2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
فوت و فن های تهیه ژله برای مهمانی

فوت و فن های تهیه ژله برای مهمانی

اگر می خواهید ژله شما خوشمزه و خوش فرم باشد حتما این مطلب را بخوانید.

دوات آنلاین -حتما برایتان پیش آمده که برای مهمان تان ژله تهیه کرده اید و موقع سرو متوجه شده اید که ژله‌تان  نبسته است. یکی از علت‌ها مناسب نبودن مواد اولیه برای تهیه ژله است. در ادامه به ترفندهای تهیه ژله اشاره می کنیم :

 

یک بسته ژله با هر طعمی که می پسندید را انتخاب کنید و یک لیوان آب را در ظرفی بریزید و بگذارید جوش بیاید. سپس پودر ژله را داخل آن بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا حل شود. اجازه دهید حدود یک دقیقه روی حرارت بماند و آن را هم بزنید. بعد نصف لیوان آب سرد را به آن اضافه و خوب مخلوط کنید و درون قالب بریزید.

 

آماده سازی قالب ژله

یک قالب را که طرح زیادی دارد انتخاب کنید. بهتر است قالب شما پلاستیکی یا سیلیکونی باشد. اما می توانید از همه جنس قالب اعم از پیرکس،شیشه، پلاستیکی،فلزی،سیلیکونی،تفلون و ... استفاده کنید.

 

برای این‌که ژله راحت تر از ظرف جدا شود ، داخل قالب را روغن بمالید ، سپس شکر بپاشید و نیم ساعت داخل فریزر بگذارید و بعد مایع ژله را داخل آن بریزید.

طرز تهیه ژله برای مهمانی چگونه است

استفاده از آب داغ

هنگامی که دسر کاملا بست، قالب دسر را 10 تا ۱۵ ثانیه داخل یک ظرف محتوی آب داغ بگذارید، سپس ژله را به ظرف مد نظر منتقل کنید.اگر ژله کمتر ازاین زمان در آب داغ قرار بگیرد  ،به طور کامل جدا نمی شود و اگر زمان قرار گرفتن ژله در آب زیاد باشد ، آب خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: ژله رولی را چه طور درست کنیم

 

استفاده ازحوله گرم و سشوار برای ژله

می توانید بعد ازبستن ژله آن را همراه قالب در ظرف برگردانید ، حوله ای ازقبل گرم شده را دور قالب بپیچید تا قالب جدا شود.می توانید بعد از بستن ژله آن را همراه قالب در ظرف دمر کنید و همه جای قالب سشوار بگیرید تا دسر از قالب جدا شود.

 

بیشتر بخوانید: چطور ژله را قالب بزنیم که نشکند

 

جدا کردن ژله از قالب پیرکس

روش استفاده از آب گرم اگر قالب ژله تان پیرکس باشد مناسب نیست زیرا بر اثر تغییر ناگهانی دما ظرف پیرکس می شکند.هنگام درست کردن ژله در ظرف پیرکس مقداری آب به دیواره های ظرف قبل از این‌که مواد ژله را درآن بریزید بپاشید.زمان در آوردن ژله از قالب اجازه دهید تا چند دقیقه بیرون از یخچال باشد و سپس قالب را با تکان دادن جدا کنید.

در تهیه ژله چه نکاتی را باید رعایت کنیم

طریقه شفاف شدن ژله

برای این‌که ژله شفاف تری داشته باشید، بعد از حل کردن پودر ژله در آب جوش ظرف را روی بخار آب  بگذارید تا تمام ذرات ژله حل و شفاف شود.

 

منبع: روزنامه خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.