2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
کنعانی زادگان: قهرمانی‌ های پرسپولیس بعضی‌ها را حسابی اذیت کرده

کنعانی زادگان: قهرمانی‌ های پرسپولیس بعضی‌ها را حسابی اذیت کرده

همه می‌دانند بعضی‌ها دوست ندارند ما موفق شویم و برای همین هم هر کاری انجام می‌دهند پرسپولیس را زمین بزنند. همیشه حرف پشت قهرمان هست.

دوات آنلاین -محمد حسین کنعانی زادگان، مدافع ملی.پوش پرسپولیس در کنار بازیکنان بزرگ دیگر نظیر شجاع خلیل زاده، سردار آزمون، مهدی طارمی و چند بازیکن دیگر نظیر سون کره.ای و اکرم عفیف و چند نام بزرگ دیگر جزو کاندیداهای مرد سال آسیا هستند. در این رابطه با محمدحسین کنعانی‌زادگان و اتفاقات ریز و درشتی که در این چند روز بر تیم و باشگاه پرسپولیس گذشته گفت‌و‌گویی اختصاصی داشتیم که در ذیل از نظرتان می‌گذرد.

 

*در بازی‌تان مقابل نساجی به‌سختی یک امتیاز از حریف‌تان گرفتید!

من کاری به بعضی از موارد حاشیه‌ای ندارم که می‌گویند شرایط زمین عمدی به آن شکل بوده یا موارد دیگر، چون هدف ما انجام بازی عقب‌افتاده‌مان بود از همین‌رو اگر سیل یا هر اتفاق دیگری هم می‌افتاد ما باید بازی را انجام می‌دادیم که همین مهم را انجام دادیم. در واقع ما هم‌قسم شده بودیم ببریم و پیروز شویم، اما شرایط زمین خیلی بد بود و سمت من اینقدر آب جمع و زمین باتلاقی شده بود که در نیمه اول فقط توانستم یک پاس به هافبک سمت خودم سیامک بدهم و باور کنید این کار را هم در حالی که سیامک پنج‌متری من بود خیلی سخت انجام دادم چون شرایط زمین خیلی بد بود و اجازه نمی‌داد ما کارمان را خوب انجام بدهیم.

 

*سرمربی نساجی هم با کنایه گفته بود هیچ تاکتیک و برنامه خاصی از نایب‌قهرمان آسیا در بازی مقابل تیمش ندیده.

من اسم ایشان را برای اولین‌بار است که می‌شنوم اما واقعاً در زمینی که به‌جای فوتبال باید در آن شنا می‌کردی یا واترپلو بازی می‌کردی مگر امکان بازی یا ارائه تاکتیک بود؟ همه می‌دانند پرسپولیس تاکتیکی‌ترین تیم ایران است و مالکیت توپ و پرس از جلو برنامه ماست، اما در زمین چمن مصنوعی که آب داخلش پر شده بود باید شنا و واترپلو می‌کردی و بازیکن می‌ترسید پاس پنج‌متری هم بدهد چون مدام ترس وجود داشت که توپ در آب گیر کند و به دست حریف بیفتد. در چنین شرایطی مجبورید توپ را به هوا ببرید و بازی هم پنجاه‌پنجاه می‌شود، با این وجود یک‌بار به دیرک دروازه نساجی زدیم و پنج شش موقعیت گل هم خلق کردیم و هفت هشت ضربه کرنر گرفتیم که از شانس بدمان فقط یکی از آنها گل شد. من فکر می‌کنم در مقابل یکی دو فرصتی که میزبان خلق کرد ما باید با پنج گل اختلاف نساجی را شکست می‌دادیم اما نشد و قسمت‌مان همان یک امتیاز در بازی عقب‌افتاده‌مان شد، از سوی دیگر همه می‌دانند اگر آن دیدار، بازی عقب‌افتاده‌مان نبود ما نباید در آن شرایط خیلی شدید بارندگی و زمین باتلاقی که آب در آن جمع شده بود بازی می‌کردیم اما چون بازی عقب‌افتاده بود باید بازی می‌کردیم و ما هم از دستور انجام بازی تمکین کردیم.

