2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
فعالیت مدیران جناحی و کمبود تجهیزات؛ دلایل ضعف سیستم مترو
عبدالرضا هاشم زایی عضو مجمع نمایندگان استان تهران تاکید کرد

فعالیت مدیران جناحی و کمبود تجهیزات؛ دلایل ضعف سیستم مترو

مسئولان در دولت‌های نهم و دهم با وجود اینکه از فروش نفت مبالغ قابل توجهی کسب می‌کردند به دلیل برخی مشکلات سیاسی با مدیران شهری به ویژه شهردارتهران تمایلی به رفع معضلات و نواقص مترو نداشتند

دوات آنلاین-نبود مترو در شهرهای مختلف، کمبود واگن در تهران و نبود تجهیزات مناسب از جمله مشکلاتی است که سبب شده قطارهای زیرزمینی نتوانند آن‌طور که باید و شاید باری از دوش حمل‌ونقل عمومی در کشور بردارند. به گفته یک عضو مجمع نمایندگان استان تهران بخشی از مشکلات مترو به فعالیت مدیران جناحی و بخشی با کمبود تجهیزات ارتباط دارد.

عبدالرضا هاشم زایی با انتقاد از عدم راه اندازی مترو درسایر شهرهای کشور به ویژه درکلان شهرهای بزرگ، گفت: درحال حاضر خطوط حمل و نقل ریلی شهری یا مترو دارای مشکلات بسیاری است، زیرا مسئولان در دولت‌های نهم و دهم با وجود اینکه از فروش نفت مبالغ قابل توجهی را برای اقتصاد کشور کسب می‌کردند؛ اما به دلیل برخی مشکلات سیاسی با مدیران شهری به ویژه شهردارتهران تمایلی به رفع معضلات و نواقص مترو نداشتند، به طوری که درآن مقطع زمانی مجلس قوانین بسیاری رادرحوزه توسعه حمل و نقل ریلی مصوب می کرد؛ اما دولت به هیچ عنوان اجرا نمی کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه تا پیش از آغاز به کار دولت یازدهم هیچ پولی از سوی دولت برای توسعه مترو دراختیار شهرداری قرار نگرفت، افزود: برای توسعه مترو یا باید از واگن های ساخت داخل وتولیدات داخلی استفاده کرد که دراین حوزه محدودیت هایی وجود دارد، یا اینکه باید باسفارش بخشی از واگن های مورد نیاز را از کشورهای دیگر وارد کرد؛ بنابراین این طور نیست که بتوان این واگن ها را به صورت آماده از داخل کشورخریداری کرد.

وی تاکید کرد: به طورحتم بخشی از مشکلات حال حاضرمترو به مسائل مدیریتی ارتباط دارد، زیرا بخش بزرگی از تکنولوژی احداث مترو دراختیار مسئولان در داخل کشورقراردارد، تنها باید برای توسعه مترو منابع و اعتبارات کافی وجود داشته باشد؛هرچند که درطی سالیان گذشته سفارشات لازم برای توسعه مترو و خرید واگن برای قطارشهری تهران انجام نشده است، بنابراین هم اکنون به دلیل وجود مشکلات این چنینی و عدم وجود واگن کافی تردد مسافران و حمل و نقل دربرخی ساعت های روز با مشکل روبه رو می شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه ایجاد تحول درمتروی تهران و افزایش امکانات و تجهیزات آن ضروری است، به خانه‌ملت گفت:  البته ناگفته نماند که به دلیل انتخاب مدیران درهمه بخش ها به صورت جناحی ازجمله مترو بخشی از مشکلات موجود دراین بخش نیزبه نوعی با عملکرد مدیران درارتباط است، اما رفع مشکلات دیگر مترو باید با سفارش به موقع برای خرید واگن و تامین اعتبارات مورد نیاز دراسرع در دستورکار قرارگیرد؛ بنابراین با توجه به اینکه تامین بخشی از اعتبارات مترو درحیطه وظایف دولت است که باید به موقع پرداخت شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.