2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
نکات مهم و طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی برای انواع مهمانی ها

نکات مهم و طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی برای انواع مهمانی ها

3 روش مختلف برای تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی در این مطلب آموزش داده شده است.

دوات آنلاین -زرشک پلو با مرغ یکی از بهترین غذاهای مجلسی است که در هر نوع مهمانی از رسمی تا خودمانی می‌توان آن را سرو کرد. نکته مهم در تهیه این غذا نحوه تفت دادن زرشک و همچنین پخت مرغ است که برای هر کدام سه روش در زیر آموزش داده شده است:

زرشک پلو با مرغ مجلسی را چه طور درست کنیم

زرشک را چگونه تفت بدهیم

دو عدد پیاز متوسط را ریز رنده کنید و در روغن سرخ کردنی بریزید و بگذارید طلایی شود. پس از طلایی شدن، زرشک های شسته را به پیازها اضافه کنید و کمی تفت دهید و زیر آن را خاموش کنید.

 

راه دیگر این است که زرشک را در روغن ریخته و به نسبت زرشک یک یا دو عدد هویج را رنده ریز کرده و همراه با زرشک ها تفت دهید.

 

روش سومی هم هست که طی آن زرشک را درون روغن می ریزید و اندازه یک قاشق غذاخوری آب سرد به آن اضافه می کنید و مقداری شکر و زعفران هم روی زرشک ها می ریزید و می گذارید تا یک ربع بماند بعد آن را کمی تفت می دهید. در هر صورت یادتان باشد زرشک نیاز به سرخ شدن زیاد ندارد. همین که زرشک کمی پف کرد آماده شده است.

 

مقداری برنج داخل زرشک سرخ شده بریزید و با آن مخلوط کرده و موقع کشیدن برنج از این زرشک و پلو برای تزئین استفاده کنید.

نکات مهم پخت زرشک پلوی مجلسی برای مهمانی ها

3 روش برای پخت مرغ زرشک پلو

مرغ رژیمی

اگر می خواهید مرغ رژیمی تهیه کرده و میل کنید، دو عدد پیاز را پوست کنده، حلقه حلقه کرده و در قابلمه بگذارید. چند حبه سیر را هم پوست بکنید و ریز کنید و داخل ظرف بریزید.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت زرشک پلوی کاملا متفاوت به شیوه بحرینی

 

سپس مقداری آب درون قابلمه ریخته و کمی زعفران هم به آن اضافه کنید و به همراه نمک بگذارید تا آرام بجوشد و مرغ کاملا بپزد. یادتان باشد وقتی مرغ پخت، نباید آب زیادی در قابلمه باشد.

 

مرغ سرخ کرده

روش دیگر آن است که مرغ را درون روغن سرخ کنید. بعد مرغ را بیرون آورده و مقداری رب گوجه فرنگی و زردچوبه درون روغن ریخته و آنها را تفت دهید تا رنگ رب گوجه عوض شود.

 

بیشتر بخوانید: برای مهمانی شام رسمی چی بپزیم؛ دستور پخت 3 غذای عالی

 

حالا مقداری آب، آبلیمو، نمک و فلفل سیاه درون رب ریخته و پس از مخلوط شدن آنها را روی مرغ بریزید و بگذارید به آرامی بجوشد تا مرغ بپزد.

 

روش سوم برای زرشک پلوی مجلسی

در روش سوم مرغ ها را با پوست شسته، برش دهید. ته ظرفی نچسب ( پیرکس ) را مقداری روغن بریزید و برش های مرغ را درون آن بگذارید. دو عدد پیاز متوسط و سه عدد هویج را حلقه حلقه کرده و اطراف مرغ بریزید. دو عدد ساقه کرفس و یک عدد فلفل دلمه را خلالی خرد کنید و روی پیاز و هویج بریزید. دو عدد کدو سبز را هم با پوست خوب بشویید و کنار بقیه سبزیجات حلقه حلقه کنید.

 

بیشتر بخوانید: چلو ماهیچه زعفرانی و مجلسی؛ طرز تهیه و تمام فوت و فن‌ها

 

نمک، فلفل، زردچوبه، دارچین و زنجبیل را هم در نصف لیوان آب حل کرده و روی مرغ ها بریزید. نسبت به اندازه مرغ، حدود یک لیوان آب هم روی مواد ریخته و در ظرف را با فویل بپیچید و ظرف را روی درجه ۲۰۰ سانتیگراد در پنجره وسط فر قرار دهید. بعد از یک ساعت و نیم ظرف مرغ را بیرون بیاورید. در صورت پخته شدن مرغ، مقداری زعفران داخل نصف استکان آب جوش حل کنید و روی آن بریزید و شعله گریل را روشن کرده و بگذارید تا روی مرغ کمی برشته شود.

 

با هر یک از این شیوه ها که زرشک پلو با مرغ را تهیه کردید، آن را در جمع گرم خانواده میل کنید و از یک ناهار دور هم لذت ببرید.

 

منبع: سایت آریسته

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.