2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
غذای نانی با گوشت چرخ کرده چی درست کنیم

غذای نانی با گوشت چرخ کرده چی درست کنیم

اگر دنبال غذای بدون برنج با گوشت چرخ کرده هستید دستور تهیه 4 غذا را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -با گوشت چرخ کرده غذاهای زیادی می توان درست کرده که خیلی از آن را هم بدون برنج و با نان یا حتی بدون آن میل می کنیم. مثل انواع کتلت، شامی، کباب تابه ای و ... اما در ادامه طرز تهیه 4 غذای دیگر را بخوانید:

لازانیا با گوشت چرخ کرده بسیار خوشمزه می شود

با گوشت چرخ کرده لازانیا درست کنید

برای تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده باید موادی که برای تهیه این غذا مورد نیاز است را آماده کنید که از جمله آنها می‌توان به پیاز، گوشت چرخ کرده، پودر آویشن، گوجه فرنگی، پنیر، ریحان، لازانیا، روغن مایع، سیر، رب گوجه فرنگی، جعفری، سس و نمک و دانه فلفل اشاره کرد.

 

وقتی که تمام مواد اولیه را تهیه کردید؛ باید ورقه های لازانیا را درون ظرف آب جوش قرار دهید و وقتی که نرم شدند کمی روغن درون یک ماهیتابه ریخته و پیازهایی را که به صورت نگینی خرد شدند درون روغن تفت دهید.

 

وقتی که سرخ شد، گوشت چرخ کرده را به پیاز داغ اضافه نموده و تفت دهید. هنگامی که رنگ گوشت تغییر کرد باید گوجه فرنگی و آویشن را همه به تابه اضافه کنید و تفت دهید و وقتی که آب اضافی تبخیر شد، کمی نمک و فلفل سیاه هم به آن اضافه کنید.

 

حالا مایه لازانیا شما آماده است و  باید به صورت لایه لایه ورقه های لازانیا و سس لازانیا را بین هم قرار دهید و بعد از هر لایه کمی پنیر گودا هم ریخته و درون ظرف مخصوص قرار دهید و بعد حدود ۲۰ دقیقه درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد بگذارید. برای تزیین لازانیا با گوشت چرخ کرده می توانید از ریحان، جعفری و سس استفاده کنید.

رولت گوشت چرخ کرده یک غذای لذیذ است

رولت گوشت ؛ یک پیشنهاد خوشمزه

یکی از انواع غذا‌هایی که با گوشت چرخ کرده می‌توان تهیه کرد، رولت گوشت است؛ این غذا بسیار خوش طعم است و از آن دسته غذا‌هایی است که هر کس می‌تواند مطابق سلیقه و ذائقه خود آن را تغییر دهد و براساس میل خود از مواد متنوعی برای داخل رولت استفاده کند. رولت گوشت، غذایی بسیار مقوی و سرشار از انواع املاح، ویتامین و پروتئین است.

 

به طور کلی رولت گوشت از گوشت چرخ کرده مخلوط گوسفند و گوساله، پیاز، زعفران آب کرده، فلفل سیاه، نمک، رب گوجه فرنگی تهیه می‌شود و برای داخل رولت می‌توان بسته به ذائقه از زرشک، گردوی خرد شده، تخم مرغ، و قارچ استفاده کرد. برای تهیه رولت، گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده، نمک و فلفل، و زعفران را مخلوط کرده و آن را داخل دستگاه غذاساز بریزید و اجازه دهید خوب مخلوط شوند و یک خمیر یک دست، درست شود. خمیر به دست آمده، در صورتی برای درست کردن رولت آماده است که به دست نچسبد.

