2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
نامه نمایندگان به رییس جمهوری درباره لایحه مدیریت یکپارچه شهری

نامه نمایندگان به رییس جمهوری درباره لایحه مدیریت یکپارچه شهری

رییس جمهور درهمایش شوراها دربرج میلاد قول داد تا پایان سال 95 این لایحه را به مجلس ارسال کند، اما تا کنون خبری از این لایحه نیست

دوات آنلاین-لایحه مدیریت یکپارچه شهری؛ لایحه‌ای که قرار است تمام امور کلانشهرها را منهای امور نظامی، قضایی، امنیتی و دفاعی به مدیریت شهری بسپارد. مدت‌ها است که در محافل مختلف از این لایحه سخن گفته می‌شود. دولتی‌ها در پاسخ به زمان ارسال آن به مجلس می‌گویند: به‌زودی اما برخی مجلس‌نشینان بی‌صبرانه منتظرند و از تاخیرها گلایه دارند.  ۸۷ نماینده به رییس جمهوری نامه نوشته‌ و خواستار تعیین تکلیف لایحه مدیریت جامع یکپارچه شهری شده‌اند.

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها وامورداخلی کشور مجلس درخصوص آخرین وضعیت لایحه مدیریت جامع یکپارچه شهری،گفت: نامه ای  با امضاء رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور درمجلس و87 نفر از نمایندگان مجلس به رییس جمهور ارسال شده است، تا اسرع وقت لایحه مدیریت  یکپارچه شهری به مجلس ارسال شود.

 

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون درمجلس شورای اسلامی، افزود: رییس جمهور درهمایش شوراها دربرج میلاد قول دادند تا پایان سال 95 این لایحه را به مجلس ارسال کند، اما تا کنون خبری از این لایحه نیست، بنابراین 87 نفرازنمایندگان مجلس دردرخواستی به رییس جمهور تاکید کردند که هرچه سریعتر لایحه جامع مدیریت یکچارچه شهری را به مجلس ارسال کند.

 

وی با بیان اینکه درحال حاضر مدیریت شهری دارای مشکلاتی است که برای حل آنها باید وظایف به درستی میان دستگاه ها تقسیم بندی شود،تصریح کرد: به طورحتم وجود برخی موانع درقانون، مدیریت شهری را برای شهرداری مشکل کرده است، ضمن اینکه تعدد دستگاه ها در پیگیری برخی مسائل شرایط را برای افزایش تصدی گری دولت دربرخی حوزه ها افزایش داده است؛ بنابراین انتظار داریم که دولت درلایحه مدیریت شهری برای حل معضلات شهری به ویژه درکلان شهرها، اداره برخی مسائل در دستگاه ها و نهادهایی چون سازمان آب، برق و گاز را برعهده شهرداری ها قراردهد.

 

عضو کمیسیون شوراها وامورداخلی کشوردرمجلس شورای اسلامی،گفت: مدیریت جامع شهری سبب می شود که ازحجم و گستردگی دولت کم شده و هزینه ها به مراتب نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته باشد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.