2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
کلاهبرداری از 82 نفر در پوشش همسریابی اینستاگرامی

کلاهبرداری از 82 نفر در پوشش همسریابی اینستاگرامی

بسیاری از افراد با هویت غیر‌واقعی در فضای مجازی فعالیت کرده و با ترفندهایی از جمله ایجاد صفحات همسریابی، کاربران را فریب داده و پس از بدست آوردن اطلاعاتی از آنان، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

دوات آنلاین -رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌ غربی گفت: عاملان کلاهبرداری از 82 نفر بواسطه صفحات همسریابی در فضای مجازی به دست قانون سپرده شدند.

 

سرهنگ اکبر نصرتی در تشریح این خبر گفت: با رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس، صفحه اینستاگرامی با محتوای همسریابی شناسایی و مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: در بررسی‌های بعمل آمده مشحص شد که مجرمان با ایجاد پیجی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و بارگزاری تصاویری در آن مخاطبین را فریب داده و جهت فعالیت در این صفحه، مبالغی را از آنان کلاهبرداری می‌کردند.

 

این مقام مسئول گفت: با تلاش‌های مستمر و اقدامات فنی و پلیسی دو نفر در این راستا شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

 

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی افزود: متهمان با مشاهده مستندات قاطع پلیس ضمن اعتراف به عمل مجرمانه خود، اعلام کردند که با این ترفند از 82 نفر کلاهبرداری کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه سایت‌ها و صفحات همسریابی زمینه کلاهبرداری از کاربران را فراهم می‌کنند، گفت: بسیاری از افراد با هویت غیر‌واقعی در فضای مجازی فعالیت کرده و با ترفندهایی از جمله ایجاد صفحات همسریابی، کاربران را فریب داده و پس از بدست آوردن اطلاعاتی از آنان، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

 

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به عنوان پل ارتباطی با هموطنان است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند از این طریق با پلیس در میان بگذارند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.