2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
سلبریتی هایی که طعمه دزدان شدند؛ از بهاره رهنما تا پریناز ایزدیار

سلبریتی هایی که طعمه دزدان شدند؛ از بهاره رهنما تا پریناز ایزدیار

غیر از بازیگران ورزشکارانی مانند افشین قطبی و علی دایی نیز در این فهرست هستند.

دوات آنلاین -یکی از بدترین بلاهایی که سر هرکسی ممکن است بیاید، سرقت مال و اموالش است که تا مدت‌ها خواب و خوراک را به آدم حرام می‌کند. سارقان فقط به آدم‌های عادی‌ نمی‌زنند و موقعیت‌اش را داشته باشند، سراغ هنرمندان مشهور سینما و تلویزیون، ورزشکاران یا افراد معروف در صنف‌های دیگر هم می‌روند تا یک‌شبه، پول و اموال زیادی به جیب بزنند. آخرین قربانی سلبریتی‌ علی دایی بود که همین چند روز پیش گردنبند طلایش به سرقت رفت و چهار روز بعد دزدان گردنبند دستگیر شدند.

 

این دستگیری با واکنش کاربران فضای مجازی به خصوص مالباختگانی که دزد اموالشان شناسایی نشده بود ، رو‌به‌رو شد. آنها مدعی بودند دزدان به خاطر این‌که گردنبند علی دایی را دزدیده بودند زود شناسایی و دستگیر شدند و اگر این سرقت از یک فرد عادی صورت گرفته بود به این زودی دستگیر نمی‌شدند. پس از این واکنش‌ها ، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران اعلام کرد، بعد از دستگیری سارقان مشخص شد ، آنها دزدان گردنبند علی دایی بودند و برای پلیس بین افراد عادی و سلبریتی ها فرقی وجود ندارد. در این گزارش از چهره‌های مشهوری خواهید خواند که هدف سارقان قرار گرفتند.

بهاره رهنما یکی از سلبریتی هایی است که طعمه دزدان شد

رد پا در خانه بهاره رهنما

 سال 97 بود که بهاره رهنما با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود از سرقت اموال خانه‌اش خبر داد. او در ادامه، تصویر بجا مانده از پای دزد را منتشر کرد وگفت:« اینم جای پای دزد خونه ما، من آدم ترسویی نیستم اما کتمان نمی‌کنم که حس بدی دارم. مالی‌که از من بردن رو، تک‌تکشو خودم با زحمت و کار خریده بودم، برای همین شک ندارم که دستش رو می‌شه و اموال من برمی‌گرده.»

 

یک هفته بعد از ماجرای سرقت، دوباره پستی در اینستاگرام‌اش منتشر و دزد را تهدید کرد که او را می‌شناسد و خطاب به او گفت بهتر است هرچه زودتر جواهرات، طلاهای دخترش و حلقه ازدواجش را به او برگرداند. با این تهدید هم سارق خود را تسلیم نکرد.

دختر محراب قاسمخانی هدف سارقان قرار گرفت

حمله به قاسمخانی‌ها

ماجرای سرقت تلفن همراه نیروانا، دختر مهراب قاسم‌خانی هم از آن دست ماجراهایی بود که در شبکه‌های اجتماعی حسابی پربازدید شد و واکنش‌های متفاوت و زیادی به دنبال داشت. داستان شهریورماه امسال رقم خورد و زمانی که نیروانا تصمیم گرفت دنبال مادرش برود و می‌خواست وارد ماشینش شود، متوجه مردی شد که اطراف آن پرسه می‌زد. به محض این‌که در ماشین نشست، ناگهان سارقی او را تهدید کرد وگفت یا گوشی‌ات را بده یا می‌کشمت. همزمان با این تهدید، همدست قمه به دست سارق هم سوار ماشین شد و با گشتن کیف دستی، تلفن همراه دخترجوان را پیدا کرد و سپس سوار موتور شدند و فرار کردند.

 

پس از سرقت، نیروانا چند متری دنبال سارقان دوید و حتی سرایدار خانه‌ای هم متوجه سرقت شد و دنبال او دوید، اما وقتی دید یکی از سارقان قمه دارد، دست از تعقیب کردن برداشت. با رسانه‌ای شدن خبر این سرقت، پلیس بررسی‌ها را برای دستگیری سارقان آغاز کرد و در نهایت نیز هر دو دستگیر شدند. روز رویارویی سارق با مالباخته، دختر قاسم‌خانی به شدت اشک می‌ریخت و سارق را بازخواست می‌کرد. بر اساس اعترافات سارقان در بازجویی‌ها، آن‌ها گوشی نیروانا را به قیمت 10 میلیون تومان به یک رهگذر فروخته بودند.

 

البته دو، سه سال پیش هم دزد به پدر نیروانا زده و از او در میدان هفت تیر تهران یک گوشی سرقت کرده بود که از قرار معلوم هیچ وقت سارق آن پیدا نشد.

