2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
رازهای موفقیت مهدی طارمی چیست

رازهای موفقیت مهدی طارمی چیست

روزی که طارمی راهی پرتغال شد، کارلوس کی روش به این بازیکن گفت اگر بتواند تمام تمرکز خود را روی فوتبال بگذارد، به موفقیتی میرسد که کمتر بازیکن ایرانی آن را تجربه کرده است.

دوات آنلاین -بدون شک امروز مهدی طارمی یکی از مطرح ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است خیلی از رسانه ها، خبرنگاران و طرفداران خارجی فوتبال او را می شناسند. مهدی این روزها یکی از سوژه های جذاب توئیتر در کشور پرتغال است. طرفداران فوتبال دیوانه وار از او تعریف می کنند.

 

جام جم نوشت: از مهدی طارمی که در هر بازی بوی گل می دهد. تا روزی که مهدی در ایران بود، بیش از آنکه بازی های زیبا و گلزنی اش سوژه رسانه ها باشد اتفاقات حاشیه ای زندگی اش در صدر اخبار قرار می گرفت. مهدی ولی حالا هیچ حاشیه ای ندارد و تنها رسانه ها از پیشرفت فنی اش می نویسند.

 

تصمیم درست طارمی

طارمی از نظر همه تصمیم درستی گرفت و به پرتغال رفت. بازیکنان تیم ملی باور داشتند مهدی، همبازیشان می تواند در اروپا خوش بدرخشد.

 

سردار آزمون و علیرضا جهانبخش از جمله بازیکنانی بودند که بارها گفتند جای مهدی طارمی در اروپاست. در نهایت او بعد از جدایی از الغرافه و با مشورت کارلوس کی روش تصمیم گرفت راهی پرتغال شود.

 

مهدی بعد از این انتقال چیزی درباره اهدافش نگفت. او حتی توضیح نداد چرا پرتغال را انتخاب کرده و تنها گفت امیدوار است نماینده خوبی برای ایران باشد.

 

در تابستان گذشته و بعد از یک فصل درخشش فوق العاده در ریوآوه او گفت: «امیدوارم عملکردم راه ایرانی ها را به لیگ پرتغال باز کرده باشد.» و اینطور شد که علیپور و مغانلو هم سر از ماریتیمو و سانتاکلارا درآوردند.

مهدی طارمی این روزها به شدت می درخشد

تفاوت آشکار مهدی طارمی

انتقال مهدی به پورتو، هرچند چالشی تازه برای او به وجود آورد ولی مسیر خوبش را در لیگ پرتغال قطع نکرد. او حالا یکی از مطرح ترین و بهترین گلزنان لیگ این کشور به حساب می آید؛ کسی که رسانه های این کشور در به در دنبال مصاحبه با او هستند.

 

مهدی اما معمولا یک جواب دارد: «بگذارید تمرکزم روی فوتبال باشد.» این شاه کلید موفقیت مهدی طارمی است. دوستان نزدیک او می توانند بگویند چقدر نسبت به گذشته تفاوت کرده است.

 

مهدی طارمی به طور کامل از فضای مجازی فاصله گرفته و کمتر در آن فعالیت می کند. روزی که او راهی پرتغال شد، کارلوس کی روش به این بازیکن گفت اگر بتواند تمام تمرکز خود را روی فوتبال بگذارد، به موفقیتی میرسد که کمتر بازیکن ایرانی آن را تجربه کرده است.

 

پدر طارمی که از موفقیت های این روزهای او به اندازه دیگر ایرانی ها ذوق زده نشده و مثل خود مهدی همیشه آرام و با طمانینه حرف میزند می گوید: خوشحالیم. مردم خیلی لطف دارند. از همه تشکر میکنم. ان شاا... مهدی بتواند موفقیتش را ادامه دهد. او واقعا تمرکزش را روی موفقیت در  پورتو گذاشته و حتی به آینده فکر نمی کند.

 

مهدی در حال به سر می برد. او می داند کلید موفقیتش خوب تمرین کردن، استفاده مناسب از فرصتها، تمرکز روی مسائل فوتبالی، تمرینات اختصاصی و دوری از حاشیه هاست. به همین دلیل کمتر مصاحبه میکند، جمع دوستان خود را محدودتر کرده و از سویی تمرینات اختصاصی انجام می دهد.

 

به یک نکته اساسی و مهم درباره طارمی باید توجه کرد. او در زمان حضور در ایران و قطر، موقعیت های زیادی خراب می کرد. مهدی موقعیت های فوق العاده ای می ساخت اما گاهی توپهایی را به اوت میزد که باورکردنی نبود. طارمی بعد از ورود به پرتغال به این نتیجه رسید که باید در این زمینه یک قدم مهم بردارد. به همین دلیل تمرکز خود را دوچندان کرد. حالا یک مقایسه ساده انجام دهید؛ آیا بازیکنی که موقعیتهای عالی را از دست می داد، امروز از کنار موقعیت ۶۰ درصدی میگذرد؟

 

اعتماد به نفش و تمرکز

طارمی به هیچ دروازه بان و هیچ دفاعی رحم نمی کند. او با تمرینات مکرر توانسته مشکل عدم تمرکز خود را در زمین مسابقه حل کند و از سویی به اعتماد به نفس بالایی برسد.

 

کی روش هم اعتقاد داشت مهدی هنوز آن اعتماد به نفس لازم را پیدا نکرده ولی حالا مهدی بسیار متفاوت تر از زمانی است که کارلوس این حرف را درباره اش گفته بود.

 

تمرین و تمرین و تمرین

تمام این اتفاقات تنها با تمرینات زیاد میسر شد. مهدی همچنین سبک زندگی و رژیم غذایی خود را تغییر داد. کرونا هم یکی از دلایلی شد تا او بتواند بیشتر روی فوتبالش تمرکز کند.

 

مهدی دقیقا رژیمی را رعایت میکند که باشگاه برایش در نظر گرفته است. او و دیگر بازیکنان پورتو به ازای هر کیلو اضافه وزن، جریمه سنگینی می شوند.

 

مهدی در فوتبال اروپا به یک نتیجه عمده رسید؛ این که اگر بخواهد پیشرفت کند باید از خودش مراقبت کند. اگر می خواهدپول زیادی در بیاورد، باید مثل یک فوتبالیست کاملا حرفه ای رفتار کند. او از بدو ورود به اروپا درباره زندگی فوتبالیست هایی مثل مسی و رونالدو هم تحقیق کرد تا بداند آنها چه مسائلی را رعایت می کنند. خیلی زود توانست از هر فوتبالیست بزرگی نکته ای بگیرد و در نهایت به جایی برسدکه الان در آن حضور دارد.

 

در انتظار بازی های بزرگ

جالب است بدانید بعد از درخشش فوق العاده مهدی در پورتو اگر امروز از او سوال کنید آیا ممکن است به باشگاه بزرگتری برود؟ تنهایک جواب دارد: «تمام تمرکزم روی موفقیت با پورتو است و می خواهم به موفقیت های بزرگی با این باشگاه برسم.»

 

یکی از هدفهای بزرگ مهدی و پورتو موفقیت در اروپاست. این تیم در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا به یوونتوس رسیده. انگار مهدی بدجور خود را برای آن بازی و البته دیدارهای بزرگتر آماده کرده است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.