2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

دریاچه میانشه کجا است و چه دیدنی‌هایی دارد + فیلم

دریاچه میانشه از آن جاهایی است که حتما باید از نزدیک ببینید. با این منطقه در این مطلب بیشتر آشنا شوید.

دوات آنلاین- اگر به ساری یا کیاسر رفتید حتما برای دیدن دریاچه میانشه هم برنامه ریزی کنید و وقت بگذارید. این دریاچه بسیار زیبا است و از حضور در آنجا لذت خواهید برد.

دریاچه میانشه در کجا واقع شده است

محل دریاچه میانشه

دریاچه میانشه در فاصله ۱۰ کیلومتری روستای چورت حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران ایران قرار دارد و به همین دلیل به آن دریاچه چورت هم گفته می‌شود. این دریاچه، در ۳۵۰ کیلومتری تهران در جنگل‌های بکر روستای چورت در بخش چهاردانگه شهرستان ساری واقع در ۵۰ کیلومتری جنوب این شهر است.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل سفر به نمک آبرود

 

تاریخچه دریاچه میانشه

این دریاچه‌ جوان، قریب به صد سال پیش متولد شده است. زلزله و رانش زمین در سال ۱۳۱۸ خورشیدی مسیر دریا شدن را بر چشمه ها می بندد. اما چشمه ها پشت تلی از خاک، دریاچه‌ای به غایت زیبا می شوند و در میان کوه‌های اخرایی و تاش‌هایی از هزارها رنگ بهاری و پاییزی یکی از بدیع ترین جاذبه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی استان مازندران را به‌ وجود می‌آورند.

دریاچه میانشه بسیار دیدنی است

ویژگی های دریاچه

دریاچه میانشه 2.5 هکتار وسعت دارد.

 

این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته و دور تا دور دریاچه را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی در بر گرفته‌است. شکل هندسی دریاچه به شکل بیضی کشیده بوده و ژرفای آن با توجه به میزان بارش‌های فصلی متغیر است.

 

بیشتر بخوانید: چگونه به مرداب دیوک کلاردشت برویم

 

ماهی‌های موجود در دریاچه توسط افراد محلی به دریاچه انداخته شده‌است. این دریاچه نیز مانند حوضچه‌سار پله‌ای باداب سورت در بخش چهاردانگه قرار دارد.

 

پیرامون دریاچه میانشه را پوشش های جنگلی بکر و درختان قدیمی فرا گرفته و دریاچه در شکاف دره ای با شیب زیاد واقع شده است. دریاچه دارای شکل هندسی بیضی بوده و میزان ژرفا و عمق اش با توجه به میزان بارش های فصلی متغیر می باشد. ماهی های درون دریاچه میانشه توسط افراد محلی ریخته شده اند.

 

منابع: ایرنا- باشگاه خبرنگاران- سیری در ایران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.