2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
نجات قاتل با رضایت خواهر ناتنی

نجات قاتل با رضایت خواهر ناتنی

متهم که به مواد مخدر اعتیاد داشت پدر خود را کشته بود.

دوات آنلاین -مرد معتاد که متهم است پدرش را در جریان درگیری بر سر خرید مواد به قتل رسانده و مادرش را هم زخمی کرده با جلب رضایت خواهر ناتنی‌اش از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

 

به نوشته روزنامه جوان  پاییز سال‌۹۸ مأموران پلیس ورامین از قتل مرد سالخورده در منزلش باخبر و راهی محل شدند. اولین شواهد نشان می‌داد این مرد که قربان نام داشت در درگیری با پسر معتادش با ضربات چاقو به قتل رسیده است. همچنین مشخص شد همسر سالخورده مقتول نیز در این درگیری به شدت زخمی و راهی بیمارستان شده‌است. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، پسر خانواده به نام پویا که بعد از حادثه متواری شده بود، تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه دو روز بعد در حاشیه ورامین شناسایی و بازداشت شد.

 

متهم ۲۷‌ساله در بازجویی‌ها به جرمش اقرار کرد و راهی زندان شد. پرونده نیز با اعلام گذشت اولیای‌دم بعد از صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. متهم در وقت رسیدگی، مقابل هیئت قضایی شعبه‌هفتم دادگاه قرار گرفت. ابتدای جلسه یکی از دختران مقتول در جایگاه ایستاد و گفت: «پدرم بعد از فوت مادرم ازدواج کرد. او از همسر دومش صاحب سه‌فرزند شد. پویا فرزند آخر آنهاست او بی‌رحمانه پدرم را کشت. دیگر خواهر و برادرانم اعلام گذشت کرده‌اند، اما من درخواست قصاص دارم.»

 

سپس متهم در جایگاه ایستاد و خلاف اظهاراتش جرمش را انکار کرد و مدعی شد تحت فشار‌های بازجویی به قتل پدرش اعتراف کرده است.

 

اعترافات عامل قتل

با انکار متهم فیلم اعترافات وی به دستور ریاست دادگاه در جلسه محاکمه نمایش داده ‌شد. با نمایش فیلم متهم در حالی‌که سرش را پایین انداخته بود به جرمش اقرار کرد و در شرح ماجرا گفت: «مدتی قبل از حادثه معتاد شده بودم. پدر و مادرم خیلی خسته شده‌بودند به همین دلیل از خانه بیرون زدم، اما جایی را نداشتم این شد که کارتن‌خواب شدم. فقط هرازگاهی به خانه می‌رفتم تا از پدرم پول بگیرم.»

 

متهم در خصوص قتل گفت: «آخرین بار گل مصرف کرده‌ بودم و حال طبیعی نداشتم. وقتی به خانه رفتم از پدرم درخواست پول کردم تا مواد بخرم، اما او مخالفت کرد و پول نداد. این شد که کار به درگیری کشید و در آن درگیری با چاقو حمله کردم و چند ضربه زدم.» متهم در حالی‌که اشک می‌ریخت، گفت: «بعد از کشتن پدرم می‌خواستم از خانه فرار کنم که همان لحظه مادرم سد راهم شد. او اصرار داشت پدرم را به بیمارستان برسانیم. خیلی ترسیده‌بودم این شد که مادرم را نیز با چاقو زخمی کردم و گریختم.»

 

متهم گفت: «باور کنید پشیمانم. مادرم و چند نفر از خواهر و برادرانم در دادسرا اعلام گذشت کردند. حالا از روی خواهر ناتنی‌ام شرمنده هستم و از او هم درخواست گذشت دارم.»

 

او بعد از دفاعیاتش به پای خواهر ناتنی‌اش افتاد و ابراز پشیمانی کرد. آنجا بود که خواهر ناتنی با دیدن اشک‌های برادرش اعلام گذشت کرد.

 

به این ترتیب متهم از قصاص نجات یافت و هیئت قضایی متهم را از جنبه عمومی جرم محاکمه کردند. به این ترتیب قاتل کارتن‌خواب با احتساب روز‌های بازداشت به حبس محکوم خواهد شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.