2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزهای سخت یحیی و پرسپولیس بدون گلزن و بازی ساز

روزهای سخت یحیی و پرسپولیس بدون گلزن و بازی ساز

شاید سخت‌ترین کار یحیی این روزها همین باشد که کاری کند بازیکنان فینال غم‌انگیز را فراموش کنند و به لیگ برگردند. البته اگر خود یحیی گل‌محمدی در فکر فینال نباشد.

دوات آنلاین -دیدار عقب‌افتاده هفته ششم تیم‌های فوتبال پرسپولیس و ذوب‌آهن عصر پنج‌شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار با نتیجه تساوی یک-یک به پایان رسید. امید عالیشاه تنها گل سرخ‌پوشان را دقیقه ۱۷ به ثمر رساند. میلاد جهانی هم دقیقه ۹۰ گل ذوب‌آهن را وارد دروازه حامد لک کرد. پرسپولیس با از دست دادن 2 امتیاز حساس این دیدار خانگی نتوانست فاصله‌اش را با تیم‌های بالانشین جدول کم کند. اما چیزی که بیشتر از 2 امتیاز از دست‌رفته هواداران پرسپولیس را نگران می‌کند عملکرد ضعیف این تیم در نیمه دوم بازی مقابل ذوب‌آهن است؛ در نیمه‌ای که نقاط ضعف و جای خالی ستارگان سابق سرخ‌ها کاملا نمایان شد و نشان داد یحیی گل‌محمدی امسال برای دفاع از عنوان قهرمانی کار بسیار سختی خواهد داشت.

 

سرخ‌ها در خواب فینال

خراسان نوشت: چیزی که از بازی سرخ‌ها، چه در نیمه اول و چه در نیمه دوم مشخص بود، این بود که بازیکنان پرسپولیس هنوز از شوک بعد از شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا بیرون نیامده‌اند و هنوز فکرشان در ورزشگاه الجنوب الوکره است. شاید سخت‌ترین کار یحیی این روزها همین باشد که کاری کند بازیکنان فینال غم‌انگیز را فراموش کنند و به لیگ برگردند. البته اگر خود یحیی گل‌محمدی در فکر فینال نباشد.

 

 مهاجم‌های گل نزن

در هر بازی که مهدی عبدی و آرمان رمضانی گل نمی‌زنند، بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند و بازی بعد کارشان سخت‌تر می‌شود. مهدی عبدی با گل‌هایش در نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا نشان داده که با دروازه حریف بیگانه نیست اما در لیگ برتر به نظر می‌رسد فشار روانی مانع از این شده تا پای او به گلزنی باز شود.

 

در بسیاری از صحنه‌های بازی، می‌دیدیم احمد نوراللهی، خط هافبک را به کمال کامیابی‌نیا یا میلاد سرلک می‌سپارد و خودش به کمک مهاجمان می‌رود تا گلزنی ساده‌تر شود اما این راهکار نیز جواب نداد و سرخ‌ها موفق به زدن گل دوم نشدند.

تیم پرسپولیس این روزها مشکلات زیادی دارد

جای خالی ستارگان

از تابستان امسال تا پایان مرحله غرب لیگ قهرمانان ۴ بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس راهی تیم‌های دیگر شدند؛ مهدی ترابی، علی علیپور، محمد نادری و شجاع خلیل‌زاده. مهدی ترابی روی کاغذ با احسان پهلوان جایگزین شد. با این حال در زمین بازی و با تفکر یحیی گل‌محمدی، ترابی از وحید امیری خواست تا با کمک به پهلوان جای خالی بازیکنی را پر کند که بیشترین گل ۳ امتیازی سرخ‌ها را در فصل قبل به ثمر رساند. امیری و پهلوان آنقدر خوب بودند که نبود ترابی به چشم نیامد. سعید آقایی نیز توانسته تا حدود زیادی جای خالی محمد نادری را پر کند. اما داستان در خط دفاع و حمله سرخ‌ها کاملا متفاوت است.

 

با رفتن شجاع خلیل‌زاده خط دفاع پرسپولیس آن استحکام همیشگی را ندارد و جای خالی شجاع کاملا احساس می‌شود. در خط حمله نیز با جدایی علیپور و محرومیت آل‌کثیر دست یحیی گل‌محمدی کاملا بسته شده و عبدی و آرمان رمضانی هرگز نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند. اما مشکلات پرسپولیس به همین جا ختم نمی‌شود و جدایی ناگهانی بشار رسن بعد از فینال آسیا به جدیدترین دردسر یحیی و سرخ‌ها تبدیل شده است.

 

در پرسپولیس فعلی هیچ بازیکنی نیست که جای خالی بشار را پر کند. همچنین بعید است این مشکل در نقل‌وانتقالات زمستانی برطرف شود. هیچ بازیکن ایرانی در لیگ برتر نیست که کیفیت بشار را داشته باشد. جذب بازیکن خارجی هم که ممنوع است. به این ترتیب می‌توان گفت مهمترین بازیکنی که پرسپولیس در یک سال گذشته از دست داده هافبک عراقی‌اش است. زننده 2 گل در 2 دربی پیاپی و یکی از بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس در خط میانی.

 

کسی که امسال نامش در فهرست توپ طلای آسیا به چشم می‌خورد. نداشتن بازیساز و طراح حملات و کسی که به بازی ریتم می‌دهد، مشکل اغلب تیم‌های ایرانی است. حتی تیم ملی ما هم از این معضل رنج می‌برد اما پرسپولیس تا 2 هفته پیش بازیکنی داشت که این خلأ را پر می‌کرد و حالا او را از دست داده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.