 

اگر خمیر حاصل به دست می‌چسبد آنقدر آن را ورز دهید تا دیگر به دست نچسبد. یک پیاز دیگر را نگینی خرد کنید و با کمی روغن در ماهی تابه تفت دهید تا رنگ آن طلایی شود. سپس نمک، فلفل، بقیه زعفران، و رب را به آن اضافه کرده و کمی تفت دهید تا رنگ رب باز شود و آب را به آن اضافه کنید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا سس بجوشد. خمیر گوشت را در کف سینی به ارتفاع یک سانتی متر به شکل مستطیل پهن کنید و داخل آن را به صورت یکنواخت با مواد دلخواه بپوشانید. گوشت را رول کنید و لبه‌های گوشت را به هم بچسبانید.

 

آن را در ظرفی قرار داده و سس را روی آن بریزید، در ظرف را ببندید و روی شعله ملایم به مدت نیم ساعت قرار دهید تا بپزد. رولت گوشت را می‌توانید با سیب زمینی سرخ شده، هویج یا انواع سبزیجات مورد علاقه خود تزئین کنید و با نان میل کنید.

با گوشت چرخ کرده بورک ترکیه ای درست کنید

بورک گوشت غذایی دوست داشتنی است

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه همراه با گوشت چرخ کرده ، بورک گوشت می باشد. بورک گوشت نوعی غذای ترکیه ای است که پایه اصلی آن خمیر یوفکا یا همان خمیر فیلو می باشد. این غذای پرطرفدار در ترکیه برای تمام وعده های صبحانه، ناهار، شام و میان وعده میل می شود. بورک را می توان هم در فر پخت و هم سرخ کرد.

 

برای بورک گوشت چه موادی لازم داریم

گوشت چرخ کرده 150 گرم

پیاز متوسط 1 عدد

قارچ 5 عدد

سیب زمینی متوسط 1 عدد

فلفل دلمه ای کوچک 1 عدد

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

جعفری تازه خرد شده به مقدار لازم

سیر(اختیاری) 1 حبه

خمیر یوفکا به میزان لازم

پنیر پیتزا، گودا یا موزارلا(اختیاری) به میزان لازم

زرده تخم مرغ 1 عدد

سفیده تخم مرغ 1 عدد

ماست شیرین 1 قاشق غذاخوری

کره نرم شده(یا روغن مایع) 1 قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده، نمک، فلفل، زردچوبه و پودر آویشن به میزان لازم

 

دستور پخت بورک گوشت

برای تهیه بورک گوشت ، ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید. اگر دوست داشتید که سیر اضافه کنید، سیر را رنده کنید و یا ریز خرد کنید و بعد در تابه ای کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید.

 

 حالا پیازها را درون تابه بریزید. و کمی تفت دهید. سپس سیر را اضافه کنید. پس از اینکه مخلوط پیاز و سیر کمی تفت داده شد، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. گوشت را هم بزنید تا آغشته به پیاز و سیر شود و خامی آن گرفته شود، سپس زردچوبه و کمی فلفل اضافه کنید. حالا در تابه را بگذارید تا گوشت خوب و کامل پخته شود. هرچند دقیقه یکبار آن را هم بزنید.

 

در مرحله بعد سیب زمینی را به صورت بخار یا آب پز، بپزید. پس از اینکه سیب زمینی پخت و خنک شد، آن را به صورت مکعبی ریز خرد کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاپارا، یک غذای متفاوت با گوشت چرخ کرده

 

 قارچ ها را هم ریز خرد کنید، در تابه ای جداگانه در کمی روغن تفت دهید تا خامی و آب قارچ گرفته شود. می توانید چند قطره آبلیمو به قارچ اضافه کنید تا رنگ آن سیاه نشود. فلفل دلمه را نیز به قطعات کوچک و ریز خرد کنید.

