2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
ساعت پخش و تکرار سریال فاکتور 8 از شبکه آی فیلم + خلاصه داستان و نقد

ساعت پخش و تکرار سریال فاکتور 8 از شبکه آی فیلم + خلاصه داستان و نقد

همه اطلاعاتی را که درباره سریال فاکتور هشت لازم ایت بدانید، می توانید در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -سریال فاکتور 8 که نخستین بار در سال 1388 پخش شد روی آنتن شبکه آی فیلم رفته است. خلاصه داستان، بازیگران و ساعت پخش و تکرار آن در ادامه آمده است.

عکسی از سریال فاکتور ۸

خلاصه داستان سریال فاکتور 8

جموعه تلویزیونی «فاکتور ۸» روایتگر دکتر ایرانمنش پزشک متخصص بیماران هموفیلی است که عاشقانه به معالجه بیماران خود می‌پردازد. او پسری شش ساله دارد که به این بیماری مبتلا است. تا اینکه دکتر شروع به تحقیقات می‌کند.

 

 این سریال برای اولین بار به موضوع نوین تولید یکی از محصولات زیست‌فناوری پزشکی بنام فاکتور هشت و مشکلات سر راه آن پرداخته و از این جهت بسیار جالب توجه ‌است.

عکسی از سریال فاکتور ۸

سریال فاکتور 8 چند قسمت است

این سریال به کارگردانی رضا کریمی در 21 قسمت ساخته و پخش شده است.

 

بازیگران سریال فاکتور 8

ستاره اسکندری، پژمان بازغی، مرحوم حسن جوهرچی، لادن طباطبایی، کوروش سلیمانی، امیرکاوه آهنجان، فریبا نادری، هومن برق نورد، بهزاد خداویسی، قطب الدین صادقی، ایرج راد و ناصر ممدوح در سریال فاکتور هشت بازی کرده اند.

عکسی از سریال فاکتور ۸

ساعت پخش و تکرار از شبکه آی فیلم

سریال فاکتور 8 هر روز ساعت 4 بعدازظهر از شبکه آی فیلم پخش می شود و می توانید در ساعت های 12 شب و 8 صبح روز بعد تکرار آن را تماشا کنید.

 

نقدی بر سریال فاکتور هشت

در زمان پخش این سریال حسن ابوالقاسمی، رئیس وقت سازمان انتقال خون به فارس گفته بود:  سریال فاکتور 8 هم نقاط مثبت داشت و هم نقاط منفی، اما نقاط منفی آن به مراتب بیشتر بود، نکته مثبت این فیلم این بود که با استفاده از هنرپیشه‌های معروف، تلاش، پیگیری و توانمندی کشور را برای رسیدن به خودکفایی و تولید داروهای جدید نشان می‌داد اما برای این کار مشاوران خوبی انتخاب نشده بود.

 

وی ادامه داد: مهمترین ضعف این سریال این بود که هیچ کدام از مشاوران آن افرادی نبودند که با فاکتور 8 آشنایی داشته باشند و این دارو را برای بیماران تجویز کنند، به همین علت مشاوره خوبی برای ساخت این سریال داده نشده بود. رئیس سازمان انتقال خون گفت: مسئله دیگر این است که در این فیلم سعی شده بود، مافیای دارو خشن، گانگستری و ‌آدم کش معرفی شود، در حالی که مافیای دارو بسیار نرم عمل می‌کند. این معرفی اشتباه می‌تواند ذهن مردم را منحرف کند، مافیای دارو بسیار زیرکانه و نرم عمل می‌کند و برای این کار از ارائه مقالات در کنگره‌های علمی، تحریک بیماران و گاهی از رسانه‌ها استفاده می‌کند و خشن و آدم کش نیست.

 

ابوالقاسمی اضافه کرد: مافیای دارو مثل قاچاقچیان مواد مخدر عمل نمی‌کنند در حالی که در این سریال به شکل بسیار ضعیفی و غیر واقعی مافیای دارو شبیه گروه‌های خش و قاچاقچیان آدم کش معرفی شده بود. وی گفت: مافیای دارو اگر هم وجود داشته باشد، به سراغ دارویی مانند فاکتور 8 نمی‌آید، زیرا این دارو تحت حمایت کامل دولت است و دولت چه در گذشته، چه حال و چه آینده همواره فاکتور 8 مورد نیاز بیماران هموفیلی را تأمین کرده است و همین امروز اگر هر چقدر فاکتور 8 وارد بازار ناصرخسرو شود، در داخل مشتری ندارد زیرا بیماران به داروی مورد نیاز خود با قیمت مناسب دسترسی دارند. بنابراین نوع دارو نیز برای نمایش مافیای دارو درست انتخاب نشده است.

 

وی افزود: از نظر فنی نیز فضای آزمایشگاه تولید فاکتور 8 شبیه یک آزمایشگاه بسیار ساده با چند لوله آزمایش نشان داده شده بود در حالی که آزمایشگاه تولید داروهای نوترکیب و بیولوژیک از جمله فاکتور 8 نوترکیب به تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای نیاز دارد که در این سریال دیده نمی‌شد. وی گفت:‌ نکته مهم دیگری که در این سریال به آن توجه نشده بود،‌ این است که برای تولید چنین داروهایی، مهمترین مسئله مرحله دسترسی به دانش و علم تولید داروست که از ابتدای فیلم به عنوان یک مسئله حل شده هیچ اشاره‌ای به نحوه دسترسی و علم تولید فاکتور 8 نوترکیب نشده بود. مراحل بعد از دسترسی به علم تولید دارو کار چندان سختی نیست و بهتر بود حداقل دو سوم داستان به مرحله دسترسی به علم و دانش تولید این دارو اختصاص می‌یافت.

 

رئیس وقت سازمان انتقال خون در پاسخ به این پرسش که چرا فاکتور 8 نوترکیب که هنوز در ایران تولید نشده موضوع این فیلم قرار گرفته است، گفت: این مسئله اشکالی ندارد. مشکل این سریال در جای دیگر است که همان معرفی نادرست مافیای دارو و اشکالات فنی است که به علت مشاوره نگرفتن از آدم‌های مطلع درباره فاکتور 8 به وجود آمده است

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.