2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
افزایش مرگ مهاجران در مرزهای آمریکا و مکزیک

افزایش مرگ مهاجران در مرزهای آمریکا و مکزیک

در 6 ماهه اول سال 2017 میلادی 232 نفر از مهاجران مکزیکی که قصد عبور از مرز های آمریکا را داشتند جان خود را در این مهاجرت‌ها از دست دادند.

دوات آنلاین-آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد اعلام کرد آن دسته از مهاجران غیر قانونی که از مرز های مکزیک به آمریکا واردشده اند در سال 2017 با شتابی به مراتب بیشتر از سال های گذشته جان خود را دست می دهند.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس خبری روز جمعه به خبرنگاران اطلاع داد که آژانس مهاجرت این نهاد بین المللی در گزارش شش ماهه بررسی های خود یاد آور شده است که در  6 ماهه اول سال 2017 میلادی 232  نفر از مهاجران مکزیکی که قصد عبور از مرز های آمریکا را داشتند جان خود را در این مهاجرت‌ها از دست دادند.

بر اساس این گزارش درصد اینگونه مرگ و میر ها نسبت به همین دوره در سال پیش بالغ بر 17 درصد افزایش یافته است.

نهاد مذکور در این گزارش با توجه به کاهش محسوس شمار مکزیکی هایی که در این سال قصد عبور از مرز های آمریکا را داشته اند افزایش این گونه مرگ و میر ها را نگران کننده خوانده و به این مهاجران درمورد خطرات رو به افزایشی که اینگونه مهاجرت ها برای آن ها دارد هشدار داده است.

به نظر می رسد افزایش این مرگ و میر ها با تغییر فاحش سیاست های آمریکا در برخورد با مهاجران رابطه ای مستقیم دارد و افزایش مراقبت ها و سختگیری ها در مرز های میان دو کشور مهاجران مکزیکی را به روی آوردن به مخاطرات جدی تری برای گریز از دست ماموران مرزی آمریکا کرده است.

موضوع مهاجرت و جلوگیری جدی از ورود مهاجران خارجی به خاک آمریکا یکی از وعده هایی است که ترامپ در طول کمپین های انتخاباتی خود به مردم کشورش داده بود و اکنون با قدرت تمام برای عمل کردن به این وعده ها تلاش می کند.

در هفته جاری ترامپ از طرح مهاجرتی تازه ای حمایت کرد که بنابر آورد کارشناسان آمریکایی در صورت قانونی شدن و به اجرا در آمدن 50 در صد از شمار مهاجران به خاک این کشور خواهد کاست.

رییس جمهوری آمریکا مدعی است که با جلوگیری از ورود مهاجرانی که از تخصص های کافی و تسلط کامل بر زبان انگلیسی برخوردار نیستند امکان دستیابی به کار های بهتر برای آمریکایی ها و بالا رفتن دستمزد ها در کشورش را فراهم خواهد کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.