 

سرقت از کارلوس کی‌روش و افشین قطبی

کی‌روش هم از گزند سارقان در امان نماند و دوبار لوازم شخصی اش دزدیده شد.  بار اول، سال 93 بود که کی‌روش، کت و شلوار گرانقیمتش را در ماشین گذاشته بود، اما دزدها آن را سرقت کردند و دیگر هم پیدا نشد. بار دوم هم سال 95 بود که لباس تمرین او را به سرقت بردند. تجربه دوبار سرقت باعث شد تا این مربی پرتغالی در زمانی که ایران حضور داشت، بیش از گذشته مراقب لوازم و اموالش باشد. بجز کی‌روش، افشین قطبی، مربی سابق پرسپولیس هم در سال 89 هدف سارقان قرار گرفت و آن‌ها تمام لباس‌های گرانقیمتش را که در زمان تمرین می‌پوشید، به سرقت بردند.

 

دام هوادارنمای مسلح برای مبعلی

این هم از آن ماجراهایی است که چشم‌های آدم از تعجب گرد می‌شود. سال 89، بازیکن استقلال پس‌از تمام شدن تمرین وقتی از در اصلی استادیوم بیرون آمد، متوجه فردی شد که کنار اتوبان با پرچم آبی ایستاده و از او عکس و امضا می‌خواهد. مبعلی به خیال خودش فکر کرد او هم یکی از هواداران استقلال است، وقتی با خودروی خود به او رسید، از آن پیاده شد تا با هوادار عکس بگیرد. بعد هم او را سوار خودرویش کرد تا به جایی که می‌خواهد ببرد، اما در میانه راه، آن مرد اسلحه‌اش را به سمت مبعلی‌گرفت و گفت به خاطر فرزند بیمارش به پول نیاز دارد و اگر پول ندهد، به او شلیک می‌کند. فوتبالیست جوان که راه چاره‌ای برایش نمانده بود، بدون هیچ بحثی 250 هزار تومان پولی که داشت را دو دستی تقدیم هوادارنما کرد تا جانش را نجات دهد.

 

پسری بدون کفش‌های کتانی‌!

این هم از آن سرقت‌هایی بود که حسابی دل نکونام را سوزاند. او به شرکت نایکی، سفارش ساخت یک جفت استوک داده بود که بسیار به آن علاقه داشت. سال 92، وقتی نکونام به رختکن رفت تا برای تمرین کردن با بقیه هم تیمی‌هایش آماده شود که ناگهان متوجه به سرقت رفتن استوک‌هایش شد. او به قدری از به سرقت رفتن کتانی‌ها ناراحت بود که عطای تمرین را به لقایش بخشید و فقط تمرین هم‌تیمی‌هایش را تماشا کرد.

 

سرقت بنز آقا فیروز

فیروزکریمی را خیلی‌ها می‌شناسند، یک مربی فوتبالی خوش صحبت و بسیار رک. دزدها یک بار هم به او زده‌اند. بیست و چند سال پیش، آقا فیروز، خودروی بنزی خریده بود و دیگر علاقه‌ای به تمدید قرار‌داد با باشگاهش نداشت. موضوع را هم به مدیریت باشگاه اعلام کرد. هنوز نیم ساعت از اعلام این خبر نگذشته بود که دزد بنز آقا فیروز را برد. او چند روز دنبال خودرو گشت، اما انگار آب شده و به زمین رفته بود. سرانجام چند روز بعد این خودرو پیدا شد.

 

دزدی از آشیانه عقاب

عابدزاده، دروازه‌بان سابق تیم‌ملی‌کشورمان که لقب عقاب آسیا را یدک می‌کشد هم، فروردین امسال مورد لطف سارقان قرار گرفت و آن‌ها از خانه‌اش، لباس ورزشی، کفش، تمام عکس‌ها و خاطراتش را به یغما بردند. عابدزاده هنوز در شوک سرقت اول بود که این بار سارقان به مغازه او دستبرد زدند و لوسترهای مغازه‌اش را به سرقت بردند.

پریناز ایزدیار از شر دزدان در امان نماند

دزدان تاریکی در کمین ایزدیار

برای دزد اموال پریناز ایزدیار، هنرپیشه سینما و تلویزیون هم فرقی نمی‌کرد او کیست. سال 95، وقتی ایزدیار آخر شب می‌خواست دنبال دوستش در محله فرمانیه برود، دو دزد موتورسوار به او حمله کردند: «شیشه سمت راست ماشین را پایین داده بودم تا آدرس بپرسم و برای همین یادم رفت شیشه را بالا بکشم. همیشه عادت داشتم کیفم را روی صندلی جلو بگذارم که آن شب هم همین طور بود. همان لحظه دیدم یک نفر از پشت به ماشین نزدیک شد. چون تاریک بود، فکر کردم دوستم است، اما در یک لحظه آن جوان تا کمر وارد ماشینم شد و کیفم را قاپ زد. کیف را چنگ زدم تا دزد آن را نبرد، اما دزد با مشت ضربه محکمی به من زد و بعد ترک موتور رفیقش پرید و با هم فرارکردند.»

 

سارقان کیف ایزدیار خیلی زود دستگیر شدند، اما به گفته خودش نه کیف پیدا شد و نه مدارکی‌که داخلش بود.

 

منبع: تپش- روزنامه جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.