2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
آوا دارویت، بازیگر سریال ایلدا از ترکیب عشق و جسارت در هاویر گفت

آوا دارویت، بازیگر سریال ایلدا از ترکیب عشق و جسارت در هاویر گفت

آوا دارویت نقش هاویر را در سریال الیدا چگونه بازی کرد و درباره این شخصیت چه فکر می‌کند؟ گفت‌وگو با او را بخوانید.

دوات آنلاین -آوا دارویت بازیگر توانایی است که در سریال ایدا توانسته نقش هاویر را به خوبی بازی کند و از عهده فراز و فرودهای این نقش بربیاید. او می‌گوید هاویر شخصیتی خاکستری است که عشق و احساس زنانه را با قدرت و جسارت با هم دارد.

 

هاویر، شخصیت خاکستری سریال ایلدا

دارویت درباره چگونگی حضورش در این سریال به خبرگزاری فارس گفت: روزی که فیلمنامه ایلدا را خواندم بسیار شیفته نقش هاویر شدم همانطور که از اسمش پیداست هاویر در گویش لری به معنای «به یاد ماندنی» و این نقش مرا درگیر خود کرد و امیدوارم آن را به خوبی بازی کرده باشم که به یادماندنی باشد. به عقیده من هر خانم بازیگری علاقه دارد که چنین نقشی را بازی کند.

 

او ادامه داد: هاویر دختر لر، جسور و قدرتمندی است که در عین حال که جنبه‌های مثبت شخصیت او بسیار زیاد است ممکن است او هم دچار خطا واشتباه شود، به نوعی شخصیتی خاکستری است و واقعی بودن این شخصیت برایم بسیار جذاب بود. اگر با دقت سریال را دنبال کنید تمام کاراکترها این ویژگی را دارند ممکن است ایرج در نگاه اول کاراکتری منفی باشد اما خصوصیات و وجهه مثبت هم دارد که مخاطب آن را دوست داشته باشد. این خصوصیات که برای کاراکترها در نظر گرفته شده بود آن ها را بیش از پیش واقعی و ملموس می‌کند که برایم جذاب بود. من شانس داشتم  که جناب  قویدل (کارگردان) و جناب سبط احمدی (تهیه کننده) به من اعتماد کردند و این نقش را به من سپردند که از ایشان به دلیل اعتمادشان سپاسگزارم.

 

وی درباره علاقه‌اش به اقوام و فرهنگ و رسوم آن‌ها گفت: علاقه زیادی به آشنایی با فرهنگ و رسوم اقوام مختلف ایران داشته و دارم و برای من آشنایی با اقوام بسیار جذاب است‌ یکی از دغدغه‌های من دنبال کردن فرهنگ و آیین اقوام مختلف است و علاقه زیادی به این دست آثار دارم. قبلا در سریال «وارش» نقش دختری بلوچ را بازی کردم و در فیلم سینمایی «اسکی باز» که درباره فرهنگ بختیاری است نقش دختری خبرنگار و عکاس را داشتم که وارد آن خطه می‌شود و درباره این قوم تحقیق می‌کند.

آوا دارویت بازیگر نقش هاویر در سریال ایلدا

احساسات زنانه در هاویر

دارویت بازیگر سریال ایلدا درباره حس زنانگی شخصیت هاویر توضیح داد: از دیگر ویژگی‌های هاویر این است که در عین حال که بسیار جسور و قدرتمند است پا به پای مردها هم تیراندازی می‌کند و در قسمت‌های آتی شاهد حضورش در جنگ خواهید بود. خالی از حس زنانه و عاطفی نیست. او احساس عاطفی و زنانه هم دارد و به دلیل عشقی که به شیرزاد دارد تصمیم به انتقام می‌گیرد؛ ترکیب جذابی بین عشق و زنانگی هاویر و جسارت و قدرت او است.

 

وی در پاسخ به این سوال که چقدر از این دست زنان در میان ایلات و عشایر دیده می‌شود گفت: با توجه به مطالعات و حضور در میان اقشار مختلف فکر می‌کنم زنان زیادی مثل هاویر داریم. از زمان پخش سریال کامنت‌های زیادی دریافت کردم که شخصیت‌ها و کاراکترهای واقعی را در مقایسه با هاویر علاقمندان به این فرهنگ و سنت و مخاطبین سریال نام می‌برند. در قصه‌های مربوط به فرهنگ لر هم این دست زنان ترسیم شده است.

 

آشنایی آوا دارویت با فرهنگ اقوام مختلف

وی درباره یادگیری فرهنگ و سنت اقوام مختلف ایرانی گفت: به دلیل شغل پدر و مادرم که به ترتیب ناظر ارشد کارخانجات صنعتی و آرشیتکت ساختمان بودند، هر سال در یک شهر و با یک فرهنگ و سنت زندگی کردم. در شهرهای خوزستان، یزد، اراک، میانه، تبریز ، بندر ماهشهر زندگی کردم و با هر پروژه‌ای که خانواده‌ام قبول می‌کردند به بخشی از ایران عزیز سفر می‌کردم و با فرهنگ‌های مختلف و متفاوت آشنا شدم؛ به همین دلیل به هر جایی از کشور سفر کنم احساس غریبی نمی کنم زیرا  نوع رفتار و سنت افراد را به خوبی می شناسم شاید یکی از شانس های بزرگ زندگی ام این است که به واسطه شغل والدینم در جای جای این کشور زندگی کردم. چند سال با قوم لر، عرب و ترک زندگی کردم.

 

دارویت درباره مطالعه درخصوص نقش «هاویر» توضیح داد: به پیشنهاد آقای قویدل موزه ای در خرم آباد بود که دارای فیلم های مستند زیادی مربوط به آداب و رسوم مردم (عزا، عروسی و...) بود که بعد از هر آف صحنه ای که شامل من می‌شد به موزه می‌رفتم و از آن فیلم ها برای رسیدن هرچه بهتر به نقش استفاده می کردم که کمک بسیار خوبی بود.

آوا دارویت بازیگر نقش هاویر در سریال ایلدا

تیراندازی و سوارکاری هاویر در ایلدا

وی درباره انتقاد درباره لهجه و گویش استفاده شده در سریال گفت: از ابتدای کار آقای قویدل نظرشان این بود که یک آوای مشترکی بین همه بازیگرها وجود داشته باشد و تصمیم گرفته بودند بازیگران مجموعه لهجه نداشته باشند تا بقیه اقوام کشور هم بتوانند از سریال لذت ببرند؛ ضمن این که در دیالوگ‌های سریال که توسط نوشین پیرحیاتی نوشته شده از کلمات اصیل لری استفاده شده است. بازیگران فقط لهجه لری ندارند تا همه بتوانند از سریال استفاده کنند.

 

بازیگر نقش هاویر در سریال ایلدا درباره مهارت‌های سوارکاری و تیراندازی و آموختن آن گفت: تیراندازی را برای سریال خانواده دکتر ماهان یاد گرفتم. در آن مجموعه نقش دختری محیط بان را بازی می‌کردم، لازم بود که تیراندازی را بیاموزم. در مورد سوار کاری و آموختن آن هم باید بگویم که در سریال ایلدا سوارکاری را آموختم. امیدوارم توانسته باشم به درستی این کاراکتر را به نمایش بگذارم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.