2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
اغفال مردان خوش باور در سایت های همسریابی

اغفال مردان خوش باور در سایت های همسریابی

کلاهبرداری با عنوان همسریابی و نرم‌افزار صیغه‌یاب شگردی است که کلاهبرداران زیاد از آن استفاده می‌کنند و برخی شهروندان همچنان گرفتار آن می‌شوند.

دوات آنلاین -اعضای باندی که در پوشش همسریابی دست به کلاهبرداری می‌زدند، شناسایی و دستگیر شدند.

 

با شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتای کرج مبنی بر اینکه از حساب بانکی او به‌ صورت اینترنتی در چندین مرحله برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 

پس از اخذ اظهارات شاکى و انجام تحقیقات اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد برداشت غیرمجاز به شکل کلاهبردارى فیشینگ انجام گرفته است. پس از بررسی‌های فنی مشخص شد یک باند سه‌نفره نرم‌افزاری با عنوان صیغه‌یاب را در شبکه‌های اجتماعی برای کاربران ارسال و آنها را با جملات اغواگرانه ترغیب به نصب این بدافزار می‌کردند. کارشناسان فنی پلیس پس از بررسی برنامه‌های نصب‌شده در تلفن همراه شاكی بدافزاری را شناسایی کردند که با پرداخت دو هزار تومان آدرس و مشخصات همسر انتخابی برای کاربران را نمایش می‌داد. همچنین سازندگان این نرم‌افزار با طراحی درگاه پرداخت اینترنتی جعلی (فیشینگ) کاربرانی را که قصد پرداخت اینترنتی داشتند، به این صفحه جعلی هدایت کرده و قربانیان نیز در این صفحه تمام اطلاعات بانکی نظیر شماره کارت، رمز دوم و cvv2 را وارد می‌کردند که کلاهبرداران با استفاده از این اطلاعات موجودی حساب قربانیان را به غارت می‌بردند. مأموران پلیس فتا ضمن بررسی تمامی جوانب موضوع موفق به شناسایی هر سه متهم شدند و آنها را در عملیاتی پیچیده دستگیر کردند و برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا دادند.

 

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز، با اشاره به اینکه در فضای مجازی باید فعالیت آگاهانه داشته باشیم گفت: بیشتر مشکلات به‌وجود‌آمده برای کاربران در نتیجه ناآگاهی آنان است که فریب تبلیغات دروغین را خورده و با اعتماد بیجا، اطلاعات شخصی خود اعم از اطلاعات حساب بانکی را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

 

کلاهبرداری با عنوان همسریابی و نرم‌افزار صیغه‌یاب شگردی است که کلاهبرداران زیاد از آن استفاده می‌کنند و برخی شهروندان همچنان گرفتار آن می‌شوند.

 

کلاهبرداری به بهانه همسریابی آنلاین

چندی قبل فردی با مراجعه به پلیس فتای استان کردستان مدعی برداشت غیرمجاز از حسابش به مبلغ 600 میلیون ریال شد و در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در اینستاگرام صفحه‌ای به نام همسریابی آنلاین مشاهده و پس از برقراری ارتباط با مدیر صفحه مبلغ 900 میلیون ریال برای شروع دوستی با زنی که مدیر صفحه او را معرفی کرده بود، واریز کرده است، اما پس از پرداخت پول و با تماس‌های بعدی شاکی کسی جواب‌گو نبود.

 

با انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس، متهمان در کمترین زمان ممکن مورد شناسایی قرار گرفتند. آنها بعد از دستگیری به جرم خود و اغفال مردان به بهانه همسریابی اقرار کردند و تحویل مراجع قضائی شدند.

 

در یکی دیگر از پرونده‌ها که از سوی پلیس فتای مازندران مورد رسیدگی قرار گرفت، اعضای یک باند که با وعده همسریابی، مردان مسن و ثروتمند را فریب می‌دادند و از آنها اخاذی می‌کردند، دستگیر شدند.

 

تحقیقات درباره این پرونده زمانی در دستور کار پلیس قرار گرفت که چند مرد مسن شکایت‌هایی را درباره اخاذی مطرح کردند و توضیح دادند در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی با فردی ناشناس که پیام دوستی برایشان فرستاده بود، آشنا شدند و پس از مدتی ارتباط مجازی به فرد مقابل اعتماد و عکس‌های خصوصی‌شان را به قصد ازدواج ارسال ‌کردند که همین کار باعث اخاذی شد. مأموران پلیس بعد از انجام تحقیقات متهمان را شناسایی کردند و معلوم شد دختران عضو این گروه به افراد مسن و پولدار نزدیک می‌شدند و بعد از گذشت مدتی با جعل هویت و ایجاد حساب کاربری جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، با تهدید انتشار تصاویر خصوصی شاکیان از آنها اخاذی می‌کردند.

 

متهمان در بازجویی‌ها گفتند در مجموع چهار مرد را با بهانه همسریابی فریب داده‌اند. پرونده این متهمان نیز بعد از تحقیقات اولیه در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت تا به آن رسیدگی شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.