2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
با علیرضا رئیسی بازیگر نقش بغاض، آلمانی داعشی در سریال خانه امن آشنا شوید

با علیرضا رئیسی بازیگر نقش بغاض، آلمانی داعشی در سریال خانه امن آشنا شوید

علیرضا رئیسی را پیشتر به خاطر بازی در سریال دنیای شیرین می شناختیم. او بعد از سال‌ها در سریال خانه امن نقش متفاوتی را بازی کرده است.

دوات آنلاین- علیرضا رئیسی که در سریال خانه امن نقش بغاض یک آلمانی داعشی را بازی کرده از 6 سالگی وارد دنیای هنرپیشگی شده است. او ابتدا در فیلم پاتال و آرزوهای کوچک بازی کرد وبعد از آن در چند فیلم دیگر از جمله مدرسه پیرمردها، اتل متل توتوله، شهر در دست بچه‌ها حضور داشت اما بیشتر شهرتش به خاطر بازی در سریال دنیای شیرین بود. حرف‌های او را درباره بازی در مجموعه خانه امن که در گفت‌وگو با جام جم مطرح کرده بخوانید:

 

*پس از سال‌ها فرصتی مهیاشده که بتوانید یک نقش متفاوت را بازی کنید. در این باره توضیح می‌دهید؟

این سریال دو نقش کلیدی منفی دارد که به داعش پیوسته‌اند. یکی از آنها ایرانی و به نام سعید است و دیگری بغاض که من نقش بغاض را بازی می‌کنم. در واقع یک فرد آلمانی که به داعش پیوسته است؛ البته بغاض فارسی را یاد گرفته اما با لهجه صحبت می‌کند. من هم روی لهجه کار کردم تا بتوانم این نقش را برای بیننده‌ها باورپذیرتر بازی کنم.

 

آلمانی بلد نبودم

*با توجه به نقشی که در این سریال دارید با زبان آلمانی آشنایی داشتید؟

نه اصلا آشنایی نداشتم، اما چند نفر آلمانی را دیده بودم که با لهجه صحبت می‌کنند و برایم جالب بود. با این حال روی این لهجه کار کردم. اتفاقا همین موضوع هم برایم جالب بود و از راهنمایی‌های کارگردان هم استفاده کردم.

علیرضا رئیسی بازیگر نقش بغاض داعشی در سریال خانه امن

بغاض سریال خانه امن، اولین نقش منفی

*تا به حال تجربه بازی در نقش منفی را نداشتید؟

نه اولین تجربه‌ام بود و اتفاقا به دلیل چالشی که این نقش برایم ایجاد می‌کرد از حضور در این سریال و بازی در این نقش خیلی خوشحالم.

 

*اصولا پس از مجموعه دنیای شیرین در کمتر سریال تلویزیونی حضور داشتید. پس این سریال می‌تواند جایگاه خاصی در کارنامه کاری شما داشته باشد، این طور نیست؟

البته مدتی ایران نبودم و برای تحصیل خارج کشور سکونت داشتم. با این حال در سینما فعالیت داشتم اما سریال بازی نکرده بودم و این تجربه را به فال‌نیک می‌گیرم که بعد از سال‌ها فرصتی مهیا شد تا در یک سریال تلویزیونی و نقش منفی بازی کنم. من همیشه نقش منفی را دوست داشتم، چون برای بازیگر جای کار دارد. دوست داشتم کاراکتری خلق کنم که برای بیننده باورپذیر باشد و امیدوارم این اتفاق در پخش افتاده باشد.

 

*از همکاری و تعاملی که با کارگردان داشتید هم بگویید.

با احمد معظمی آشنایی و دوستی قدیمی داریم. سال 90 هم بلافاصله پس از این‌که به ایران برگشتم در اپیزودی از مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» به کارگردانی ایشان بازی کردم. اما تجربه همکاری این چنینی که در سریال «خانه‌امن» دارم، برایم پیش نیامده بود. آقای معظمی روی میمیک و تیپ و رسیدن به این شخصیت خیلی به من کمک و راهنمایی کرد.

 

بازی در سریال امنیتی پلیسی

*چقدر قرار گرفتن در فضای امنیتی پلیسی برایتان جذاب بود؟

به‌جرات می‌توانم بگویم احمد معظمی یکی از بهترین اکشن سازهای ایران در حوزه تصویر است. شاید به همین دلیل است که چند سالی است چنین آثاری را برای تلویزیون و سینما می‌سازد. همین موضوع برای من خیلی جذاب بود که در چنین سریالی بازی کنم و چنین نقشی را داشته باشم. تعدد لوکیشن و بازیگر هم به جذابیت کار می‌افزاید؛ ضمن این‌که ما بخشی از سریال را در سرما در منطقه اورامانات کار کردیم اما از بازی در این سریال بسیار لذت بردم چون نقشی که بازی کردم از خودم خیلی دور بود و همچنین همکاری با آقای معظمی هم برایم جذاب بود که تا این حد به جزئیات اهمیت می‌دهد و نگاهش در فیلمسازی را هم خیلی دوست دارم. تجربه بازی در سریال امنیتی را هم نداشتم و همین نکته برای من بسیار اهمیت داشت.

 

*با توجه به فضایی که قصه دارد و نوع کارگردانی آقای معظمی فکر می‌کنید مخاطبان تلویزیون تا پایان بتوانند سریال و شخصیت‌های قصه را همراهی کنند؟

فکر می‌کنم فیلم‌ها و سریال‌هایی که بر اساس واقعیت است، بیشتر موردتوجه بیننده‌ها قرار می‌گیرد. قصه این سریال هم که درباره داعش است و به هر حال در مقطعی داعش خیلی به ما نزدیک شده و وارد تهران شده بود. بنابراین داستانی که براساس وقایعی که رخ داده ساخته شود، قطعا موردتوجه مخاطبان قرار می‌گیرد؛ ضمن این‌که شاید به نکاتی در این سریال هم اشاره شده باشد که مردم نمی‌دانند. به همین دلیل مردم از سریال استقبال می‌کنند. بازیگران خوبی هم دارد و سکانس‌های اکشن جذابی هم در قصه است که باعث جذب مخاطب می‌شود.

علیرضا رئیسی بازیگر نقش بغاض داعشی در سریال خانه امن

فیلم‌ها و سریال‌های علیرضا رئیسی

علیرضا رئیسی را تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های زیر حضور داشته است:

 

فیلم سینمایی

آپاچی ۱۳۹۷

خجالت نکش ۱۳۹۶

جان‌سخت ۱۳۷۶

خط آتش ۱۳۷۳

اتل متل توتوله ۱۳۷۰

خطا ۱۳۷۰

شهر در دست بچه‌ها ۱۳۷۰

مدرسه پیرمردها ۱۳۷۰

پاتال و آرزوهای کوچک ۱۳۶۸

 

سریال

خانه امن

مرخصی شب عید

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

قطار ابدی

دنیای شیرین

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.