 

 در مرحله بعد وقتی گوشت  به طور کامل پخت ، سیب زمینی، قارچ و فلفل دلمه را به درون تابه بریزید و مخلوط کنید. نمک، فلفل و آویشن را اضافه کنید. تفت دهید تا مواد خوب ترکیب شوند. در دقایق آخر رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. سپس تفت داده و سرخ کنید تا مواد گوشتی با رب مزه دار شده و طعم بگیرند و رنگ خامی گوجه فرنگی از بین برود و کمی سرخ شود. در آخر جعفری تازه خرد شده را به مواد اضافه کنید و چند دقیقه ای مواد را  تفت دهید. سپس زیر حرارت را خاموش کنید.

 

 در ظرفی جدا سفیده تخم مرغ، ماست، کره یا روغن را مخلوط کنید. خمیر یوفکا آماده را که از قبل از فریزر خارج کرده بودید آماده کنید. روی سطح صافی یک ورقه از خمیر را قرار دهید.

 

روی سطح خمیر را با یک برس مخصوص آشپزی آغشته به مخلوط سفیده تخم مرغ، ماست و کره کنید تا نرم شده و حالت شکنندگی آن از بین برود و یک ورقه دیگر از خمیر را روی آن قرار دهید تا بورک مقاوم شود  و مواد از آن بیرون نزند.

 

روی لایه دوم را هم آغشته به مخلوط سفیده تخم مرغ کنید. حالا مقدار لازم از مواد گوشتی که خوب سرد شده را در وسط خمیر قرار دهید. در صورت تمایل پنیر مورد نظر خود را روی مواد گوشتی قرار دهید. حالا گوشه های خمیر را به داخل تا کنید تا مواد از آن خارج نشود و سپس آن را رول کرده و بپیچید. می توانید در قسمت آخر کمی از مخلوط سفیده بزنید تا چسبناک شده و رول بورک باز نشود.

 

در مرحله آخر زرده تخم مرغ و زعفران دم کرده را مخلوط کنید و سطح بورک های آماده شده را با کمک یک قلمو، آغشته به مخلوط زرده تخم مرغ و زعفران کنید و خوب رومال کنید.اگر دوست داشتید می توانید کمی روی بورک ها کنجد هم بپاشید.

 

اگر خواستید بورک گوشت را در فر تهیه کنید ، باید در کف سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید، بورک های آماده شده را با فاصله درون آن بچینید. سینی را درون فر که از قبل گرم کرده اید، برای مدت 30 دقیقه با حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا پخته شود. 5 دقیقه آخر را روی حالت گریل قرار دهید تا روی بورک ها طلایی و خوش رنگ شود.

گوشت چرخ کرده و سیب زمینی بسیار خوشمزه می شود

غذای نانی با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

همیشه برای پختن غذا و تهیه آن زمان کافی در اختیار نیست و بعضی اوقات نیاز داریم غذاهایی تهیه کنیم که در کمترین زمان ممکن درست شوند و در عین حال ارزش غذایی مناسب داشته باشند. اگر عجله داشته باشید و بخواهید یک غذای سریع درست کنید می توانید گوشت چرخ کرده و سیب زمینی را در کنار هم به یک غذای خوشمزه تبدیل کنید.

 

ببینید: فیلم طرز تهیه شورینی مرغ

 

برای این کار باید سیب زمینی ها را به صورت مکعبی خرد کنید و درون روغن سرخ کنید. سپس پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و داخل روغن تفت دهید. وقتی که کمی سرخ شد گوشت چرخ کرده را هم به آن اضافه کنید و تفت دهید.

 

وقتی گوشت چرخ کرده شما کاملاً پخت و سرخ شد، کمی رب گوجه فرنگی را هم به آن اضافه کرده و تفت دهید و نمک و فلفل و ادویه بریزید و در مرحله آخر وقتی رب شما پخت و بوی خامی نداد سیب‌زمینی‌ها را هم با آن مخلوط کرده و چند دقیقه اجازه دهید که طعم ها به خورد یکدیگر بروند. سپس می‌توانید این غذای نانی خوشمزه را با نان سنگک، سبزی و ترشی میل کنید.

 

 

منابع: ایسنا- پرشین وی- تبیان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.