 

*در یکی دو صحنه هم دریبل‌های بدی از کریم اسلامی خوردی که کمتر از تو چنین صحنه‌ای را دیده بودیم!

باور کنید به‌دنبال بهانه آوردن نیستم. دقیقه یک یک‌بار و دقیقه 10 زانویم خیلی بد درد گرفت و خیلی ترسیدم که مبادا آسیب ببینم. باور کنید واقعاً ترسیده بودم. روی همین مسأله هم واقعاً با ترس زیاد بازی کردم چون نگران بودم آسیب ببینم و دوباره مشکلات رباط و مینیسک سراغم بیاید.

محمدحسین کنعانی زادگان خودش را مستحق عنوان مرد سال آسیا می داند

جانبداری از پرسپولیس

*چرا بعضی مربیان و برخی تیم‌ها معتقدند برنامه‌ریزی به سود پرسپولیس است و سازمان لیگ را هم به جانبداری از پرسپولیس متهم می‌کنند؟

همه می‌دانند بعضی‌ها دوست ندارند ما موفق شویم و برای همین هم هر کاری انجام می‌دهند پرسپولیس را زمین بزنند. همیشه حرف پشت قهرمان هست چون قهرمانی‌های متعدد پرسپولیس در چند سال اخیر بعضی‌ها را حسابی اذیت کرده و این همه قهرمانی متوالی برای‌شان قابل هضم نیست، اما ما کاری به این حرف‌ها و جوسازی‌ها نداریم و با عزم جزم‌تر و باقدرت‌تر فقط کار خودمان را انجام می‌دهیم و هرچه سازمان لیگ بگوید از آن تبعیت می‌کنیم. در بدترین زمین و شرایط جوی با مسجدسلیمان، نساجی و سایپا بازی کردیم. جدا از آنها همه دیدند در سیلاب باران با صنعت‌نفت هم بازی کردیم اما هیچ اعتراضی نکردیم در حالی که چاله‌چوله‌های زمین بازی‌مان با سایپا و شرایط سخت چند بازی دیگرمان را همه دیدند اما هیچ بهانه‌ای نیاوردیم و مرد و مردانه رفتیم و جنگیدیم و بازی کردیم. در بین بازی‌های‌مان هم فقط روز بازی و زمین بازی‌مان با شهرخودرو مناسب بود که با چند گل آن تیم را بدرقه کردیم. این حرف‌هایی که بعضی‌ها می‌زنند بهانه است چون پوکر قهرمانی لیگ برتر و قهرمانی‌مان در جام‌ها و نایب‌قهرمانی‌های‌مان در آسیا که به شکل متوالی رخ داده بعضی تیم‌ها را واقعاً اذیت کرده است.

 

مرگ هوادار یاسوجی

*در خصوص مرگ هوادار یاسوجی که سرمربی‌تان به دیدار خانواده‌اش رفت چه صحبتی داری؟

از مرگ هوادارمان واقعاً همه تیم بشدت متأثر و ناراحت شدند. این خبر برای همه ما خیلی ناراحت‌کننده بود و در این بین واقعاً باید از سرمربی‌مان تشکر کنم که در حرکتی زیبا و جوانمردانه به یاسوج سفر کرد و از نزدیک با خانواده آن هوادار متعصب دیدار کرد و به آنها تسلی داد.

 

*افسوس نخوردید که اگر جام قهرمانی آسیا را کسب می‌کردید آن اتفاق تلخ نمی‌افتاد؟

من که گفتم واقعاً از مرگ هوادارمان ناراحت شدیم چون هدف اصلی ما از هر موفقیتی خوشحال کردن دل هوادارمان است و اصلاً نمی‌خواهیم هیچ زمانی حتی یک هوادارمان هم از ما ناراحت و افسرده باشد. در فینال هم همه دیدند ما همه تلاش‌مان را انجام دادیم اما حریف اتفاقات و داور بازی نشدیم و در عین شایستگی برای کسب قهرمانی به عنوان نایب‌قهرمانی رسیدیم.

