گرفت.

 

گلشن در سال 2017 قرارداد بازی در سه فیلم: کاباره؛ مرگ در گونج و CandyFlip را امضا کرد.

 

او در فیلم کمدی - اکشن "مردی که هیچ دردی را حس نمی کند"  (Mard Ko Dard Nahin Hota) نقش دو برادر دوقلوی رزمی کار به نام های "مانی" و "جیمی" را بازی کرد. گلشن دوایا برای این فیلم، برنده جایزه اسکرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و همچنین نامزد جایزه فیلم فیر بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

 

گلشن در سال 2019، در فیلم اکشن کماندو 3 در نقش "بوراق انصاری" بازی کرد.

 

در سال 2020 او در سریال درام "افسوس"  (Afsos)و فیلم "داستان های اشباح" ظاهر شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.