2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
زنگ خطر برای سرخپوشان پایتخت؛ پرسپولیس می تواند از قهرمانی اش دفاع ‌کند؟

زنگ خطر برای سرخپوشان پایتخت؛ پرسپولیس می تواند از قهرمانی اش دفاع ‌کند؟

هنوز در لیگ بیستم پای مهاجمان پرسپولیس به گلزنی باز نشده و آنها نتوانسته‌ اند جای خالی عیسی آل کثیر محروم را پر کنند.

دوات آنلاین -در فرمولی که برای رسیدن یک تیم به عنوان قهرمانی در لیگ‌ها وجود دارد، این است که یک تیم به طور متوسط در بازی‌های خانگی خود پیروز شود و در بازی‌های خارج از خانه مساوی کند. پرسپولیس به‌عنوان تیمی که در 4 دوره گذشته لیگ برتر جام را به خود اختصاص داده، تا به اینجای کار از این فرمول پیروی کرده و در بازی‌های خانگی پیروز شده و در خارج از خانه مساوی کرده بود ولی قرمزها در دیدار با حریف اصفهانی خود متوقف شدند تا اولین تساوی خانگی خود را متحمل شوند. آنها دو امتیاز را در لحظه آخر از دست دادند که دست‌کمی از باخت ندارد.

 

ایران نوشت: این نتیجه در حالی به دست آمد که هنوز در لیگ بیستم پای مهاجمان پرسپولیس به گلزنی باز نشده و آنها نتوانسته‌ اند جای خالی عیسی آل کثیر محروم را پر کنند. عبدی با اینکه در نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا موفق به گلزنی شد و در 5 بازی از 6 دیدار پرسپولیس به‌عنوان مهاجم اصلی در ترکیب ثابت بوده ولی گلی نزده و موفق نبوده است.

 

از طرفی رمضانی هم 126 دقیقه در لیگ و 101 دقیقه در آسیا بازی کرده و یک بازی هم فیکس بوده ولی حضورش اثری نداشته است و مهدی خانی تازه وارد هم تاکنون خودی نشان نداده است. البته در این بازی نبود یک هافبک بازیساز مانند بشار رسن بسیار محسوس بود ولی او به هر صورت جدا شده و یحیی باید فکری به حال جانشین او کند.

تیم پرسپولیس مشکل گلزنی دارد

در بازی با ذوب آهن، کامیابی نیا و نوراللهی هم در اندازه‌های خود نبودند و گل محمدی باید فکری اساسی به حال ترمیم خط میانی خود کند. در این شرایط، این سؤال به وجود می‌آید که آیا پرسپولیس می‌تواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند؟

 

جایگزین آقایی و سیدجلال کیست؟

مسأله بعدی خط دفاع پرسپولیس است. با اخراج آقایی در بازی با ذوب آهن، گل محمدی باید مدافعی دیگر را جایگزین او در بازی با سپاهان کند. آیا این بازیکن، محمد انصاری است که تازه از بند مصدومیت رها شده یا وحید امیری مانند برخی بازی‌های قبل به دفاع چپ می‌رود؟ اتفاقی که در صورت بازی امیری در دفاع می‌افتد، کم شدن بیشتر زور سرخ‌ها در بخش تهاجمی است. اما نکته دیگر حضور مداوم سیدجلال حسینی در تمام بازی‌ها در ترکیب اصلی است.

 

در این بازی عنوان شد که کاپیتان پرسپولیس به رکورد 500 بازی در لیگ برتر رسیده است ولی اگر نگاهی جامع و دقیق به آمار بازی‌های سیدجلال در سال های گذشته داشته باشید، می‌بینید که تعداد بازی‌های لیگی او در مجموع لیگ برتر به همراه ملوان، سایپا، سپاهان، پرسپولیس و نفت تهران، یک فصل لیگ دسته اول به‌همراه ملوان و یک فصل در لیگ ستارگان قطر به‌همراه الاهلی به 501 بازی رسیده و مجموع بازی‌های باشگاهی او به همراه جام‌های حذفی و لیگ قهرمانان آسیا 593 مسابقه است.

 

حسینی در آستانه 39 سالگی است ولی با جدایی شجاع خلیل‌زاده در تمام بازی‌های پرسپولیس در لیگ برتر فیکس بازی کرده و مثل فصل قبل فرصت استراحت نداشته است. او اگرچه کاملاً آماده است ولی اگر دچار مصدومیت یا محرومیت شود، پلن B یحیی در غیاب او کیست؟ به‌نظر می‌رسد که سرمربی قرمزها باید به جوان‌های تیمش مثل سید احسان حسینی بیشتر اعتماد کند تا در نبود جلال دچار مشکل نشود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.