2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
واکنش احسان علیخانی به خودکشی رضا، مهمان برنامه ماه عسل

واکنش احسان علیخانی به خودکشی رضا، مهمان برنامه ماه عسل

علیخانی نوشت: درد اینجاست که "درد" را نمی‌توان به کسی حالی کرد.

دوات آنلاین -خبر خودکشی رضا، مهمان برنامه ماه عسل با بازتاب گسترده ای همراه بود. این پسر زمانی که کودک بود در برنامه احسان علیخانی شرکت کرده و گفته بود هیچ آرزویی ندارد چون همه عمرش را کار کرده و فرصتی نداشته به آرزو داشتن فکر کند. علیخانی متنی را درباره خودکشی رضا منتشر کرده است که در ادامه می خوانید:

 

درد اینجاست که "درد" را نمی‌توان به کسی حالی کرد! درباره رضا، حضورش در ماه‌ عسل، خبر خودکشی‌اش و این خبر غمناک و تلخ...

خودکشی مهمان برنامه ماه عسل

خبری شوکه‌کننده و این میزان سنگین برای همه ما که او را دیده بودیم و از دلش خبر داشتیم...

 

رضا ۷ سال پیش مهمان ماه‌عسل شد. وقتی قرار شد موضوع کودکان کار، برای اولین‌بار در تلویزیون مطرح شود، رفقای جمعیت امام ‌علی که در زمینه بچه‌های کار فعالیت می‌کردند و دنبال تحصیل و آموزش‌شان بودند، گروه ما را با تعدادی از این بچه‌ها آشنا کردند، مستندی ساخته شد و بچه‌های جمعیت، با کسب اجازه از خانواده‌ها، تعدادی از بچه‌ها را به برنامه آوردند تا همه -تاکید می‌کنم همه- دردهای زیر پوست شهر را ببینیم و کاری بکنیم؛ چه، کسانی که مسئولیت قانونی دارند و چه انسان‌هایی که از دستشان کاری برمی‌آید.

خودکشی مهمان برنامه ماه عسل

رضا جمله معروف "آرزویی ندارم چون وقت نکردم بهش فکر کنم" را در برنامه گفت. همه دیدند و آن روز، تعداد زیادی پیگیر کمک و یاری او و امثال او شدند و رضا را پیدا کردند.

 

چند روز بعدش، مهمان ویژه‌برنامه عید فطر شد و گفت آرزو دارم از این محله برویم.

 

مهدی رحمتی و حنیف عمران‌ زاده با مردانگی، فراهم کردن خانه جدید را تقبل و خانه‌ای برای رضا و خانواده‌اش رهن کردند. اینکه چرا بعد از حدود یک سال با شکایت اهالی محل، مجبور به ترک آن خانه شدند بماند؛ که دردی بزرگتر است!

خودکشی مهمان برنامه ماه عسل

رضا با بچه‌های خانه ایرانی لب خط کار می‌کرد با کلی آرزوی جدید و عشق، تا مادرش به طور ناگهانی از دنیا رفت و او دچار شوک و غمی سنگین شد. دو بار دست به خودکشی زد و خانه ایرانی لب خط، رضا را کامل تحت‌نظر مددکار و روانشناس قرار داد و او قول داده بود هر وقت فکر خودکشی به ذهنش خطور کرد با مددکار صحبت کند.

 

دوباره رضا شروع کرد به درس‌ خواندن و تمرین تئاتر. حتی بازی در چند تئاتر در خانه لب خط و کار کردن تا جایی که خودش دستگاهی بخرد و درآمدی بهتر داشته باشد.

خودکشی مهمان برنامه ماه عسل

رضا ازدواج کرد؛ در سن کم و با دختری کم‌سن‌تر و باز بحرانی جدید برای او. عکس‌های رضا در زمین فوتبال و اجرای تئاتر و محل کار، نشان می‌دهد که عشق و امید به آینده در او زنده بود تا...

 

البته هنوز مراجع قانونی علت فوت را رسما اعلام نکرده‌اند.

 

به دلایل حفظ حریم خصوصی و اخلاق، حتی رفقای خانه ایرانی لب خط هم نمی‌توانند از مشکلات رضا و پیرامونش حرفی بزنند و باید در این داغ، شریک شد و گریست.

خودکشی مهمان برنامه ماه عسل

چقدر در آن سالها تحت فشار بودیم که چرا اینقدر تلخ و غمگین شده برنامه؟! چرا از درد و رنج می‌گویید؟!

 

رفقا می‌دانید چقدر بچه‌هایی شبیه رضا در همین شهر زندگی می‌کنند؟!

 

میدانید چه تعدادی از بچه‌ها در طول سال، شبیه رضا به زندگی خود خاتمه می دهند و شما حتی خبر هم ندارید؟! همه چیز با پول حل میشود؟! روح روان این بچه ها و درمان آن وظیفه چه کسانی است؟!

 

سوال‌های مهم ترین خواهد بود:

ما مدعیان هر کدام قدمی برداشته ایم این برای بچه ها؟!

سازمان ها و نهادهای قانونی مربوط به این حوزه چه کرده اند؟!

همه ما امسال خانه ایرانی لب خط را که داوطلبانه و رایگان برای این بچه‌ها کار کرده اند، چقدر حمایت و همراهی کرده ایم؟!

خودکشی مهمان برنامه ماه عسل

رفقا آینده مهم و عمیق‌تر...

رضای دوست داشتنی همه ما رفت، اما در بازنشر خبر و نظرات دقت کنید چون می‌تواند تاثیر بسیار ترسناکی روی بچه هایی شبیه رضا در شهرهای کوچک و بزرگ ما داشته باشد و ساختن الگویی از این کار می‌تواند برای بچه‌های بیقرار و پَر از غم و غصه و کمبودهای زیاد، تبدیل به راهکاری جبران‌ناپذیر شود!

 

ماه عسل و مخاطبین دلسوزش توانستند ۲۵۰هزار بچه یتیم را صاحب حامی کنند که تا امروز ادامه دارد ۴۲۰۰ زندانی آزاد شدند، در سیل، زلزله، در کرونا و... کنار مردم بودند.

توقع ما از این برنامه تلویزیونی آباد کردن تمام کشور است و حل کردن تمام مشکلات؟! یا طرح موضوع و مسئله؟!

 

دوستان و رفقای عزیز و دلسوز!

برای رضای عزیز، کاری نکردید، ندیدید، حواستان نبود، کارهای دیگری داشتید، بسم الله...

بچه هایی شبیه رضا بسیار بسیارند، قدمی بردارید!

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.