2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
محمدرضا فروتن؛ از آغاز تا سریال مانکن

محمدرضا فروتن؛ از آغاز تا سریال مانکن

محمدرضا فروتن بازیگری است که همیشه در اوج بوده و توانسته کارنامه هنری خوبی برای خودش تهیه کند.

دوات آنلاین -محمدرضا فروتن از آن دست بازیگرانی است که حضورش در هر فیلم و سریال می‌تواند این اطمینان خاطر را به مخاطب بدهد که با اثر خوب و قابل قبولی مواجه است. او هم در تلویزیون و هم در سینما تجربیات خوبی را رقم زده و در شبکه نمایش خانگی نیز با سریال مانکن موفق بوده است.

محمدرضا فروتن کارنامه هنری بسیار خوبی دارد

شهرت محمدرضا فروتن با سریال سرنخ

هفت صبح نوشت: در دهه ۷۰ بازیگران زیادی وارد سینما شدند که همچنان حضوری فعال در بازیگری دارند. یکی از آنها محمدرضا فروتن است که سال ۱۳۷۳ نخستین تجربه سینمایی‌اش را به ثبت رساند.

 

بازی درسریال «سرنخ» شهرت فروتن را رقم زد و باعث شد نامش سر زبان کارگردان‌های شاخص بیفتد. در ادامه با خیل پیشنهادها مواجه شد و در دهه ۷۰ ردای سوپراستار را بر تن کرد. شروع این بازیگر در دهه ۷۰ طوفانی است؛ هم نقش خوب در کارنامه زیاد دارد و هم با کارگردان‌های شاخص زیادی همکاری کرده و به جایزه رسیده است.

 

زیر پوست شهر یک انتخاب خوب

«زیر پوست شهر» بهترین انتخاب فروتن در دوره اول بازیگری است. او در حالی پیشنهاد رخشان بنی اعتماد را پذیرفت که بازیگری مطرح و محبوب بود.  فروتن بعد از «مرسدس»، «قرمز»، «فریاد»، «دوزن»، «متولد ماه مهر» و «اعتراض» به «زیر پوست شهر» رسید. سیمرغ بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر برای «قرمز» نیز مهم‌ترین اتفاق کارنامه فروتن در این دوره است.

محمدرضا فروتن بازیگری کاملا موفق است

فروتن، بازیگری همچنان محبوب

با کوله باری از تجربه، دوره دوم بازیگری محمدرضا فروتن آغاز شد. فروتن در دهه ۸۰، ۲۹ فیلم سینمایی بازی کرد و تبدیل به بازیگری پر کار شد. در دهه ۸۰، فروتن همچنان بازیگری محبوب است که به سمت بازی در فیلم‌های گیشه هم تمایل پیدا کرد.

 

اما «شب یلدا» بهترین انتخاب فروتن در دهه دوم بازیگری است. او مرد مورد خیانت «شب یلدا» است: در نقش حامد. شب‌هایی که حامد تنهاست، شاهد فرو ریختن او هستیم و از طریق رفتار، گفتار و اشک و آه پی به حالات درونی‌اش می‌بریم.

 

بیشترین افتخارات «شب یلدا» نیز نصیب فروتن شد. از پنجمین جشن خانه سینما جایزه گرفت، در جشن حافظ هم به جایزه رسید و سال ۸۰ بهترین بازیگران نقش اول مرد در جشن منتقدان شد. سال ۸۴ برای «به آهستگی» هم برنده سیمرغ بهترین بازیگر مرد از بخش بین الملللی جشنواره فیلم فجر شد.

محمدرضا فروتن در سریال مانکن بازی خوبی داشت

بازی در سریال مانکن

فروتن در دهه نود اما درخشش چندانی در سینما نداشت. طبیعتا در این میان همه تقصیرها بر گردن بازیگر نیست. محمدرضا فروتن طی ۲۶ سال حضور در عرصه بازیگری در ۶۱ فیلم سینمایی بازی کرد. او به مدت ۶ سال بازیگر ثابت فیلم‌های مسعود کیمیایی بود.

با مرور اجمالی کارنامه فروتن به چند کار ناکام هم که به سرانجام نرسیدند بر می‌خوریم: «خیابان‌های آرام» است و سریال «سرزمین کهن» که هر دو توقیف هستند.

 

«مانکن» آخرین سریال کارنامه کاری اوست که برای آن نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن حافظ شد. همچنین «آقای سانسور» آخرین فیلم اکران شده از این بازیگر در سینماست.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.