2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
میزان استحکام خطوط قدیمی متروی تهران مشخص نیست

میزان استحکام خطوط قدیمی متروی تهران مشخص نیست

خطوط جدید مترو درحال حاضر از استانداردهای لازم بین المللی برخوردار است.

دوات آنلاین-عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با بیان اینکه تاب آوری مترو درمقابل بحران تاکنون ارزیابی نشده است، گفت:‌ خطوط جدید مترو درحال حاضر از استانداردهای لازم بین المللی برخوردار است.

علیرضا رحیمی درخصوص میزان استحکام مترو برای استفاده از یک مکان امن درزمان بحران، گفت:‌ دراین خصوص معاونان فنی و کارشناسان این حوزه پاسخ دهند، اما اصل براین است که به طورحتم خطوط مترو درحال بهره برداری براساس استانداردهای فنی و مهندسی احداث شده و استانداردهای جهانی و بین المللی تونل سازی درآن رعایت شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود:‌ اما اینکه درمقابل زلزله مترو تا چه میزان تاب آوری دارد، موضوعی است که کارشناسان باید درباره آن اظهارنظرکنند؛ ولی به نظر تاکنون مترو درمقابل زلزله مورد امتحان قرارنگرفته است؛یعنی اتفاق غیرمترقبه ای که درآن شرایط واکنش عوامل اجرایی مترو و مدیریت فنی مشخص شود هنوز درتهران رخ نداده است.

وی با بیان اینکه باید دید آیا مترو دو منظوره یا یک منظوره احداث شده است، تصریح کرد:‌ اگر تنها یک منظوره مترو مورد بهره برداری قرار گرفته است، به طورحتم تنها یک درجه از استاندارد اعمال شده و اگر دو منظوره و به معنای جان پناه مردم درشرایط اضطرار احداث شده است؛ به طورقطع از استانداردهای بیشتری برخوردار است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با اشاره به اینکه درزمان جنگ تحمیلی به صورت محدود پناهگاه هایی درمدارس ساخته شد، گفت:‌اما با توجه به گذشت 3 دهه موضوع مدیریت بحران به روزشده و به جای استفاده از اماکن زیرزمینی سوله ها و مراکز ایمن را برای مردم پیش بینی شده است؛ بنابراین درشهرداری تعدادی سوله مدیریت بحران طراحی شده که متاسفانه دردوره قبل این سوله ها به عنوان اماکن ورزشی مورد استفاده قرارگرفت؛ ازاین رو کارهای بزرگی درشهرداری و مجموعه دستگاه های متولی باید رخ دهد که بتوان جمعیت انبوه دروضعیت های خاص اسکان داد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.