 

مرد سال آسیا

*در خصوص مرد سال آسیا که شجاع به‌همراه خودت، بشار، طارمی، سردار، سون و عفیف که جزو منتخبان هستید چه بازیکنی را برای این عنوان مستحق می‌دانی؟

 خیلی سخت است که یک دفاع باشی و عملکردت به چشم بیاید چون معمولاً این همیشه مهاجمان هستند که با گلزنی‌های‌شان کارشان بیشتر دیده شده و به چشم می‌آیند از همین‌رو واقعاً خیلی خوشحالم با وجود همه محدودیت‌هایی که یک بازیکن در پست دفاع میانی داشته و دارد نامم جزو کاندیداها قرار می‌گیرد و در سن 26سالگی جزو کاندیداها هستم. در تیم باشگاهی‌ام چه در ایران و چه در آسیا کمترین گل خورده را پرسپولیس داشته به همین دلیل اگر حمل بر خودستایی و غرور شخصی نباشد با احترام به بقیه کاندیداها فکر می‌کنم واقعاً مستحق کسب عنوان مرد سال آسیا هستم. این اتفاق خوب یعنی کاندیدا شدنم را جدا از تلاش زیاد، مرهون کادر فنی تیم‌مان و همه بازیکنان و همه عوامل تیم از تدارکات بگیرید تا کادر پزشکی و کادر فنی که همه‌جوره روی موارد فنی با من کار کردند تا به اینجا برسم می‌دانم. بازیسازی در خط دفاع و تمام ریزه‌کاری‌های فنی در فوتبال مدرن نکاتی بودند که کادر فنی‌مان جزء‌به‌جزء آنها را با من کار کرده‌اند. جدا از این همه موارد می‌خواهم بگویم خودم هم خیلی سرسختانه جنگیدیم و تسلیم نشدم چون شاید اگر بازیکن دیگری جای من بود دوبار رباط می‌داد یا مینیسکش دچار مشکل می‌شد و مشکلات دیگری گریبانگیرش می‌شد قید فوتبال را می‌زد اما من همه این سختی‌ها را به جان خریدم تا خدا این عزت را به من عطا کرد.

 

*در خصوص برنامه فشرده‌ای که تا دربی پیش‌رو دارید چه نظری داری؟

ما دوست داشتیم با نساجی و ذوب‌آهن قبل از بازی‌های آسیایی‌مان بازی کنیم که متأسفانه این امر برای‌مان مهیا نشد با این وجود با همه قوا می‌رویم که ذوب‌آهن را شکست دهیم و سه امتیاز حساس این دیدار را کسب کنیم.

 

پرسپولیس به فینال می رسد

*بعضی‌ها معتقدند دیگر شانس رسیدن به فینال آسیا به پرسپولیس نخواهد رسید.

اتفاقاً باز هم به فینال می‌رسیم. امسال هم برای کسب همه جام‌ها از سوپرجام تا جام حذفی و لیگ برتر تلاش می‌کنیم و اتفاقاً خیلی هم قدرتمندیم و امیدوار به کسب موفقیت. هدف اصلی و اولویت اول‌مان هم کسب گلت قهرمانی یعنی پنجمین قهرمانی متوالی است که آن را تقدیم روح هوادار یاسوجی و بقیه هواداران می‌کنیم و برای کسب جام‌های بعدی هم خیز برداریم.

 

*اما امسال تعداد مساوی‌های‌تان خیلی زیاد شده و با تیم‌هایی مثل سایپا و مسجدسلیمان مساوی کردید و امتیازات بدی را از دست داده‌اید.

 شرایط بد در بازی‌های‌مان مشکل‌ساز شد اما من فکر می‌کنم با توجه به سه بازی عقب‌افتاده‌مان ان‌شاءالله امتیازات خوبی می‌گیریم و به صدر می‌رسیم و وقتی هم به این مهم برسیم صدر را حفظ می‌کنیم و به تیم دیگری نخواهیم داد.

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.